Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hoe RGB fans aansluiten ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• A.J.Koerselman
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 17-06 23:03
Beste Tweakers,
Ik heb al wat pc's gebouwd maar ik heb zelf nog nooit met RGB gewerkt. Nu heb ik een thermaltake view 27 met 3 Scythe kaze flex 120 fans op de kop getikt.
Alles ingebouwd en de pc loopt top maar nu...
De fans draaien wel alleen gaan de LED's niet aan.
Ik heb zo'n sterk vermoeden dat het deze kabeltjes zijn die niet goed aangesloten zijn.

Nu de vraag aangezien ik op het gebied van RGB echt een leek ben: hoe krijg ik de RGB werkende? Moet ik een rgb controller aanschaffen en zoja welke ?
Hulp wordt heel erg gewaardeerd :)

Hier nog mijn moederbord
MSI h87m - g43

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 12:55
Ik zou een losse rgb controller kopen aangezien je moederbord dit niet ondersteund.
Zoiets als dit moet werken :
https://www.highflow.nl/m...ir-remote-controller.html
Let wel op hoe je connector aansluit!!

• A.J.Koerselman
Hell-Slave schreef op zondag 28 juni 2020 @ 23:13:
Ik zou een losse rgb controller kopen aangezien je moederbord dit niet ondersteund.
Zoiets als dit moet werken :
https://www.highflow.nl/m...ir-remote-controller.html
Let wel op hoe je connector aansluit!!
Ah super bedankt! Ik ga er naar kijken.
Wat bedoel je trouwens met connector aansluiten? Ik dacht zelf op de manier van omdraaien?

• Hell-Slave
A.J.Koerselman schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:36:
[...]

Ah super bedankt! Ik ga er naar kijken.
Wat bedoel je trouwens met connector aansluiten? Ik dacht zelf op de manier van omdraaien?
De stekkers hebben geen key en kunnen op 2 manieren erop gedrukt worden.
Afhankelijk hoe de leds geschakeld zijn, zou je ze misschien kunnen beschadigen als je de stekker er verkeerd op zet.
Als het goed is staat er wel een merkje op (meestal een pijltje dat is pin 1) en die moet gelijk zijn met de stekkers.

• A.J.Koerselman
Hell-Slave schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:49:
[...]

De stekkers hebben geen key en kunnen op 2 manieren erop gedrukt worden.
Afhankelijk hoe de leds geschakeld zijn, zou je ze misschien kunnen beschadigen als je de stekker er verkeerd op zet.
Als het goed is staat er wel een merkje op (meestal een pijltje dat is pin 1) en die moet gelijk zijn met de stekkers.
Ah ik dacht al dat je dat bedoelde, dus pijltje op pijltje?
Dan ga ik hem zo bestellen :)

• Hell-Slave
A.J.Koerselman schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:04:
[...]

Ah ik dacht al dat je dat bedoelde, dus pijltje op pijltje?
Dan ga ik hem zo bestellen :)
Pijltje op pijltje zou moeten werken :D
Veel plezier ermee.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True