Beste Tweakers,
Sinds kort ben ik bezig met het samenstellen van mijn eerste PC bedoeld voor muziek producties. Aangezien dit mijn eerste PC gaat worden en ik hier nog weinig over weet vraag ik jullie hulp mij te voorzien van advies betreft de juiste keuze qua onderdelen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc die ik samenstel moet optimaal gebruikt kunnen worden voor muziekproducties en videobewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt rond de 1650,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn wenslijst:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk zeker een I7 nodig te hebben gecombineerd met 32GB Ram (2x16GB) zodat ik in de toekomst nog kan uitbreiden naar 64GB (4x16GB).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alle merken alleen zie ik vaak bij bijv. Ram de merken; corsair, hyperx en ballistix teug komen dus daar voel ik mij wel vertrouwd bij.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Aangezien ik de pc voornamelijk voor muziekproducties gebruik is een laag volume wel een must. Verder wil ik een betrouwbare PC die ook goed kan presteren tijdens zware projecten!
Ga je overklokken?
Geen ervaring mee maar wil er zeker in duiken. Ik ga voor een pc die voor langere tijd mee gaat dus als overklokken de gebruikstermijn verkort sla ik dit toch over!
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop informatie te kunnen krijgen betreft de productkeuze en of de keuzes die ik heb gemaakt gepaard gaan met een goed werkende pc die optimaal functioneert. Ik ben echt nog erg onervaren in de PC wereld en heb mijn informatie en productkeuze gebaseerd op Youtube video's en producteigenschappen op Tweakers.
In het kort:
Werken de gekozen producten goed samen?
Raden jullie andere merken of modellen aan?
Zijn de producten die ik hierboven vermeld in goede prijs/kwaliteit verhouding?
En belangrijkste, is mijn keuze goed voor een ultieme muziek en videobewerkingssysteem?
Alvast bedankt!
Sinds kort ben ik bezig met het samenstellen van mijn eerste PC bedoeld voor muziek producties. Aangezien dit mijn eerste PC gaat worden en ik hier nog weinig over weet vraag ik jullie hulp mij te voorzien van advies betreft de juiste keuze qua onderdelen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc die ik samenstel moet optimaal gebruikt kunnen worden voor muziekproducties en videobewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt rond de 1650,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn wenslijst:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-9700K Boxed (SRG15/SRELT)) | € 357,- | € 357,- |
| 1 | Moederborden | Asus ROG Maximus XI Hero | € 293,86 | € 293,86 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1660 Super Gaming X | € 277,01 | € 277,01 |
| 1 | Behuizingen | Corsair Obsidian 500D RGB SE | € 260,90 | € 260,90 |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Pro NL 32/64bit | € 191,11 | € 191,11 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 chromax.black | € 95,95 | € 95,95 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 156,90 | € 156,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) Zwart | € 134,90 | € 134,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 1TB | € 132,99 | € 132,99 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 500GB | € 114,88 | € 114,88 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.015,50 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk zeker een I7 nodig te hebben gecombineerd met 32GB Ram (2x16GB) zodat ik in de toekomst nog kan uitbreiden naar 64GB (4x16GB).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alle merken alleen zie ik vaak bij bijv. Ram de merken; corsair, hyperx en ballistix teug komen dus daar voel ik mij wel vertrouwd bij.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Aangezien ik de pc voornamelijk voor muziekproducties gebruik is een laag volume wel een must. Verder wil ik een betrouwbare PC die ook goed kan presteren tijdens zware projecten!
Ga je overklokken?
Geen ervaring mee maar wil er zeker in duiken. Ik ga voor een pc die voor langere tijd mee gaat dus als overklokken de gebruikstermijn verkort sla ik dit toch over!
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop informatie te kunnen krijgen betreft de productkeuze en of de keuzes die ik heb gemaakt gepaard gaan met een goed werkende pc die optimaal functioneert. Ik ben echt nog erg onervaren in de PC wereld en heb mijn informatie en productkeuze gebaseerd op Youtube video's en producteigenschappen op Tweakers.
In het kort:
Werken de gekozen producten goed samen?
Raden jullie andere merken of modellen aan?
Zijn de producten die ik hierboven vermeld in goede prijs/kwaliteit verhouding?
En belangrijkste, is mijn keuze goed voor een ultieme muziek en videobewerkingssysteem?
Alvast bedankt!
[ Voor 38% gewijzigd door cedricdori op 28-06-2020 18:35 ]