Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Fusi0nking
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 03-06 18:18
Dag.
Ik ben opzoek naar een tv die tussen de 49-65inch is. Het budget die ik hiervoor heb is €550
Maar mochten er goeie meerwaardes aan zitten zou ik er nog wel €50-€100 bij willen leggen.

Er word ongeveer 2.5 meter van de tv af gezeten. De eerste raam is zoon 3 meter weg, direct dag ligt zit er daarom niet echt op, ook is het vrij neutraal / niet al te ligt hierdoor.

Ik kijk voor namelijk films en series, gamen doe ik vooral op de pc. Echter speel ik wel op een aantal oude consoles af en toe zoals de ps2/xbox 360. Ook heb ik een switch maar die gebruik ik altijd in handheld mode. Het gaat dus echt om een tv die goed is voor films/series kijken, daarom wil ik graag het beste beeld voor dit budget.

Ook heb ik een chrome cast ultra waardoor de smart features mij niet echt uitmaken.
Ik kijk ook vrij vaak een film of serie met maten, vanwege de indeling van de kamer zitten wij best recht op de tv, maar ik weet niet hoe dit in de toekomst zal zijn vandaar dat ‘oke’ kijkhoeken wel gewaardeerd worden.

Heb een beetje rond zitten kijken en persoonlijk ben ik deze 2 tegen gekomen:

pricewatch: Panasonic TX-50GXW804 Zwart

pricewatch: Sony KD-55XG8096 Zwart

Edit: goed om te weten denk ik wel, ik heb een ladekastje van 85cm breed waar die op komt. Mocht de tv te brede voeten hebben zoals je Sony die ik gestuurd had moet ik hem wall mounten, wat geen probleem is maar dit haalt zoon €50 van mijn budget af.

Mijn vraag: voor dit budget en doeleinden welke tv zou goed zijn voor mij? Een van deze 2 of compleet een andere? Hoor het graag! :)

[Voor 7% gewijzigd door Fusi0nking op 29-06-2020 02:03]

Alle reacties

• Pieterboss
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 14-06 12:09
Wat vind je van de LG 55UM7050?
https://www.expert.nl/lg-55um7050
Of de
LG 55SM8200
Beide prima televisies ik zou dan persoonlijk eerder voor de SM8200 gaan die is qua beeld net wat helderder en persoonlijk vind ik die mooier

• Freshouttheoven
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 13-06 13:05
Wanneer je voornamelijk naar films en series kijkt en redelijk recht voor de tv zit kun je het beste voor een tv kiezen met een VA paneel, dit type paneel heeft een 4 tot 6 keer hogere native contrast vergeleken met een IPS paneel (betere kijkhoeken) waar de Sony XG8096 en de hierboven genoemde LG tv's over beschikken.

De Panasonic GXW804 is een goede keus, doordat de kleuren bij deze tv out of the box goed afgesteld zijn en met de dynamic tonemapping functie je toch enigszins een deftige HDR weergave krijgt op een tv met edge led, daarnaast ondersteunt deze tv zowel HDR10+ als Dolby Vision.

• Fusi0nking
Als we de genoemde LG 55SM8200, Panasonic gxw804 en de sony xg8096 Vergelijken, welke zou dan de beste keus zijn? De sony moet ik nog €50 bij op gooien ongeveer van wegen de te weide voeten

• dmantione
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 20:41
De GXW804 is voor jouw doel de technisch betere televisie. Hij heeft een VA-paneel en directe achtergrondverlichting. Dat betekent dat de zwartprestaties een heel eind beter gaan zijn dan bij de 55SM8200 en XG8096 die beide IPS en randverlichting hebben. Voor het bekijken van films is dat een belangrijke kwestie.

Weeg evenwel ook het besturingssysteem mee: De GWX804 heeft FirefoxOS en dat is tussen WebOS en Android toch de zwakkere broeder.

• benbaba
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
De Panasonic om wat hierboven samengevat is. Heeft overigens edge led's met ietwat van local dimming. Maar het een of het ander maakt in deze prijsklasse niets uit.

Als je betere beweginscherpte / motion wilt kun je ook nog de 55" RU8000 overwegen. Dan heb je ook ongeacht bron geen 24p-judder.

• Fusi0nking
De 55inch ru8000 ligt zoon €150 buiten mijn gewilde budget, daarom gaat dat hem helaas niet worden.

Over de besturing van de Panasonic klopt het inderdaad dat de besturing systeem zwak is vergeleken anderen. Maar vanwege mijn chromecast ultra ben ik niet heel ge interesseert in de smart opties.

Ik denk dat ik er dan wel over uit ben om de Panasonic aan te schaffen
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True