Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Crash van videokaart

Pagina: 1
Acties:

• bluebear
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 11-06 07:09
Mijn videokaart (sapphire pulse rx 580 8gb) crasht sinds korte tijd bij het gamen.
Dit gebeurt enkel wanneer ik game, bijvoorbeeld met World of Tanks en Football Manager 2019.
Het crasht niet bij het browsen, streamen van Netflix, of bij het gamen van de C&C remake.

Ik neem dus aan dat het aan de load van de kaart ligt, dat lage load goed gaat, maar het fout gaat wanneer er een grotere load op komt (alhoewel ik niet verwachtte dat FM19 veel van een videokaart vroeg).

Ik krijg geen crash (bluescreen of CTD), maar het beeld bevriest terwijl het geluid voor enige tijd nog doorgaat. Na een tijdje crasht het geluid ook en krijg enkel ruis.
Ik moet zelf de computer met de aan/uitknop uitzetten. Wanneer ik de pc dan gelijk weer aanzet, krijg ik geen beeld. Het is bijna alsof ik de pc voor enige tijd uit moet laten om hem bij te laten komen en moet 'resetten' voordat ik dan wel beeld krijg.

De kaart is niet ge-overclocked of undervolted, maar m.i. wijst dit naar een falende kaart.
Zou ik RMA process moeten beginnen met Sapphire? Helaas heb ik geen originele bon meer.

Enig idee wat hier mee aan de hand kan wezen?

• Tokkes
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 10-05 20:52
Temperatuur, lijkt me?

Het is redelijk warm tegenwoordig, natuurlijk gaat dat zijn weerslag hebben op de temperatuur van je RX580 - dat op zich al geen koele kikker is.

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

• bluebear
Tokkes schreef op maandag 29 juni 2020 @ 03:55:
Temperatuur, lijkt me?

Het is redelijk warm tegenwoordig, natuurlijk gaat dat zijn weerslag hebben op de temperatuur van je RX580 - dat op zich al geen koele kikker is.
Ik woon in Nieuw Zeeland, waar het op het moment best koud is (~10 graden).
Helaas is dat het probleem niet.

Het feit dat de hele pc crasht en niet enkel de game, maakt het ook moeilijk om logs van bijv. afterburner te zien naderhand, om te kijken of het temperatuur oid is, of wat de clocks waren ten tijde van de crash.

[Voor 21% gewijzigd door bluebear op 29-06-2020 04:27]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NightRaven88
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 17-06 15:10
Zoals men zegt; "Meten is Weten".
Draai een benchmark van bijvoorbeeld superposition.
Goed de temperaturen in de gaten houden.

Kan zijn dat je GPU op z'n einde is maar ik zou ook de voeding niet uitsluiten.
Hoe oud, welk merk en type voeding heb je?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 23:27
Radeon drivers verwijderen met DDU en opnieuw installeren.

Welk merk en type voeding heb je?

• bluebear
Het is een +-3 jaar oude Silverstone SFX SX650-G

Ik zal vanavond de drivers herinstalleren volgens Uszka en een benchmark draaien en kijken hoe dat gaat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kgd92
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 09-06 18:03
Vooral even goed je temperatuur monitoren bij het benchmarken. Het klinkt mij alsof de kaart gewoon te warm wordt.

Heb je de kaart geundervolt of draait deze op stock voltage? Hoe oud is de kaart en heb je wel eens het stof verwijderd en/of de koelpasta vervangen?

• bluebear
ok...

Drivers hergeinstalleerd, de oude met DDU verwijderd.
Furmark gedraaid en de gpu werd enkel 74 graden. Daarna WoT gespeeld.. geen crashen.

Zal wel een foutje in de driver geweest zijn.
thanks!

note to self. Voortaan oude drivers helemaal verwijderen voordat ik een nieuwe installeer. Ik wist dat dat in het verleden altijd moest, maar ik dacht dat de nieuwe drivers dat wel konden, aangezien dat een optie in de installatie was.

[Voor 36% gewijzigd door bluebear op 30-06-2020 10:54]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True