vaag coax probleem, utp wel ok :?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The hunting Hunter994
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-03-2023
Mijn coax-netwerk heeft het, na een jaar goed gewerkt te hebben, op spontane wijze begeven :(, why???

internet-pc 2 NIC's:
1x NE2000 (ISA)
1x Realtek 8029

andere pc 1 NIC:
1x Realtek 8029

De beide Realteks zijn verbonden via een coaxkabel. Als ik een UTP-kabel gebruik, dan werken de kaarten wel goed :'(, maar ik heb niet zo'n lange (30m) UTP-kabel en als het ff kan wilde ik dus de coax weer aan de praat hebben.
Ik heb de diagnostic tool :9 van de Realtek-site gehaald en wat aan het testen gegaan:
de kaart in de niet-internet-pc heeft een Cable Connection error, de andere niet (met UTP beide niet). Als ik de kaarten vervolgens omwissel heeft weer de kaart in de niet-internet-pc een Cable Connection error :( :?. Een ander PCI slot gebruiken heeft ook geen effect... andere splitter en terminator ook niet.

:?

Love is difficult to find, easy to lose and hard to forget.

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

coax kabel is dan gaar

of die ene realtek doet het niet goed en dat hij het bij utp wel goed doet

suc6
dreamer

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Die coax kabel eruit trekken... en terwijl je die coax eruit trekt de utp erin stoppen. UTP is gewoon beter. (da's mijn ervaring althans) UTP kan full duplex, een handig.

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

coax heeft ook zo zijn voordelen alleen niet voor hem :)

utp kan niet altijd full duplex moeten namelijk beide kaarten kunnen en als hij een hub heeft moet die hub het ook nog kunnen

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• gcb
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Da's waar... groot voordeel: meerdere computers, zonder hubs en dat soort onzin.

Heb je de stekkertjes van de coax kabel er zelf op gezet? Zitten die nog goed vast? Bij mij is er wel eens zo'n connectortje los gaan zitten. Een beetje plakband doet wonderen, bij gebrek aan krimptang :).

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Op woensdag 08 augustus 2001 01:42 schreef dreamer het volgende:

utp kan niet altijd full duplex moeten namelijk beide kaarten kunnen en als hij een hub heeft moet die hub het ook nog kunnen
Coax kan nooit full-duplex, dus daar zit al een potentieele verbetering.
En een hub kan nooit full-duplex.
(Als een hub het wel kan, is het geen hub :) )

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Als beide kaarten in dezelfde PC een cable-connection error geven,kan er nog wat anders aan de hand zijn.
Hoe wordt op die kaarten bepaald welk medium er gebruikt wordt ?
Soms gebeurt dat met een tooltje, maar soms geef je dat ook in de driver aan. Als je in de driver verwacht "auto-detect" te hebben gezet, maar op de niet-internet-PC per ongeluk hard "UTP" hebt staan, dan zou daar het probleem kunnen zitten.

Maar, het kan natuurlijk zijn dat de connector op de kabel los zit. Om dat te detecteren zou je dan de kabel moeten omdraaien en kijken of het probleem het einde van de kabel volgt.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

heeft die ISA kaart geen coax connector ?
zo wel, probeer het daar es mee.

Coaxkabels zijn op zich wel sterk...

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Ehm... hardware-conflictje? Kaartjes overnieuw installen? BIOS updaten?????? Ik gok maar wat....

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
of de coax-kabel is stuk

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

• The hunting Hunter994
- Alle kaarten staan op half-duplex.
- Heb geen HUB.
- Medium wordt auto-gedetect.
- ISA heeft ook coax.
- Coax-kabel is niet stuk (gemeten met multimeter)
- Werkt ook niet met andere kabel.
- Kaartjes opnieuw installeren al -tig keer gedaan.
- (UTP werkt vaker ja...)

Heb nu de ISA in de andere PC, maar die werkt nog niet (ook niet met UTP) ondanks dat er geen conflicten zijn (volgens Windows dan (ik denk er anders over ;))).

• The hunting Hunter994
ISA in de niet-internet-pc werkt. Die kaart werkt via UTP en ook bij coax zegt de testtool die bij die kaart hoort dat er geen Cable connection error is :). So far, so good.

In de internet-pc heb ik nu dus beide Realteks zitten en ze doen het wederom beide wel met UTP, maar beide niet met coax. Testtool geeft bij coax af en toe een Cable Connection error (40%). Als er geen kabel op zit ook zoiets :?.
Ook als ik de splitter + terminator van de andere kant van de kabel (dus die eerst aan de ISA-kaart zat) gebruik geeft hij dezelfde Cable Connection errors, dus het ligt niet aan de splitter + terminator.

Coax-connector van beide Realteks kaduuk???

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op donderdag 09 augustus 2001 00:33 schreef The hunting Hunter het volgende:
Coax-connector van beide Realteks kaduuk???
k denk toch de kabel, maakt de kern en de massa geen kortsluiting ofzo??

Verwijderd

Ik had ook zoiets, maar dan met een UMC 9008 (NE2000 ISA PnP dinges). Als ik er 2 aan elkaar knoopte ging dat via coax wel, maar via (cross) UTP niet. Je moest via die diagnostic tool bij mij expliciet zeggen dat ie op UTP moest ipv auto select. Zorg ervoor dat de kaarten dus dezelfde config hebben mbt het media-type.
Heb jij je coax wel goed geterminated? Aan bijde kaarten een T-stuk, een die t's knoop je aan elkaar met een kabel, en op de andere uiteinden van die t's stop je een terminator. Wil wel eens helpen ;)

Verwijderd

Het kan dus ook zijn dat het COAX gedeelte er compleet uit gefikt is en dat de UTP nog wel werkt, ik heb eens een coax kaartje gezien daar werdt je echt niet blij van als je dat zag! best wel een boel gesmolten en dat kan dus gebeuren als je geen goede aarding hebt bij de kaartjes!

• The hunting Hunter994
Op donderdag 09 augustus 2001 10:15 schreef ikbenveldmuis het volgende:
k denk toch de kabel, maakt de kern en de massa geen kortsluiting ofzo??
Nee, de kabel is wel goed. Ook andere kabels werken niet (zoals reeds bleek uit een eerdere post).
Op donderdag 09 augustus 2001 10:20 schreef Oxonium het volgende:
Heb jij je coax wel goed geterminated? Aan bijde kaarten een T-stuk, een die t's knoop je aan elkaar met een kabel, en op de andere uiteinden van die t's stop je een terminator. Wil wel eens helpen ;)
Ik weet echt wel hoe ik een coax-kabel moet aansluiten hoor (het heeft al een jaar ofzo wel goed gewerkt zoals in de eerste post te lezen is).

Ik kan inderdaad wel eens proberen de Realtek expliciet op coax te zetten.
Op donderdag 09 augustus 2001 11:33 schreef Jens het volgende:
best wel een boel gesmolten en dat kan dus gebeuren als je geen goede aarding hebt bij de kaartjes!
Inderdaad geen aarding, maar niets op de kaarten is in vloeibare fase geweest. Het heeft overigens wel lekker ge-onweerd vlak voordat ze het niet meer deden.

Pagina: 1