Toon posts:

Home cinema, voor muziek

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-03 14:16
Beste,

Kunnen jullie mij helpen met het vinden van een home cinema systeem? Ik heb draad liggen voor surround-systeem. Wat ik zoek: een simpel systeem met ondersteuning van HDMI-ar+bleutooth, USB, (FM is niet belangrijk, DAB+ kan intressant zijn) (eventueel Netwerk hoe werkt dat?)

Wat Ik heb, is een oude philtips-tv en het geluid is gewoon heel slecht verstaanbaar. Ik heb geprobeerd om via een hdmi-adapter het geluid vanaf de tv via de hdmi-arc poort te sturen naar de radio. Dat werkte niet. Via de headphone-uitgang werkt het wel, maar onpraktisch, en voor tv nog "te ver weg".

Wat we doen: Eigenlijk kijken we niet veel tv, ook radio gebruiken we amper, en er is geen spelconsole. Soms kijken we film, veel vaker streamen we liedjes vanaf youtube via chromecast naar tv. Beter geluid hebben we als we via bleutooth streamen naar de hifi-stereoketen, of afspelen vanaf usb.

Budgetgewijs zou ik niet over 600 euro willen gaan voor alles?

Helaas kan ik niets vinden zo "eenvoudig" als ik het wil
Versterker, met 5 kanalen, met ondersteuning van HDMI-arc, met USB, bleutooth, (en eventueel netwerk/dab+, FM zal toch verdwijnen)

Na goed zoeken kom ik uit op dit?
pricewatch: Onkyo HT-S3800

is dat ok?

[Voor 6% gewijzigd door g4wx3 op 29-06-2020 01:14]

http://www.softfocus.be/

Alle reacties

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:57

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

g4wx3 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 01:12:
Via de headphone-uitgang werkt het wel, maar onpraktisch, en voor tv nog "te ver weg".
Wat bedoel je met "te ver weg"? Wat was er onpraktisch? En om welke TV gaat het hier? Heel oud kan deze niet zijn want dan zou HDMI ARC er niet op zitten. Mocht de TV een S/PDIF Out hebben zou je nog kunnen kiezen om voor een losse DAC te gaan en zo nogmaals kunnen proberen om de TV op de HiFi aan te sluiten. Mogelijk vervallen dan de onpraktische punten en ben je voor een paar tientjes klaar.

Ik krijg het idee dat er een te groot product gekocht moet gaan worden voor het doel. Dat er surround kabels liggen wil niet zeggen dat deze ook gebruikt moeten worden. Zeker als er gezegd wordt dat de focus meer op muziek dan op surround ligt weet ik niet of de Onkyo de beste oplossing is. Een onderdwerp als "Home Cinema voor muziek" komt op mij niet geheel in lijn over.

Of een middenweg? De speakers van de HiFi set behouden en alleen een nieuwe receiver nemen met de eisen die gesteld worden?

Aankoopadvies doen we sowieso in Consumentenelektronica Aankoopadvies dus ik schop het topic die kant op: AUD > CEA.

[Voor 3% gewijzigd door FeaR op 29-06-2020 01:47]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:54
Net heb ik dit stukje over DAB+ ook ergens anders al gepost:

DAB+ is leuk, maar vooral bedoeld voor onderweg in de auto als vervanging van AM / FM, of voor wanneer je thuis geen mogelijkheid hebt om via de tuner van je tv-provider of via internet te luisteren. De kwaliteit via TuneIn (internet radio) en je radiopakket wat bij je tv-zenders zit is vaak beter dan DAB+ en je hoeft je geen zorgen meer te maken over de verbinding binnenshuis. Door je receiver aan te sluiten op een internetkabel (voor internetradio) of op je tv-tuner (voor radio van je provider) zit je met een stabiele verbinding en goede geluidskwaliteit. Alleen als dat niet kan, en je WiFi bijv. ook niet stabiel is, dan is DAB+ een oplossing. Ik zou DAB+ als eis dan ook laten vallen.

Voor de rest: zet je eisen in de pricewatch en kijk adhv dit lijstje Jorgen in "Keuze tussen receivers" welke receiver eruit komt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Ik kan bovenstaande van @Jorgen alleen maar onderschrijven wat betreft DAB+. Heb zelf een Marantz NA7004 gehad waar ook een DAB+ tuner in zit. Het werkte in huis echt voor geen meter. De overige audio streaming-mogelijkheden waren kwalitatief prima maar qua bediening te basaal dus weer verkocht. Radio luister ik tegenwoordig via TuneIn en dat kan via vele verschillende manieren.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:57

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

@g4wx3 volgt er nog een reactie? Topic is haast één week oud en heeft wedervragen aangedrag waar geen antwoord op komt terwijl je meerdere malen online bent geweest.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-03 14:16
Dankjewel voor ullie reacties, dankzij jullie tips weet ik dus dat ik meer heb aan internet dan dab+
Ik ben nu ook gericht aan het zoeken op een receiver, ik kende die term niet, gezien het een mini stereo betreft met geïntegreerde boxen kijk ik ook wat ik kan gebruiken om op te hangen aan de muren

http://www.softfocus.be/

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee