Toon posts:

blurry downscale op 1/2e native resolution

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-12 20:55
Beste Tweakers,

ik speel momenteel een flinke portie oldschool runescape en deze game is nogal laag in pixelformaat. Ik prefereer de originele manier van spelen en hiervoor schaalde ik mijn macbook altijd naar de laagste resolutiestand. Nu ik meer thuis ben ivm de pandemie speel ik meer op mijn pc, deze heeft een monitor met een resolutie van 2560x1440p. Het spel is hierop veel te klein omdat de pixels kleiner zijn en hierom wilde ik mijn monitor naar 720p schalen (het betreft een mg279q van asus). Echter als ik dit doe dan krijg ik een onverwachts resultaat, namelijk ipv dat hij van elke pixel van een 720p scherm 4 pixels maakt, wordt het hele boeltje een vage bedoeling.

Ik heb gelezen dat dit anti-aliasing kan zijn, maar ik weet niet of en hoe ik dit aan zou kunnen passen.

alvast dank voor uw hulp!

(ik draai windows 10 en heb een gtx 1080ti)

edit: oldschool runescape is een windowed desktop app, een lagere resolutie ingame is niet wat het hier betreft, maar een lagere resolutie van de monitor is wat hier nodig is.

[Voor 9% gewijzigd door doebbalapoent11 op 28-06-2020 19:00]

I7 8086k | RTX 3080 MSI Gaming X Trio | 16gb ram | LG 34GN850 | nintendo switch | iPhone 13 Pro Max

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-12 10:44
Ik denk dat je moet zoeken naar 'integer scaling' dat is een feature die specifiek hiervoor zou moeten helpen

8700k | 3070

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee