Hoe verwijder ik een dood account (de naam) uit Mail

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Mijn vraag staat in de titel

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 met Mail app en Gmail en Outlook.com

Achtergrondinformatie:
Gmail met Windows Mail verwerkt geen verzonden berichten. (onderaan laatste bijdrage)

Ik heb dus diverse keren Gmail opnieuw gekoppeld, en heb als laatste de TIP (Gmail koppelen als "een ander account") toegepast, wat niet goed uitpakte. De resulterende Gmail 2 kan ik niet meer verwijderen.
Ik heb de Mail app diverse keren verwijderd, en opnieuw geïnstalleerd. Maar dan staat die Gmail 2 er steeds al in terwijl ik nog geen email-accounts heb ingesteld.

Ergens, diep in Windows moet er een plek zijn waar die vuiligheid blijft staan. Waar, hoe krijg ik die weg???

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Misschien een keer opnieuw opstarten als je het mail account hebt verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
@Berlinetta
Heb ik (natuurlijk) al geprobeerd. Ook nadat ik de gewone emailadressen verwijderd had.
Ik kan Gmail 2 niet verwijderen. Als ik er iets mee wil doen krijg ik "er is een fout opgetreden".
De mappen van Gmail staan er ook niet in, alleen Postvak uit, Postvak in en Concepten.
Alleen in Concepten komt iets als ik toch iets wil mailen. Maar krijg dan ook de foutmelding. Kan ook geen afzender of geadresseerde invullen.
Ik geloof niet dat er achter de schermen enige emailactiviteit van komt.
Dat dooie account wil er niet uit, komt ook gelijk terug als ik Mail opnieuw installeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
Het dooie Gmail 2 account is zojuist "uit zichzelf" verdwenen.
Ra, ra, hoe kan dat!
Er stond bij Mail nu wel iets (volgens mij geen email) naar een al lang niet meer bezochte blog, wat ik heb gesloten.

Afijn, het probleem is weg.
Helaas kan ik niemand helpen met de oplossing, ik kan geen reproduceerbare acties aangeven.

[ Voor 74% gewijzigd door Bruin Poeper op 29-06-2020 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik haal het desalniettemin nog even van Windows Clients over naar CSA :)
En dank voor de update

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)