Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

RC Vliegen

Pagina: 1
Acties:

• G.Scholtens
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11-06 09:06
Goedendag allemaal,

Laatste paar dagen al beetje aan het rondkijken naar nieuwe hobby, en vliegen lijkt me een zeer interessante keuze.

Maar kan nog niet echt juiste vliegtuig vinden. Wil in ieder geval klein en goedkoop beginnen, denk max. 150euro.

En natuurlijk elektro.

Wat ben ik zelf al tegen gekomen.

XK A100-J11 EPP
https://www.banggood.com/...s=search&cur_warehouse=CN

Opzich leuk en betaalbaar. Maar vind ik net wat te klein. En nadeel bij deze soort jets, dat ze een propeller hebben op de raarste plekken.

Ander modellen:
Volantex V761-1 Firstar Mini
Eachine Mini Mustang P-51D EPP
Volantex Sport Cub 500 761-4
XK A160-J3 Skylark 3D / 6G-systeem

Misschien totaal geen jet, maar wel leuk realistische modellen vind ik. Wil geen zwever etc.
Ook deze modellen zijn allemaal RTF.

Wel wat kits etc tegen gekomen, maar dit lijkt me als beginnen en qua kosten nog niet nodig. Eerst maar kijken of ik het echt leuk vind.

Kom voornamelijk uit bij banggood als voordeligste site. Zelf geen ervaringen met hun trouwens. Misschien dat jullie nog wat andere sites kennen.

Ben me klein beetje van de regels bewust. Maar zal voornamelijk alleen vliegen bij boer op het erf / weiland.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 05:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

RC vliegen kent in de basis 2 groepen, de 'piepschuim' versies en de 'echte' versies, daar zit je allergrootse keuze. De piepschuim versies zijn allemaal extreem lichtgewicht, propeller veelal achter of bovenop (push ipv pull), zijn bizar vergevend met vliegen, maar beetje wind en je hebt een groot probleem :P Veelal goedkoop, vliegen soms niet eens recht (handmatige trim), maar qua instap zeer goedkoop en kunnen behoorlijk tegen stootjes (met name de versies met propellor aan de achterkant).

De 'echte' versies (hout, plastic of zwaarder piepschuim) vliegen een stuk beter, maar een crash komt met flinke schade, dit zijn veelal fullblown servos, ontvangers, accu's, RC motors, spul wat je ook in de RC wagens tegenkomt, ook kan je met de ESC aardig wat leuke dingen koppelen, navigatie, FPV, auto flight, etc.

Ik heb zelf lange tijd ene Durafy Tundra gehad, maar met de opkomst van de regels ding weg gedaan omdat je toch flink wat ruimte nodig hebt om zo'n ding te vliegen (aardig groot ding, ding weegt iets over een kilo dacht ik).
YouTube: Durafly Tundra - REVIEW | Flite Test
Denk alleen als RTR hij iets te duur zal zijn, ik had veel materiaal al van mijn RC wagens, dus was maar iets van 150 euro kwijt, denk dat RTR zeker tegen de 250 gaat, maar dit is zo'n ding dat duidelijk in groep 2 zit, er is nu een V2 van, geen idee wat die RTR kost.

Mijne kwam van Hobbyking, daar komt ook mijn RC wagen en boot vandaan, daar hebben ze best betaalbaar instapspul.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chorro
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 11-06 15:14
Buiten dat het ontzettend tof is dit soort dingen te doen, moet je je wel realiseren dat een deugdelijk luchtvaartuig niet voor een paar tientjes te koop is.
Stabilisatie van een dergelijk vaartuig is vaak belabberd bij dit soort modellen omdat de vaartuigen te licht zijn of essentiele sensoren ontbreken, of de verbinding met de controller is te onbetrouwbaar. Zo zijn er nog een aantal zaken te noemen die het vliegen sowieso niet zo leuk maken als het daadwerkelijk is en in sommige gevallen ook wel gevaar kunnen opleveren.

