Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gijsmans
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 14-03 09:06
Als Mac gebruiker hier mijn eerste Tweakers vraag. Ik probeer jaren tachtig documenten op mijn oude Mac te krijgen. Mijn broer heeft destijds een kopie van de oude documenten op zijn Synology gezet. Nu deelt hij een link via gofile.me. Als test open ik de link die hij stuurt op een oude iMac uit 2002 met Mac OS 9. In de Netscape browser. De pagina laadt aardig maar niet helemaal goed.

Wat zeer verbaast is een link onder op de pagina die verwijst naar beiman.gov.cn met een recordcode id. Even populistisch gesteld: zitten de chinezen alles op te nemen dat via Synology gedeeld wordt?!

En moet een Mac amateur daar dan achter komen op zijn bijna twintig jaar oude iMac?

Kenners, hoe zit dit? Bijgaand het screenshot, alleen de privé link bovenaan even geblokt.

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22:15

nelizmastr

Goed wies kapot

Ik denk dat je deze vraag aan Synology moet stellen.

En als je niet wil dat er iemand meekijkt, zet het spul dan op een USB stickie.

Nog een andere tip, wil je enigszins moderne websites proberen te laden op OS 9, installeer dan Classilla ;)

I reject your reality and substitute my own

• GoT
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Je weet toch hopelijk wel dat USA zeker met je meekijkt en het meekijken van China alleen op verdenking van USA is.
Facts vs opinions.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja, ik zou me zorgen maken over een raar record in de pagina; ipv dat je met een volledig ongepatcht systeem nu op internet aan het browsen bent met een browser die al 12 jaar geen updates meer heeft gekregen.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• lasharor
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 17-06 16:28
ICP Beian registratie is noodzakelijk wanneer je een website host in China.

Ik denk dat Synology er hier voor kiest om een licentie af te nemen voor hun systemen omdat die ook in China gebruikt/verkocht worden.

First Person View Drone racen!! - Ook meedoen? - Zelf proberen?

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het is -als ik het kort kijkend goed zie- een link waar je al dan niet op kunt klikken. Niet doen dus :P Maar dan nog kan je het een valide vraag voor aan Synology vinden. Bijv om aan hun privacy officer te stellen. Zal idd wel zijn wat @lasharor zegt.

Inderdaad is met een niet ondersteunde browser online gaan sowieso een heel groot privacy en beveiliging-risico. En sowieso: Synology hoeft niet via iets als gofile.me te werken: die kan prima zelf files hosten. Al zou ik in dit geval de Mac niet aan internet hangen en sneakernet gebruiken om de files over te zetten (dus: usb stick).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

F_J_K schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:25:
...sneakernet gebruiken om de files over te zetten (dus: usb stick).
:D Doe je dat ook met mensen die een continent verder wonen? ;)

Point taken hoor...

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

MAX3400 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:26:
[...]

:D Doe je dat ook met mensen die een continent verder wonen? ;)

Point taken hoor...
offtopic:
Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway! :Y)

Maar ik bedoelde hier meer dat er ook andere apparaten zijn om mee te downloaden, dan hoeft alleen nog de laatste paar meter via usb.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• lasharor
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 17-06 16:28
Heb zelf ook eens gekeken op mijn synology. Die code staat niet eens op je eigen NAS maar gaat via Quickconnect//Gofile

Waarom dat via China moet lopen weet ik niet maar uiteindelijk verwijst die je gewoon door naar je locale Synology server.

De URL is verder ook gewoon hetzelfde bij iedereen (want, het gaat bij iedereen door dezelfde route heen): http://www.beian.gov.cn/p...recordcode=31010602003638

First Person View Drone racen!! - Ook meedoen? - Zelf proberen?

• gijsmans
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 14-03 09:06
Dank mannen voor het meedenken!
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True