Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Laptop ziet beeldscherm niet...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MinimeNL
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 11-01 14:10
Op mijn laptop zit een displayport aansluiting en op mijn externe beeldscherm zit een hdmi aansluiting. Van de week een kabel gekocht met displayport stekker deze gaat in de laptop en aan de andere kant een hdmi stekker deze gaat in het beeldscherm maar het beeldscherm wordt niet herkend door de laptop. Heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet werkend, wat doe ik fout???

Laptop is een HP en Beeldscherm Lenovo...

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 02:52

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Niet elke DP - HDMI adapter werkt zomaar.

Je info is erg summier; HP maakt meer dan 1 laptop en Lenovo meer dan 1 scherm... ;)

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• MinimeNL
Laptop: HP ELITEBOOK 840 G3
Scherm: Lenovo D27-20

• MinimeNL
Het is geen adapter maar gewoon een kabel displayport na hdmi...

• Xyrr
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 01:10
DisplayPort en HDMI signalen zijn wezenlijk anders. Een passende kabel maakt nog niet dat de signalen met elkaar compatibel zijn. Een passieve kabel is dan ook enkel geschikt wanneer de bron (in jouw geval de laptop) het signaal kan converteren. DP++ heet die technologie. Aangezien het je met de kabel niet lukt beschikt jouw laptop hier waarschijnlijk niet over. Dat kun je zelf even verifiëren door de technische specificaties van de laptop door te bladeren.

Zo niet, dan is de enige resterende optie het aanschaffen van een actieve adapter die het signaal zelf omzet. Die zijn doorgaans wel wat duurder.

• MinimeNL
Probleem opgelost, Beeldscherm 10 seconde van het stroom gehaald + kabel in de laptop paar keer op en neer bewogen... 8)
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True