100 schijf op 66 controller

Pagina: 1
Acties:

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 10:41

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Topicstarter
Is dit mogelijk, aangezien ik een nieuwe schijf wil gaan kopen en die is udma 100, als het kan dan denk ik dat hij dus op 66 gaat lopen maar maakt dit in snelheid veel uit of kan ik beter een nieuw moederbord kopen.

PS: is die 40 gig Seagate barraticula.... schijf een beetje van goede kwaliteit.

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 15:51
is allemaal backwards compatible.
het kan dus gewoon, werkt ie wel als 66 schijf

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verschil 66/100 is er wel maar is zeeeeer klein.

Een nieuw moederbord aanschaffen is IMO dan ook -> overkill.

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 10:41

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Topicstarter
Hartstikke bedankt ga morgen meteen een kopen alleen nog twijfelen tussen merken dus. Wat zijn over het algemeen goeie harde schijven?

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 15:51
Na wat ik vandaag allemaal heb gezien zou ik zeggen geen IBM. Maxtor of zo. Misschien moet je hier ff kijken:
http://www.tweakers.net/nieuws/17923?t=997222339&

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:29

markvt

Peppi Cola

100 werkt gewoon op 66, 100 op 33 ook :) heb ik in mijn server

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

ATA100 schijven kunnen ook echt op 100 lopen als je er een losse controller bijzet (Promise ATA100 controller). Als je nog meer snelheid wil, kies je een Promise ATA100 IDE RAID controller :7. Moet je wel twee identieke schijven hebben en 'm dan als RAID0 configureren. Als je schijven van ongelijke grootte neemt, dan gooi je schijfruimte weg. Voorbeeldje: RAID0 met 2X 40Gb geeft 1 schijf van 80Gb. RAID0 met 1X 30Gb en 1X 40Gb geeft 1 schijf van 60Gb.

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:47
(mierenneukmode)
Het is trouwesn UDMA 5 ipv 100 ;)
Anders is ie wel errug snel
(/mierenneukmode)

HODL

Verwijderd

Op de meeste sites van harddisk-fabrikanten (Maxtor, Western Digital) kan je software downloaden om een ATA100 harddisk op ATA33 of ATA66 te laten draaien. Niet dat het echt noodzakelijk is om dit te doen (dacht ik), maar je weet maar nooit.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

De snelheid van een HD is veel meer afhankelijk van de schijf zelf dan van de snelheid van de controller (snelheid waarmee data vanuit de HD naar je moederbord gepompt wordt). Dat laatste is de 66/100 waar je het hier over hebt. Echter wordt deze snelheid nooit gehaald om je buffer van je HD weer vol te zetten (je schijf trekt geen 100MB/s) dus het enige moment waarop je er ook maar iets voordeel van zou kunnen hebben is het moment dat die 2MB buffer wordt leeggepompt (in respectievelijk 0,03 (ATA-66) en 0,02 seconden (ATA-100)).
Beslis zelf maar of je daar een nieuw moederbord voor over hebt :P .

de betaler vervuilt

Pagina: 1