Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Omgekeerde werking DC-out trigger

Pagina: 1
Acties:

• jvdburgt1980
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 31-05 00:19
Sinds gisteren is het effect van de DC-out trigger van mijn Marantz SR6010 omgekeerd op de een of andere manier.

Door middel van een mono-splitter stuurt de AV met de DC out mijn 2 subwoofers aan. Maar gek genoeg gaan de subs nu aan als ik de AV uit zet, en vice versa. Heb van alles al geprobeerd, aan/uit, stekkers eruit en erin, etc.

Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe op te lossen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ah, een spook in de receiver. Wat is de "etc" van alles wat je al geprobeerd hebt. Is het ding al een keer terug naar fabrieksinstellingen gegaan?

Verder vind ik die triggers eigenlijk naa ondingen. Ja, het werkt, maar je subs blijven standby staan natuurlijk. Ik heb zelf een master/slave switch liggen waar alle apparatuur plus sub op zit. Receiver aan, rest ook aan. Werkt gegarandeerd en scheelt ook nog eens sluipverbruik :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Jag
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 10:13
Ja is een goed punt wat @The Eagle maakt; het sluipverbruik van mijn poweramps is huge bijvoorbeeld, die zitten dus ook op master / slave.

• jvdburgt1980
Heb inmiddels ook complete reset gedaan, maar mocht helaas niet baten. Subs nu op auto gezet, maar zal ook eens naar m/s oplossing kijken. Blijft wel een rare malfunction...

• Jag
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 10:13
Ik vermoed, maar kan het niet hard maken, dat het te maken heeft met de potentiaal van de min.

• jvdburgt1980
Potentiaal van de min? Meaning? Draadjes in het stopcontact verkeerd om of zo? 😅

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welke subs heb je trouwens? Kan ook nog in de logica van de subs zitten natuurlijk. Gooi de hele bende eens stroomloos, stroomloos aansluiten, dan subs aan en op auto, en dan receiver aanschakelen en kijken wat het doet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• jvdburgt1980
Zijn twee monitor audio rxw12. Maar tot die dag werkten ze zoals het hoorde 🤨.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True