Daarnaast moet je je realiseren dat bij de boer op het erf ook de regels van het luchtruim gelden en je ook daar te maken kan hebben met no fly zones en gebieden met een gecontroleerd luchtruim. Heb dat met grote regelmaat met mijn drone ook dat de plekken waar ik wilde vliegen verboden was om te vliegen vanwege militair terrein in de buurt, luchthavens in de buurt of Natura2000 gebieden.

• G.Scholtens
Ben me er van bewust dat die piepschuim modellen, niet heel stabiel zijn. Maar kunnen gelukkig wel tegen een stootje.

De plastic / houten modellen wil ik pas voor gaan als ik echt stap verder wel. Zo piepschuim ding is leuk, betaalbaar en leuk om te kijken of het wat is. Natuurlijk zijn er regels, maar met beetje gezond verstand kom je een heel eind en niet in de problemen.

Hobbyking zal ik eens gaan rondkijken. Die Durafy Tundra is inderdaad ook best leuk

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 12-06 12:04
Ik heb de AXN Clouds Fly van Hobbyking met de Flysky/Turnigy i6 zender/ontvanger en een 2200 mag accu.
Die is snel en wendbaar en toch vrij makkelijk te besturen. Hij kan ook aardig lang doorzweven met de motor uit. Je hebt wel een groot open veld nodig om er veilig mee te vliegen.

Vanuit het EU warehouse van Hobbyking heb je het snel en zonder extra tax binnen, mits op voorraad.

Hier staat een uitgebreide wiki van het vliegtuig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 01:25
Heb je al ervaring met rc vliegtuigen? Een bekend beginnersmodel is de bixler 3. Extreem vergevend, zeer stabiel, en kun je ook nog leuk mee loopen en rollen. Ik zou je sterk aanraden te beginnen met een piepschuim model, liefst 1 meter span of groter.
https://hobbyking.com/nl_...er-3-glider-1550-pnf.html

• G.Scholtens
Waarom 1meter of groter? Zijn deze fijner dan die kleine modellen? Totaal geen ervaring met vliegen, maar lijkt me leuker dan auto of boot etc.

• CyberFly
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 10-06 16:58
Hier is een leuk youtube kanaal. Ze testen daar een hele boel verschillende vliegtuigjes.
YouTube: TheRcSaylors

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jppilot
G.Scholtens schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:46:
Waarom 1meter of groter? Zijn deze fijner dan die kleine modellen? Totaal geen ervaring met vliegen, maar lijkt me leuker dan auto of boot etc.
Groter is per definitie stabieler, en daardoor minder vatbaar voor wind. Daarnaast gaat alles best snel en is je model dus al rap ver weg; met een groter model zie je simpelweg beter wat de stand van het vliegtuig is. Kleine modellen van 30 cm ofzo zijn leuk voor in een gymzaal of grote woonkamer, maar daar houdt het ook wel op.

edit: die zou ook een optie kunnen zijn. Iets kleiner (75cm), maar wel stabiel en veilig ontwerp. Ingebouwde stabilisatie is fijn om te leren vliegen. Prima prijs/kwaliteit om te kijken of dit iets voor je is (voor 90 euro ben je meteen klaar.)
https://www.conrad.nl/p/a...egtuig-rtr-750-mm-1844806

[Voor 21% gewijzigd door jppilot op 01-07-2020 13:01]

• G.Scholtens
Wel leuk formaat en prijs ook oké. Maar vind dit echt lelijk ding🙈

• DistantFury
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 10:06
Toen ik nog aan RC vliegen deed ben ik ook begonnen met een Bixler 3. Wel met een 380 watt setup op een 3S 4000mAh lipo, zodat het wat harder ging. Er was voldoende vermogen om de vleugels dubbel te vouwen, en hij vloog het langst van alle vliegtuigen op de club. :+

Persoonlijk zou ik aanraden om inderdaad te kijken naar modellen van 1 meter of groter, en bovendien naar wat langzamere modellen. Ik zou het afraden om met een straaljager-achtig model te beginnen, hoe leuk ze er ook uit zien.

