Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iamtheone83
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 03-07 12:33
Hallo

Ben deze week afgelopen maandag schriftelijk per mail na een intense selectieprocedure aangenomen....en dat er alleen nog de spreekwoordelijke puntjes op de I zouden worden gezet bij een arbeidsvoorwaarden gesprek. Heb aangegeven dat ik mijn huidige werk zo kan opstappen zonder opzegtermijn ( uitzendbureau baantje)

Laatste mailtje wat ik heb gehad van de recruiter is je hoort van me. Dit is nu 6 dagen geleden.
Mijn oom die werkt in de banenbranche gaf aan nee Jos je moet nu nog niks sturen, hun zijn aan zet.

Maar het duurt me allemaal best lang eer ze wat laten weten, zelf actie ondernemen of is dit not done? Aangezien hun zeiden dat ze contact met me zouden opnemen.

Wat zouden jullie nu ondernemen?

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20:29
Als er geen concrete tijd/datum is genoemd, en je wordt ongeduldig, gewoon het initiatief nemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Gewoon morgen even bellen. Zeker recruiters kun je hiervoor benaderen; daarvoor zijn ze. Zou er niet over mailen o.i.d. Even persoonlijk contact is het best.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iamtheone83
Pepppie schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:09:
Gewoon morgen even bellen. Zeker recruiters kun je hiervoor benaderen; daarvoor zijn ze. Zou er niet over mailen o.i.d. Even persoonlijk contact is het best.
Komt niet ongeduldig over?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iamtheone83
frickY schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:08:
Als er geen concrete tijd/datum is genoemd, en je wordt ongeduldig, gewoon het initiatief nemen.
Ja, denk dat ik dit ook ga doen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Iamtheone83 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:11:
[...]

Waarschijnlijk wel. En dat is prima, want je wil toch graag starten? ;).

Bellen dus!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iamtheone83
Sport_Life schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:12:
[...]

Waarschijnlijk wel. En dat is prima, want je wil toch graag starten? ;).

Bellen dus!
Ik heb zwart op wit dat ze me een arbeidsovereenkomst willen geven, stel ze trekken hun keutel in, sta ik dan juridisch sterk. Just in case??

Denk niet dat het gaat gebeuren, maar maar maak me toch beetje zorgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 21:37
Iamtheone83 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:20:
[...]

Ik heb zwart op wit dat ze me een arbeidsovereenkomst willen geven, stel ze trekken hun keutel in, sta ik dan juridisch sterk. Just in case??

Daar is een proeftijd toch voor?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iamtheone83
President schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:23:
[...]

Daar is een proeftijd toch voor?
Klopt, maar maak me meer zorgen omdat het zo lang duurt dat er ergens een kink in de kabel is gekomen. Hoop het niet, wil de baan erg graag. Daarom ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 21:23

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

[...]

Willen geven of hebben gegeven? Willen; dus juridisch een intentie tot maar helaas toch net niet gestuurd en getekend. En heel eerlijk; je hebt nog 0 regels van je mogelijke contract gelezen en nu al roepen "sta ik juridisch sterk?"

Allicht, maar ik snap dat je graag wil werken; even een belletje plegen met de vriendelijke vraag of ze kunnen bevestigen dat het mailtje verstuurd is naar je en of ze die dan nogmaals willen sturen aangezien je vermoedt dat je spamfilter helaas heeft ingegrepen?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iamtheone83
MAX3400 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:34:
[...]

Willen geven of hebben gegeven? Willen; dus juridisch een intentie tot maar helaas toch net niet gestuurd en getekend. En heel eerlijk; je hebt nog 0 regels van je mogelijke contract gelezen en nu al roepen "sta ik juridisch sterk?"

