Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloknoot
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-07-2020
Ik heb een LG 49SK8500 super UHD TV. Inderdaad een super TV maar ik stoor me aan het volgende: Wanneer het beeld snel verplaatst tegen een lichte achtergrond (b.v. de lucht of sneeuw) dan zie ik een soort grijze waas over het scherm die even later weer uitdooft.

Wat ik al gedaan heb is contact zoeken met LG. Die kwamen met de oplossing om TruMotion op gebruiker te zetten en dan de-judder op 10 en de-blur op 0. Dit lost het echter niet op. Heeft iemand een oplossing met andere beeldinstellingen? Zijn er ook mensen die hun beeldinstellingen willen delen waarbij ik me realiseer dat er natuurlijk ook een stuk persoonlijke smaak bij komt kijken? Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-07 15:46
Bedoel je hiermee het "Dirty Screen effect"?

De TV die je hebt heeft een IPS paneel, deze hebben vaak het Dirty Screen Effect alsmede "Banding". Bij een lichte achtergrond lijkt het soms net alsof het scherm vies is als de camera van links naar rechts beweegt. Zelf heb ik ook een LG IPS TV en zie tijdens voetbal verticale strepen (banding) en ook bij uitzendingen met lichte achtergronden is het beeld niet egaal.

Enige oplossing --> Andere TV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zelfs de 9000-serie komt er wat bekaaid af qua performance: https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/sk9000

Allicht kan je op rtings wat settings vinden / controleren die het mogelijk verbeteren; eerlijk gezegd is een andere TV een "meer solide" oplossing.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof