Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Chromebook of laptop voor Blender en Unity?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Meadowfellow
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 14-04 16:03
Wat ga je met je laptop doen?
ik wil de tools Blender en Unity draaien, voor de kinderen en mezelf om op een aantrekkelijke manier kennis te maken met scripting en programmeren. Ik verwacht geen high end gebruik. Gewoon wat hobbyen.

Wat is je budget?
eigenlijk zo weinig mogelijk. Ik hoop dit te kunnen bereiken met een Chromebook. Ik ga er van uit dat de software gratis is.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
nee. Komt op een vaste plaats te staan, hoogstens even binnenshuis op een andere plek gebruiken .

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
maakt me niet uit of het Apple, Windows of Linux is. Ik hoop het te kunnen gebruiken op een chromebook met linux, al heb ik zelf geen ervaring met linux

[Voor 16% gewijzigd door Meadowfellow op 28-06-2020 16:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Triteron
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 08:56
Als de laptop of Chromebook op een vaste plaats blijft staan is het misschien handig om toch een kleine dekstop te bouwen. Het lijkt me niet zo prettig om Unity te draaien op een Chromebook met Crouton oid. Mijn ervaring is namelijk dat het een vrij zwaar programma is, zeker als je de C# scripts wil bewerken met Visual Studio.

edit:
Wat trouwens misschien ook leuk is om naar te kijken is het spel Roblox. Het is erg populair bij kinderen en heeft een goede game editor, waarin met Lua een eigen spel gemaakt kan worden. Je kan dan bijvoorbeeld een auto bouwen met blokjes en er een stoel op zetten met kant en klaar script of zelf een script schrijven om hem te besturen. Naar mijn weten zijn de system requirements hiervan een stuk lager, maar het lijkt me handig om toch bij Windows te blijven. Hier is trouwens een link naar een webpagina met documentatie.

[Voor 49% gewijzigd door Triteron op 28-06-2020 18:57]

• Meadowfellow
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 14-04 16:03
Blijft niet perse op een vaste plaats staan. Ik wil wel een mobiel apparaat.

Wat zijn de systeemvereisten dan voor een lekkere werking van Unity? Enig idee?

Roblox, leuk. Ik zie ook andere initiatieven, maar ik heb voor deze 2.applicaties gekozen omdat ik ze overal tegenkom. Ik wil liever geen alternatief.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True