Allicht, maar ik snap dat je graag wil werken; even een belletje plegen met de vriendelijke vraag of ze kunnen bevestigen dat het mailtje verstuurd is naar je en of ze die dan nogmaals willen sturen aangezien je vermoedt dat je spamfilter helaas heeft ingegrepen?
Ja, ga morgen actie ondernemen. Fijn dat iedereen het met me eens is dus dat het te lang duurt. Zelf ook nog nooit meegemaakt dat het zo traag gaat :$

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:45
In deze tijd is niet iedereen op kantoor. Het kan best zijn dat degene die de handtekening moet zetten een vaste dag er is en jouw contract net gemist heeft. Neemt niet weg dat bellen altijd goed is, geeft ook aan dat je er zin in hebt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Iamtheone83 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:45:
[...]

Ja, ga morgen actie ondernemen. Fijn dat iedereen het met me eens is dus dat het te lang duurt. Zelf ook nog nooit meegemaakt dat het zo traag gaat :$
Geen idee wat voor functie het is maar het zou (nadruk) kunnen dat de werkgever eerst nog even een antecedenten-onderzoek afrondt? Of dat door het thuiswerken (je weet wel, corona) het lastig is om contracten "alvast" ondertekend te krijgen? Of doordat het mooi weer is geweest afgelopen week, dat misschien een HR-medewerker eindelijk eens een weekje vrij kon nemen? Of de directeur ligt ineens met corona-verschijnselen in het ziekenhuis?

Nogmaals; ik snap dat je wil werken maar "enkele dagen" vertraging klinkt als logisch verklaarbaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iamtheone83
Archie_T schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:48:
In deze tijd is niet iedereen op kantoor. Het kan best zijn dat degene die de handtekening moet zetten een vaste dag er is en jouw contract net gemist heeft. Neemt niet weg dat bellen altijd goed is, geeft ook aan dat je er zin in hebt.
Ow kan zeker. Maar het zou ze mooi staan dat ze dan even sturen het kan wat langer duren in plaats van niks meer te laten weten. In de 16 jaar dat ik werk is dit nog niet vaak voorgekomen, maar het zijn natuurlijk aparte tijden. I know ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:45
Iamtheone83 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:51:
[...]

Ow kan zeker. Maar het zou ze mooi staan dat ze dan even sturen het kan wat langer duren in plaats van niks meer te laten weten. In de 16 jaar dat ik werk is dit nog niet vaak voorgekomen, maar het zijn natuurlijk aparte tijden. I know ;)
Zo te lezen ga je via een recruiter, die heeft het misschien wel gehoord maar aangezien je al geplaatst bent is het niet meer interessant voor hem. ;-) Zoals ik al zei; bellen kan zeker geen kwaad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 19:59
Je kan altijd de vraag stellen dat je even wil weten wat de tijdslijnen zijn omdat die niet in het mailtje vermeld stonden.

Bedenk je wel, een week is op zich niet zo lang, zeker als aan hun kant de puntjes ook nog op de i gezet dienen te worden wat betreft aanbod, en sommige mensen niet zo snel beschikbaar zijn om antwoord te geven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19:46

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

[...]

Je hebt een proeftijd.

In die tijd mogen ze je zonder opgaaf van reden de deur wijzen. Als bij wijze van spreke de kleur van je ogen toch niet goed bij het behang past, ben je weg, zonder dat ze je dat hoeven te vertellen.

Juridisch heb je dus helemaal niets in handen tot je je proeftijd door bent. Je zit er nu nog een paar stadia voor. :)

Ik zou gewoon maandag ff bellen en vooral, vriendelijk blijven.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iamtheone83
unezra schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:57:
[...]

Je hebt een proeftijd.

In die tijd mogen ze je zonder opgaaf van reden de deur wijzen. Als bij wijze van spreke de kleur van je ogen toch niet goed bij het behang past, ben je weg, zonder dat ze je dat hoeven te vertellen.

