Sommen.ALS functie probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancalion
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-07-2020
Mijn vraag

Voor mijn werk wil ik een overzicht creeren in Excel aan de hand van twee datasheets
1 data sheet bevat het aantal taken van een product met diverse THTS
2e data sheet bevat het aantal voorraad van de artikelen met diverse thts

Ik kan met behulp van de sommen.als functie wel een totaal krijgen van het aantal taken per artikel maar ik krijg het niet voor elkaar om de verschillende thts in te bouwen.

Voorbeeld is

Art 1: 2 dozen 05.06.2020
Art 1: 5 dozen 06.06.2020

Ik maak verder een scheiding of deze dozen handmatig of met behulp van een robot gepickt worden en dat lukt ook. Alleen als ik de datum als criterium wil inbouwen krijg ik een value error.

Kan iemand mij helpen

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-04 15:43

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Wat is THTS?

Heb je misschien iets aan een draaitabel / Pivottable?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ancalion schreef op maandag 29 juni 2020 @ 04:36:
[...] Alleen als ik de datum als criterium wil inbouwen krijg ik een value error.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Het zou handig zijn als je -met name de laatste bullet- invult. Blijkbaar zit er een fout in de formule of in de bron, maar het is zo lastig te bepalen wat, als je niet post wat je precies hebt geprobeerd.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancalion
Excuses voor mijn vertraagde reactie. Ter toelichting THT is de datum waarop de artikelen verlopen.
Ik heb met behulp van de draaitabellen inderdaad een overzicht kunnen creeren zoals gewenst. Alleen loop ik nu tegen het probleem aan dat ik deze twee draaitabellen niet kan samenvoegen.

Ik heb twee draaitabellen gemaakt. Een draaitabel bevat de informatie over hoeveel taken er voor een artikel lopen, uitgesplitst op de gevraagde datum en picktype (hand of robot). De tweede draaitabel bevat een overzicht van de totale voorraad van een artikel per datum en locatie.

Deze twee draaitabellen wil ik samenvoegen zodat ik het volgende overzicht krijg:
Artikel 1 Picktype: Datum: Aantal: Voorraad

Artikel 1 Hand Datum 1 Aantal taken Aantal Voorraad
Datum 2 Aantal taken Aantal Voorraad

Ik weet dat middels Alt+D+P je twee draaitabellen kan fuseren maar ik kan niet zelf de indeling zoals gewenst maken. Heeft iemand advies?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qduFPLelLKc7wiYaNUjv0yJxx3U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mDQife0ZglMWAotzNDcYcVa1.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-na9I2HFZe3d12xqImN1Wn9mw4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dlkBVzpsJHHbb66nLjItMoX6.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:16
Je kunt in één draaitabel meerdere velden in 'Values' kwijt. Dan kun je zowel de variabele 'voorraad' als de variabele 'taken' er in zetten.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancalion
Dit probeer ik inderdaad maar ik krijg niet de juiste values erin. Ik krijg de sum of values maar niet de values zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Niet wat je zoekt, maar THT impliceert sowieso al ">=". Dus doe jezelf een plezier en noteer de data in data formaat. Dat werkt ook een stuk makkelijker met formules

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Laatst online: 20:16
Als dat niet lukt, snap ik eerlijk gezegd niet wat je wilt. Ik kan me moeilijk in de situatie verplaatsen.
Post aub eens een screenshot van je bron (headers en een paar regels data).
En zou je (met de hand) een voorbeeld van je gewenste draaitabel-eindresultaat kunnen maken?

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Pagina: 1