• mvrhrln
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 00:15
iets als dit:
YouTube: YouTube

• DarkUnreal
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:16

DarkUnreal

Postmaster General

Een kit een optie?

Youtube kanaal van FlliteTest ontwerpen ze zelf veel kits. Kies een model, en electronica, en dmv een video kun je hem zelf bouwen.

Webshop

iRacing Profiel

• G.Scholtens
Hihi ja buren zien me al aankomen 🤣🤣

• G.Scholtens
DarkUnreal schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:37:
Een kit een optie?

Youtube kanaal van FlliteTest ontwerpen ze zelf veel kits. Kies een model, en electronica, en dmv een video kun je hem zelf bouwen.

Webshop
Misschien later, maar kits zeker leuk

• jppilot
G.Scholtens schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:29:
Wel leuk formaat en prijs ook oké. Maar vind dit echt lelijk ding🙈
Het gaat erom dat je éérst leert vliegen. Daarvoor is een vergevingsgezind model vereist, waarbij het ook fijn is als deze met een beetje lijm gerepareerd kan worden. (gaat gebeuren!.)

Het is anders dan auto's en boten. Met vliegen 'stop' je niet even, als het vliegtuig in een benarde spiraalvlucht of overtrek terechtkomt kun je niet de afstandsbediening weg leggen. je moet iets doen en snel handelen om je een crash, en daarbij behorende kosten, te voorkomen. Het is een toffe hobby, maar niet gemakkelijk en je gaat crashen. Ik ben zelf in het begin 2 toestellen verloren, ondanks dat ik redelijk aanleg heb voor vliegen ansicht. (begonnen met modelvliegen, daarna zweefvliegen, PPL gehaald en vlieg nu voor mijn werk.)

Bespaar je de frustratie en koop als eerste toestel een schuim begintoestel, zonder rare fratsen. Daar ga je in het begin veel meer plezier mee hebben als dat je je straaljager in de dichtstbijzijnde auto of boom parkeert. Zo'n bixler kan behoorlijk hard, hoog, en is verdomd leuk. zie onderstaande video van mijzelf. (Toen modelvliegen nog wat minder onder het vergrootglas lag....) :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

De XK A100-J11 EPP https://www.banggood.com/...s=search&cur_warehouse=CN
die je aangeeft heb ik zelf ook. Hij is heel nerveus en alleen goed te vliegen als het windstil is. Niet echt geschikt als beginner toestel. Het is niet heel moeilijk om te besturen maar je moet ongeveer continu volgas vliegen en de accu's zijn vrij snel leeg. Daarnaast heeft hij geen roer en draait dus alleen (naar links en recht) door middel van zijn 2 motoren. Als je naar links wil gaat het linker motortje uit en door middel van de stuwkracht van het rechter motortje drukt hij hem dan naar links.
Niet ideaal....

Ik ben zelf ook begonnen met een Multiplex easystar net als anderen ook aangeven. In jou geval zou ik kijken naar een Bixler of cloon hiervan. Waarom?
Deze zijn relatief gemakkelijk te besturen, ze vliegen heel erg gemakkelijk omdat ze door hun formaat en vleugels goed kunnen zweven en ze zijn erg stevig. Als je een keer de grond raakt is er niet zoveel aan de hand. Ze kunnen veel gewicht dragen zodat je er een stevige lipo(accu) in kan doen en met gemak 10/15 minuten kan vliegen.

Zelf ben ik een keer volgas recht de grond in gegaan, toen brak de neus af. Gameover zou je zeggen maar prik er een aantal sate prikkers in en lijm de boel met hot glue weer aan elkaar en je kan weer vliegen.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True