Juridisch heb je dus helemaal niets in handen tot je je proeftijd door bent. Je zit er nu nog een paar stadia voor. :)

Ik zou gewoon maandag ff bellen en vooral, vriendelijk blijven.
Klopt, alleen het was een heel lang sollicitatieproces en zeer streng en select waarin heel wat mensen zijn afgevallen. Ik weet al dat ze echt wel toekomstig het zien zitten met me. ( op sollicitatiegesprek al hints van doorgekregen en nu dus het baanaanbod per mail). Daarom vind ik dit zo apart. Past niet in het plaatje wat ik van het bedrijf heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stef_Venner
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 12:18
Iamtheone83 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:45:
[...]

Juich nog niet te vroeg: heb sinds maart al drie arbeidsvoorwaarden gesprekken bij drie verschillende werkgevers gehad. Allen werden last minute afgezegd...

Die recruiters hebben het wel zwaar gehad, probeerde ze na 3 dagen al iedere dag te bereiken :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iamtheone83
Stef_Venner schreef op zondag 28 juni 2020 @ 19:08:
[...]

Juich nog niet te vroeg: heb sinds maart al drie arbeidsvoorwaarden gesprekken bij drie verschillende werkgevers gehad. Allen werden last minute afgezegd...

Die recruiters hebben het wel zwaar gehad, probeerde ze na 3 dagen al iedere dag te bereiken :9
Hoe bedoel je last minute afgezegd? En je had per mail zwart op wit zoals mij dat je de baan kreeg??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Iamtheone83 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 19:10:
[...]

Hoe bedoel je last minute afgezegd? En je had per mail zwart op wit zoals mij dat je de baan krijgt??
Zie MAX3400 in "Nieuwe werkgever sollicitatieproces duurt lang qua feedback"

Ik kan ook echt wel hier publiekelijk de intentie uitspreken dat het absoluut mijn bedoeling is om per zo snel mogelijk iets aan jou te versturen zodat na zorgvuldige bestudering en ondertekening er een geformaliseerde overeenkomst ligt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iamtheone83
MAX3400 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 19:12:
[...]

Ik kan ook echt wel hier publiekelijk de intentie uitspreken dat het absoluut mijn bedoeling is om per zo snel mogelijk iets aan jou te versturen zodat na zorgvuldige bestudering en ondertekening er een geformaliseerde overeenkomst ligt.
Ik snap je. Ik wacht af. Zou voor mij de eerste keer zijn dat ik dan zo in het ootje wordt genomen mocht ik de baan niet krijgen :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Even zijdelings, puur ter info; je zei dat je geen opzegtermijn hebt bij uitzendbureau?

Hou je in de gaten dat als zij "ondertussen" wel een nieuwe klus voor je zoeken, dat er soms wel een impliciete notificatie hoort te zijn dat je niet meer met ze verder wil? Maar ja, die branche is wel zo versnipperd dat ik je wel even aanraadt om je huidige voorwaarden eens erbij te pakken.

Niet dat je morgen WEL de goede mail krijgt en dat dan uiteindelijk blijkt dat je WEL 4 weken opzeg hebt bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stef_Venner
MAX3400 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 19:12:
[...]

Telefonisch en per mail bevestigd, moet er wel bij zeggen dat dit in April en mei is gebeurd.

Daarbij tevens in de gaten houden met je uitzendbureau, bij mij geld een opzegtermijn van een maand.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iamtheone83
MAX3400 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 19:17:
Even zijdelings, puur ter info; je zei dat je geen opzegtermijn hebt bij uitzendbureau?

Hou je in de gaten dat als zij "ondertussen" wel een nieuwe klus voor je zoeken, dat er soms wel een impliciete notificatie hoort te zijn dat je niet meer met ze verder wil? Maar ja, die branche is wel zo versnipperd dat ik je wel even aanraadt om je huidige voorwaarden eens erbij te pakken.

Niet dat je morgen WEL de goede mail krijgt en dat dan uiteindelijk blijkt dat je WEL 4 weken opzeg hebt bijvoorbeeld.
Ik werk pas 8 weken daar en zou dagelijks kunnen opstappen. Of wekelijks. Had dat ook gegoogled dit weekend.

