Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wereldkaart
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 07-10-2020
Ik zoek een? Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Telefoon met een goede camera, voor wat leuke vakantieshots, daarnaast eventueel een spelletje spelen, maar dit is niet perse nodig. Verder kijk ik Youtube filmpjes dus die moeten er ook goed uitzien

Wat is je budget?
Liefst rond de 300 euro's

Wat heb je zelf al gevonden?
Moto G Pro, en zag hier en daar wat over Xiaomi voorbij komen

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik gebruik al een aantal jaar een Motorola, op zich met redelijk veel plezier. Alleen merk ik soms dat hij wat sloom is, na drie jaar (Motorola Moto G5 Grey). ik kreeg een pushbericht dat de Moto G Pro nu uitkwam, en op de vergelijker van Tweakers lijkt hij vergelijkbare specs te hebben met de Iphone 11, alleen dan voor 330 euro.
Nu vraag ik me af of hij ook vergelijkbaar is. Her en der hoor ik dat de software snel verouderd omdat ze zoveel verschillende telefoons per jaar uitbrengen en dat de processor niet goed is. Klopt dat?
En how about de Xiaomi? Vaak hoor je dat Huawei en andere Chinese telefoons niet te vertrouwen zijn, hoe zien jullie dat?

Beste antwoord (via Wereldkaart op 13-07-2020 15:47)

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 11:39
Wereldkaart schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:23:
[...]

Als ik de specs bekijk op het vergelijken gedeelte, kun je camera, processor etc wel vergelijken met elkaar toch? Of moet ik dat anders zien?

Wat betreft die A51, die heeft OLED ipv LCD, wat is hierin beter voor een telefoon? Ziet er verder heel tof uit! Gaat die nog een tijd mee qua updates?
2 besturingssystemen zijn qua processorsnelheid niet te vergelijken omdat die anders omgaan ermee. Neem een dieselmotor, is heel sterk en zit daarom in vrachtwagens, maar is ook traag met optrekken, terwijl een benzinemotor snel is met optrekken, maar minder geschikt voor vrachtwagens. Apple heeft eigen processoren specifiek voor hun besturingssysteem, maar zou je Android op een iPhone installeren (er zijn mensen die dat werkend gekregen hebben) is dat toestel niet vooruit te branden.

OLED scherm heeft betere contrastwaarden tussen zwart en wit. Bij een LCD schijnt er altijd licht door het beeldscherm, bij OLED staat bij zwart de betreffende pixel uit. De A51 is van dit jaar, en Samsung levert 3 jaar support.
OLED wordt over het algemeen gezien als de betere scherm techniek, en zie je vooral in duurdere telefoons. Samsung is naast allerlei andere producten ook de grootste OLED scherm fabrikant en stopt het in (bijna) al hun toestellen. Samsung schermen zitten ook in Oneplus en andere merken.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swhnld
iPhone met Android is qua techniek niet vergelijkbaar, zijn andere besturingssystemen. Je kunt hooguit benchmarks vergelijken.

Huawei zou ik momenteel voorzichtig mee zijn als je niet weet waar je mee bezig bent door de ruzie met de VS. Voor de rest wel betrouwbaar merk, maar zonder Playstore is het lastig.

Xiaomi is prima merk.

Gezien je commentaar zou ik een Samsung A51 adviseren als mooi allround toestel in je prijsklasse, komende jaren updates, hoesjes en support volop aanwezig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 13:03
Ik heb van de week de Xiaomi Redmi note 9 pro gekocht en ben er zeer tevreden mee.
Mijn vorige telefoon was de Xiaomi Redmi note 4 en daar ben ik 2,5 jaar tevreden mee geweest. (eigenlijk deed ie het nog wel goed, de batterij haalde de dag net niet met intensief gebruik).

Xiaomi levert hele goede specs voor een hele goede prijs
Het wordt geleverd met hun eigen software schil Miui, ik heb er zelf geen problemen mee (ik gebruik toch een launcher naar keuze om mijn app drawer en homescreen in te richten)
Maar als je wilt schijnt het redelijk makkelijk te zijn om deze software te vervangen met een 'schone' variant (flashen ).

Wat ik zoal gelezen heb zijn een paar van de redenen waarom ze tegen een lagere prijs kunnen leveren:
omdat ze gebruik maken van reclame al is dat op de EU varianten van de telefoon volgens mij niet zo aan de orde en het is tevens een setting die je uit kunt zetten.
Daarnaast verzamelen ze data van het gebruik van de telefoon maar ook dat kun je uitzetten.
En ze hebben een lagere winstmarge

*correct me if i'm wrong, mocht er iemand zijn die preciezer weet hoe of wat

Louzy#2475

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DarkUnreal
  • Registratie: september 2001
  • Nu online

DarkUnreal

Postmaster General

Google Pixel 3a , betere camera vind je niet voor het geld. Verder mooi 'klein' telefoontje. (in Duitsland vind je hem onder 300 euro)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 12:09
Hij is echter wel al relatief oud, dus het is de vraag hoe lang hij nog updates krijgt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P3TER_
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 12:32
99ruud99 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:01:
Hij is echter wel al relatief oud, dus het is de vraag hoe lang hij nog updates krijgt.
De originele Pixel uit october 2016 heeft ook nog Android 10 gekregen (derde OS upgrade) en heeft tot november 2019 nog beveiligingsupdates ontvangen, dus ik denk dat je qua updates nog prima zit.

ETS2 2021 "Heart of Russia" DLC kaart: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1M4nYlxJEsQ12v0KXBVwuHoKGuB8NQhH9&usp=sharing

Acties:
  • +1Henk 'm!

