Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Een mini ITX case met 3 slots

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Enzollo
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 08-06 09:37
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?

Een mini itx behuizing dat een 3 slot gpu (Msi Radeon RX 5700 xt Gaming X).

Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Een itx behuizing dat 3 slots heeft voor een passende GPU.

Wat is je budget?

Voor de behuizing heb ik geen limiet, zolang het geen torenhoge bedrage worden. Ik heb de net nieuwe Fractal Design Era op het oog maar die kan het volgens mij niet aan.

Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Maximaal €150?

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Geen voorkeur, al vind ik Fractal Design vaak erg mooi!

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 23:09
De Era is van buiten erg mooi maar van binnen een ramp. 2,5 slots videokaarten passen al niet en een SFX voeding is een must willen de kabels een beetje netjes weggewerkt zijn en dan zal ik het maar niet over de beroerde airflow hebben. Zwaar ontoereikend voor een systeem met 5700 XT. Je zal terecht komen bij grotere mini-itx behuizingen en die zijn bijna net zo groot als mATX kasten. pricewatch: Metallic Gear Neo G Mini V2 is een optie.
Hoe ziet de rest van het systeem eruit dat je (op het oog) hebt?

[Voor 14% gewijzigd door Uszka op 28-06-2020 22:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Enzollo
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 08-06 09:37
Ah oké! Dat is goed om te weten! Ik zit nog sterk te twijfelen aan de behuizing. En ik had de Gigabyte 5700 xt op het oog omdat ik die tweedehands had gezien voor een leuk prijsje. Maar deze blijkt al verkocht te zijn. Er zijn gelukkig ook 5700 xt GPU’s met 2 slots.

De 5700 mag ook van een ander merk en het liefst tweedehands (niet te oud). En anders een 2070 Super voor een vergelijkbaar prijs, al zal dat lastig worden gezien de prijzen van Nvidia op het moment...

Dit moet mijn systeem ongeveer worden:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 165,-€ 165,-
1MoederbordenGigabyte Aorus B550I PRO AX€ 184,90€ 184,90
1VideokaartenPowercolor Red Devil RX 5700 XT€ 459,-€ 459,-
1ProcessorkoelingNoctua NH-L9a-AM4 chromax.black€ 49,50€ 49,50
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 59,89€ 59,89
1VoedingenCorsair SF450 (2018)€ 106,90€ 106,90
1Solid state drivesWD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C)€ 127,90€ 127,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.153,09

[Voor 3% gewijzigd door Enzollo op 29-06-2020 00:01]

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 00:50
Mooi kastje, komt ook op mijn shortlist, ik kan zo gauw ook niks vinden waar een full 3 slot videokaart in past..

Echter: https://bit-tech.net/revi...gear-neo-g-mini-review/2/
There is one significant drawback to the vertical GPU mount, though, which is that unlike ATX cases where this mount is used, here, you'll be obstructing the motherboard, massively reducing the CPU cooler clearance. The actual clearance we can't be too specific about, as it will depend on whether your graphics card has a backplate and which location for the GPU mount you use, but it was enough to ensure that even our tiny 125mm-tall Noctua NH-U9s-based small form factor test cooler wouldn't fit, meaning we had to go even smaller with the Noctua NH-L9x65. In the Neo-G Mini, then, you have no choice but to use a low-profile cooler or an all-in-one liquid cooler.

• Dagion
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 23:18
Volgens mij kan de nCase m1 3 slots aan, maar of je dat eraan wil uitgeven.. Heb ook een Fractal Design Nano S gehad en ik denk dat dat misschien past als je die SFX voeding gebruikt. Of je dat nog ITX kunt noemen.. :)

Zelf aan het prullen met een Node 202, daar past een 2 slots in met fans eronder dus 2,5 moet ook nog lukken denk ik. Wel een uitdaging met koeling verder.

Misschien je geheugen nog veranderen? En als je eenmaal een behuizing hebt gekozen zou ik de maximale hoogte gebruiken voor je koeler, een Noctua L12S (70mm) is bijvoorbeeld al een heel andere categorie dan de L9a.

Edit: Sliger SM560 en SM580 ook volgens mij en Silverstone heeft ook nog wat ITX behuizingen voor 3 slots ML07, Raven 1 en 3? Ik heb ergens een lijstje waar je kon filteren.. via Reddit r/SFFPC dacht ik.

[Voor 14% gewijzigd door Dagion op 29-06-2020 02:03]

• Dwarlorf
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 21:18

Dwarlorf

Elitaire muziek connaisseur

Dagion schreef op maandag 29 juni 2020 @ 01:53:
Volgens mij kan de nCase m1 3 slots aan, maar of je dat eraan wil uitgeven..
Ik heb de v5 versie 2ehands op de kop getikt. Het is echt een prachtig ding. Het heeft inderdaad 3 slots. Volgens deze compabiliteitslijst past de gpu :
https://smallformfactor.n...compatibility-list.11305/

EDIT: PAST NIET. Excuses. (er zaten nog wat kolommen achter die ik in eerste instantie niet zag op mn telefoon)

Alle panels zitten met een kliksysteem vast en je ze kunt letterlijk allemaal individueel losmaken. Je komt dus iveral makkelijk bij zinder de heke case uit elkaar te moeten halen. Ik zou wel de versie zonder raampje nemen (ik heb met) dus met rooster want ik denk dat een grote gpu de airflow van onderaan wel eens zou kunnen blokkeren (ik heb zelf een gtx 1070 mini). Eén nadeel van de v5 is dat 1 van het pennetje van het kliksysteem van de linkerpanel in de weg zit ter hoogte van de video kaart waardoor deze niet helemaal optimaal klemt. Als het goed is lost de v6 versie dit probleem op.

Al met al vind ik het een prachtige case wat mij ook wel de nieuwprijs waard was geweest.

[Voor 4% gewijzigd door Dwarlorf op 29-06-2020 10:31]

“The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.”

• mailis
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 12-06 20:30
De opties als Ncase M1 of Sluger zijn allemaal 200,- of meer. Ze zien er fantastisch uit en als je op SFF Network gaat zoeken is er veel meer te vinden. Echter is de beschikbaarheid of prijs vaak een probleem.

Heb je al naar de NZXT H1 of Kolink Rocket gekeken? De NZXT lijkt prijzig, maar er zit direct een koeling en voeding bij waardoor de case zelf relatief in de buurt van je streefbedrag komt en de reviews zijn erg positief.

Indien je geduld kan hebben lijkt de nieuwe Dan Case C4-SFX ook interessant, maar die komt pas later dit jaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 12:07
pricewatch: Silverstone Sugo SG10
Is weliswaar een mATX behuizing maar met 23L compacter dan een hoop itx behuizingen, hoe klein moet je behuizing zijn?

[Voor 16% gewijzigd door Rrob op 05-07-2020 10:05]

-specs-

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True