Hallo allemaal,
Yes... weer iemand met plannen voor een nieuwe PC
Ik werk al een tijdje op een laptop van de zaak en af en toe op een oude iMac (late 2007). Nu er wat meer thuis wordt gewerkt is het tijd voor wat beters.
Wat ik er mee wil gaan doen
Waar ik het voor wil gebruiken is werk (Webdevelopment) en een beetje gamen. Wat ik belangrijk vindt is dat hij stil is en dat ik later de mogelijkheid heb om nog eens wat te kunnen upgraden. Qua monitor geef ik de voorkeur aan 2x een 24 inch monitor dan 1x een grote monitor.
Budget
Mijn budget ca. 1300 euro voor alles. Dus inc. toetsenbord, muis, monitor alles.
Configuratie tot nu toe
Ik heb nu het volgende lijstje waar ik eigenlijk al best tevreden mee ben.Dit lijstje is gebaseerd op een aantal reviews en hier en daar wat afkijk werk van een best buy guide.
In een van de review bij het moederbord las ik dat het goed samenwerkte met het gekozen geheugen en de processor. Vandaar die keuze.
Twijfels en vraag
Waar ik over twijfel is de grafische kaart, die is er nl. al een tijdje las ik, maar ik lees er goede verhalen over. Ik vraag mij af of er daar niet een betere nieuwere voor is waar misschien nog niet veel reviews over zijn geschreven. Daarnaast de voeding, volgens mij zou ik met een minder sterke ook uit de voeten kunnen maar met het update aspect in het achterhoofd misschien niet erg. Op een of andere manier spreekt het merk "Be quiet", me aan (schijnt er stil te zijn) dus vandaar de keuze.
Daarnaast ben ik ook erg benieuwd of er niet meer uit is te halen voor dit geld?
Alvast bedankt voor de reacties.
Groet,
Re.
Update 1
SSD vervangen voor snellere NVMe versie
Yes... weer iemand met plannen voor een nieuwe PC
Ik werk al een tijdje op een laptop van de zaak en af en toe op een oude iMac (late 2007). Nu er wat meer thuis wordt gewerkt is het tijd voor wat beters.
Wat ik er mee wil gaan doen
Waar ik het voor wil gebruiken is werk (Webdevelopment) en een beetje gamen. Wat ik belangrijk vindt is dat hij stil is en dat ik later de mogelijkheid heb om nog eens wat te kunnen upgraden. Qua monitor geef ik de voorkeur aan 2x een 24 inch monitor dan 1x een grote monitor.
Budget
Mijn budget ca. 1300 euro voor alles. Dus inc. toetsenbord, muis, monitor alles.
Configuratie tot nu toe
Ik heb nu het volgende lijstje waar ik eigenlijk al best tevreden mee ben.Dit lijstje is gebaseerd op een aantal reviews en hier en daar wat afkijk werk van een best buy guide.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 165,- | € 165,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Steel Legend | € 88,60 | € 88,60 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G | € 243,91 | € 243,91 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Window Zwart | € 72,55 | € 72,55 |
| 2 | Monitoren | AOC 24G2U/BK Rood, Zilver | € 197,23 | € 394,46 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock | € 32,45 | € 32,45 |
| 1 | Toetsenborden | Logitech G213 Prodigy RGB Gaming Keyboard (Qwerty US) | € 54,90 | € 54,90 |
| 1 | Muizen | Logitech G305 (Zwart) | € 42,89 | € 42,89 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 59,89 | € 59,89 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 550W | € 98,05 | € 98,05 |
| 1 | Solid state drives | WD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C) | € 127,90 | € 127,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.380,60 | ||
In een van de review bij het moederbord las ik dat het goed samenwerkte met het gekozen geheugen en de processor. Vandaar die keuze.
Twijfels en vraag
Waar ik over twijfel is de grafische kaart, die is er nl. al een tijdje las ik, maar ik lees er goede verhalen over. Ik vraag mij af of er daar niet een betere nieuwere voor is waar misschien nog niet veel reviews over zijn geschreven. Daarnaast de voeding, volgens mij zou ik met een minder sterke ook uit de voeten kunnen maar met het update aspect in het achterhoofd misschien niet erg. Op een of andere manier spreekt het merk "Be quiet", me aan (schijnt er stil te zijn) dus vandaar de keuze.
Daarnaast ben ik ook erg benieuwd of er niet meer uit is te halen voor dit geld?
Alvast bedankt voor de reacties.
Groet,
Re.
Update 1
SSD vervangen voor snellere NVMe versie
none