• swhnld
99ruud99 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:01:
Pixel krijgt 3 jaar OS upgrades. Pixel3a is 1 jaar en een paar maanden oud nu. Maar grootste nadeel is kleine accu geloof ik.

• Wereldkaart
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 07-10-2020
swhnld schreef op zondag 28 juni 2020 @ 23:24:
iPhone met Android is qua techniek niet vergelijkbaar, zijn andere besturingssystemen. Je kunt hooguit benchmarks vergelijken.

Huawei zou ik momenteel voorzichtig mee zijn als je niet weet waar je mee bezig bent door de ruzie met de VS. Voor de rest wel betrouwbaar merk, maar zonder Playstore is het lastig.

Xiaomi is prima merk.

Gezien je commentaar zou ik een Samsung A51 adviseren als mooi allround toestel in je prijsklasse, komende jaren updates, hoesjes en support volop aanwezig.
Als ik de specs bekijk op het vergelijken gedeelte, kun je camera, processor etc wel vergelijken met elkaar toch? Of moet ik dat anders zien?

Wat betreft die A51, die heeft OLED ipv LCD, wat is hierin beter voor een telefoon? Ziet er verder heel tof uit! Gaat die nog een tijd mee qua updates?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12:30

vectormatic

In the parking lot

[...]

Dat kan inderdaad, maar niet alles is 1:1 te vergelijken. Je kan wel vergelijken hoeveel MP de cameras zijn, maar zonder dat je weet wat voor postprocessing etc.. het toestel doet, weet je niet wat beter is. Een paar voorbeeld fotos vergelijken is veel nuttiger.

Hetzelfde geldt voor de processor, die in een iphone gebruiken ook de ARM instructieset, zoals de exynos/snapdragon in een samsung, maar net als intel vs AMD is de implementatie anders, en kan je dus niet zeggen "x heeft meer ghz, dus is beter"

Kort gezegd is er tussen een iphone en android toestel zoveel verschil in de hele stack (hardware implementaties, software, optimalisaties etc..), dat je niet op getalletjes kan vergelijken. Je zal echt de twee naast elkaar moeten gebruiken, en dan op basis van je eigen ervaringen zeggen wat beter werkt (voor jou)

My momma says its just a phase when i fill my days with mayonaise, but no!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online

kamerplant

lekker toch

Ik zou in deze categorie een Fairphone 3 aanraden.

- lange software support
- prima toestel. Uitstekend te repareren bij schade.
- gemaakt onder eerlijke omstandigheden.

https://www.fairphone.com/

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• swhnld
[...]

2 besturingssystemen zijn qua processorsnelheid niet te vergelijken omdat die anders omgaan ermee. Neem een dieselmotor, is heel sterk en zit daarom in vrachtwagens, maar is ook traag met optrekken, terwijl een benzinemotor snel is met optrekken, maar minder geschikt voor vrachtwagens. Apple heeft eigen processoren specifiek voor hun besturingssysteem, maar zou je Android op een iPhone installeren (er zijn mensen die dat werkend gekregen hebben) is dat toestel niet vooruit te branden.

OLED scherm heeft betere contrastwaarden tussen zwart en wit. Bij een LCD schijnt er altijd licht door het beeldscherm, bij OLED staat bij zwart de betreffende pixel uit. De A51 is van dit jaar, en Samsung levert 3 jaar support.
OLED wordt over het algemeen gezien als de betere scherm techniek, en zie je vooral in duurdere telefoons. Samsung is naast allerlei andere producten ook de grootste OLED scherm fabrikant en stopt het in (bijna) al hun toestellen. Samsung schermen zitten ook in Oneplus en andere merken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 12:39
kamerplant schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:52:
Ik zou in deze categorie een Fairphone 3 aanraden.

- lange software support
- prima toestel. Uitstekend te repareren bij schade.
- gemaakt onder eerlijke omstandigheden.

https://www.fairphone.com/
Hij was alleen bij uitkomst al 3 jaar verouderd.

Xiaomi Mi 10 Pro | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Iamtheone83
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 03-07-2020
Xiaomi Redmi Note 9 Pro.

Voor €299 https://www.belsimpel.nl/xiaomi-redmi-note-9-pro/128gb-grijs de beste telefoon qua hardware leverbaar.

Super snelle chip waarmee je zelfs kunt gamen, hele goede camera’s en 128GB opslag. En om het te maken een 5000 mah batterij die makkelijk 1,5 dag meegaat bij intensief gebruik.

GSMArena die altijd heel kritisch zijn is ook erg lovend over dit toestel. Link review:

https://www.gsmarena.com/...pro_(max)-review-2124.php

Zit ook gratis screenprotector op en gratis goed hoesje.

[Voor 12% gewijzigd door Iamtheone83 op 30-06-2020 18:13]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 11:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

swhnld schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:01:
[...]

Pixel krijgt 3 jaar OS upgrades. Pixel3a is 1 jaar en een paar maanden oud nu. Maar grootste nadeel is kleine accu geloof ik.
ik heb hem nu een jaar en ik zou de accu geen nadeel willen noemen. Mn S7 die ik daarvoor had was slechter

• DarkUnreal
  • Registratie: september 2001
  • Nu online

DarkUnreal

Postmaster General

JvS schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:36:
[...]

ik heb hem nu een jaar en ik zou de accu geen nadeel willen noemen. Mn S7 die ik daarvoor had was slechter
Mee eens, haalt makkelijk de 2 volle dagen (ook 1 jaar oud)

iRacing Profiel

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True