Vastlopers tijdens games

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Viking
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-07 17:36
Mijn vraag
Windows loopt vast tijdens intensief gebruik (gaming). Na 1-2 minuten bevriest het beeld en dan gaat het scherm stand-by. Geluid blijft soms even doorlopen. Soms wordt dr game beëindigd en als ik hem daarna opnieuw start (de game) werkt hij prima.

Soms gaat alles prima, alleen als ik de pc stand-by zet is het probleem daarna altijd aanwezig!

Ik kan niet achterhalen waar het aan ligt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 pro
Rocket league, warzone.

MSI Z390-A PRO
I5 9600K
G.skill ddr4 aegis 3000mhz 2x8gb
AMD Vega64
Gigabit GP-750H PSU
970 EVO SSD
Crucial mx500

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Laatste versie firmware bios, grafische kaart, volledige reinstall. Bios staat nu op optimized defaults.

Het zal denk ik aan de grafische kaart, geheugen, c-states of bios(settings) liggen.

Alleen kan ik het Niet reproduceren. Stresstest gedraaid voor de gpu en cpu, memtest.. niks gevonden.

Het ram wat ik heb is qua reviews niet geweldig qua prestaties dus misschien heeft dat ook iets van doen. hij staat op auto frequentie in de bios..

Een tijd geleden had ik dezelfde problemen alleen kreeg ik toen wel een BSoD, met meestal geheugen gerelateerde meldingen. Het kan ook nog de voeding zijn.. ik weet het nu echt niet meer.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Yup, je hebt geen voeding en geen disks, daar zit het probleem ;)

Even serieus; je zou met MSI Afterburner wat metingen kunnen doen; allicht "zien" we dan wat er fout gaat of dat misschien voltages, temperaturen of andere zaken mogelijk de vastlopers veroorzaken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Viking
@MAX3400 thx. Toegevoegd ;-)

Ik heb idd net afterburner geïnstalleerd. 3Dmark temp gecheckt. Leek in orde. Ik zal eens kijken wat ik nog meer kan loggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zou gewoon Afterburner eens laten meelopen (met eventuele logging) en lekker gaan gamen totdat de boel vastloopt.

En allicht, als je denkt dat je weet wanneer er een BSOD komt; hou je smartphone bij de hand voor een foto en/of kijk eens terug in je eventlogging? Of (even Googlen), laat een complete MEMORY.DMP genereren die je later kan analyseren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Viking
@MAX3400 dankjewel voor de tips. Voorlopige conclusie is dat het aan de drivers van de videokaart ligt. Kreeg een amdkmdag foutmelding. Versie terug gedraaid en nu draait het oké geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Viking
Kleine update. Probleem was stuk minder, PC liep niet meer vast. Wel games die crashten, zwart scherm en geluid liep gewoon door...

Ik heb nu de voedingskabel van de Graka vervangen door een enkele -> splitter naar 2 losse kabels vanaf de voeding en het lijkt nu een stuk stabieler! Ik had er voorheen geen tot minder last van. Hetgeen wat veranderd is binnen mijn setup is het scherm (900p naar 1440p en meer dan verdubbeling van de hertz).

Als ik mn huidige scherm via HDMI op 60hz had staan had ik ook minder problemen. Toch iets met spanning/stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-07 21:51
Chipset drivers ook bijgewerkt? Ik zie dat je die nog niet bijgewerkt hebt.

En anders toch mogelijk je voeding?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Viking
@Wylana ja verscheidene versies geprobeerd. Probleem kwam echt door het PCIE splintertje. 2 kabels vanaf de voeding en 0 problemen.

Nu nog op zoek naa 8->6 pin kabels zonder splitter.. nu liggen er dus 2 losse stekkers naast m’n graka.. rommeltje 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Mr_Viking Dan is de PCI-e 'lijn' niet voldoende voor Vega64. ook niet raar, want die kan aardig wat stroom vragen en pieken veroorzaken. Undervolt je GPU, en gebruik niet nieuwer dan AMD Radeon Software Adrenalin 20.4.2 WHQL, als laatste stabiele AMD driver

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1