[Voor 3% gewijzigd door Iamtheone83 op 28-06-2020 19:23]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20:24
Iamtheone83 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 19:10:
[...]

En je had per mail zwart op wit zoals mij dat je de baan kreeg??
Dat is heel wat anders dan een getekend contract.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iamtheone83
Vinzz schreef op zondag 28 juni 2020 @ 19:23:
[...]

Dat is heel wat anders dan een getekend contract.
Klopt. En dan leer ik ook na zoveel jaar werkervaring dat ik dus niet te vroeg moet juichen, ondanks dat ik dat al gedaan heb stiekem :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stef_Venner
Iamtheone83 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 19:25:
[...]

Klopt. En dan leer ik ook na zoveel jaar werkervaring dat ik dus niet te vroeg moet juichen, ondanks dat ik dat al gedaan heb stiekem :X
Ik ken het gevoel wat je hebt. Toevallig ook werkloos geworden door Corona?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iamtheone83
Stef_Venner schreef op zondag 28 juni 2020 @ 19:26:
[...]

Ik ken het gevoel wat je hebt. Toevallig ook werkloos geworden door Corona?
Nee, maar wel veel moeilijker aan de bak gekomen in Corona tijd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: augustus 2009
  • Niet online
Zou even bellen een aangeven dat je nog een ander aanbod hebt liggen, en dus graag snel duidelijkheid wilt.. Geef je meteen een signaal af dat ze met een concurrerend voorstel moeten komen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Tanooki schreef op zondag 28 juni 2020 @ 20:42:
Zou even bellen een aangeven dat je nog een ander aanbod hebt liggen, en dus graag snel duidelijkheid wilt.. Geef je meteen een achterdeur aan ze om je alsnog te lozen signaal af dat ze met een concurrerend voorstel moeten komen.
:X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Iamtheone83 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:11:
[...]

Het is een recruiter.. Dus nee! Grote kans dat hij/zij het niet zo scherp meer heeft en hij/zij aangeeft er 'toevallig net mee aan de slag te gaan / bezig te zijn'. Gewoon bellen dus!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iamtheone83
Pepppie schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:00:
[...]

Het is een recruiter.. Dus nee! Grote kans dat hij/zij het niet zo scherp meer heeft en hij/zij aangeeft er 'toevallig net mee aan de slag te gaan / bezig te zijn'. Gewoon bellen dus!
Komt goed :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Iamtheone83
Tanooki schreef op zondag 28 juni 2020 @ 20:42:
Zou even bellen een aangeven dat je nog een ander aanbod hebt liggen, en dus graag snel duidelijkheid wilt.. Geef je meteen een signaal af dat ze met een concurrerend voorstel moeten komen.
Ga niet liegen. Waarheid komt altijd boven tafel. Dus nee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 15:19
Als je een arbeidsovereenkomst heb ontvangen, ook al heeft deze nog geen handtekening, en je accepteert deze, dan is dit wettelijk een geldige overeenkomst.

Maar gezien er een proeftijd inzit, heb je daar in principe nog niks aan. Het contract kan bij wijze van spreken zonder opgaaf van reden op de 1e werkdag al beeindigd worden. Je loopt dus altijd een risico als je van baan verandert.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Iamtheone83
Gebeld geworden om 15.00 uur en heb eind van de week het gesprek op kantoor en zou als dit goed gaat over 2 weken kunnen beginnen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Iamtheone83 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:04:
Gebeld geworden om 15.00 uur en heb eind van de week het gesprek op kantoor en zou als dit goed gaat over 2 weken kunnen beginnen!
Heb je dat zwart op wit? :+

In ieder geval succes zover; was het toch een goed idee om ff te bellen :)

• Iamtheone83
MAX3400 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:06:
[...]

Heb je dat zwart op wit? :+

In ieder geval succes zover; was het toch een goed idee om ff te bellen :)
Haha nee,contract krijg ik eind van de week zwart op wit.Mocht al salarisvoorstel per mail doorgeven. Netjes :)

Thanx!
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True