Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibault457
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-06-2020
Mijn vraag
ik heb onlangs een mesh p9 3pack gekocht, ik ben daar heel blij mee, mijn internet download speed is van 30 tot 120 mbps gegaan maar het probleem ligt echter bij de ping. ik ga in games soms tot 100 ping en dat is niet zo fijn. want ik heb net 200 euro gegeven aan een powerline adaptor en het werkt niet zo goed.

ik zal eens uitleggen hoe/waar de meshes staan. 1 staat in de waskamer bij de modem zelf en is ook verbonden met de moden, de 2de bij de tv voor de tv en digibox zelf. op dit moment heb ik een proleem met het internet van de digibox maar dat ga ik proberen te maken. en de 2de staat op mijn kamer naast mijn pc met de utp kabel verbonden in mijn pc.
hopelijk is dit genoegt info om jullie te helpen

alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:06

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Dat is helaas iets wat vaak bij powerline adapters ziet. Licht voornamelijk aan hoe schoon je net is en/of deze binnen 1 groep (fase) blijft.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je internetsnelheid is niet van 30 naar 120Mbps gegaan; dat is je "interne" netwerksnelheid. Of, en dan snap ik je verkeerd; je neemt bij je ISP inderdaad 120Mbps af maar hebt nooit sneller dan 30Mbps kunnen "verspreiden" nadat het je modem/router gepasseerd was?

Maar, je opstelling is nogal warrig (leesbaar) en eerlijk gezegd begrijp ik niet hoe & waar je test. Is je ping ook zo hoog als je je PC even "direct" in de Digibox prikt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:45
qua digibox :
grote kans heb je je deco set als routermodus ingesteld, waardoor de digibox zn ip nu niet meer van de modem komt ,maar van de deco... dan werkt zn interactiviteit / extra pakketten niet meer

soms is een goede wifi verbinding beter dan een powerline verbinding

heb je geen vaste bekabeling in de buurt van je pc ? of een oude telefoonlijn die niet meer gebruikt zodat zodat je een electricien kan vragen om die te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibault457
ik denk dak ik het niet goed heb uitgelegt, de mesh p9 van op mijn kamer heeft een slechte ping weer in games.
de mesh bij de digibox is al gemaakt, je kon het blijkbaar niet met een mesh omdat het dan een ip adres van de modem heeft, dus ik heb het terug aan de powerline gegangen.
het enige probleem is waarom heb ik hogere ping met de mesh dan met mijn oude devola duo 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ik snap er absoluut niks van maar gezien alles wat je maar aan / bij elkaar geklikt hebt; weet je 100% zeker dat er maar 1 DHCP-scope is en dat (bepaalde protocollen) uberhaupt op het interne netwerk wel goed gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibault457
hoe bedoelt u?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:45
ben je ook niet 2 powerline sets door elkaar aan het gebruiken ? dat vloekt eigenlijk altijd .. dat werkt altijd tegen elkaar (beetje om ter hardste schreeuwen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibault457
mijn deco p9 is verbonden aan de router die het internet telenet-c8 heeft. is dat wat u bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Voorbeeld: https://www.tp-link.com/n...ing/deco/deco-p9(3-pack)/
Ergens halverwege de pagina staat EXACT genoemd: "Deco P9 als satelliet / Deco P9 als hoofdrouter". En dan heb je ook nog je Devolo-spullen in de muur geprikt? En het Telenet modem/router aktief?

Zonder direct een oordeel te vormen over jouw technische kennis; de wet der grote getallen wijst uit dat er vaker "wel" fouten worden gemaakt met dit soort opstellingen dan "niet". Een hoge ping kan (nadruk) zeker veroorzaakt worden door een verkeerde instelling op je interne netwerk.

Pagina: 1