Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een upgrade voor mijn RAM en GPU, ik heb gemerkt dat ik steeds meer van mijn systeem vraag en deze het toch net niet aan kan.
Wat is je budget?
Max 600 euro voor beide componenten
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben een fan van AMD en Corsair, zonder een echte noemswaardige reden
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik gebruik mijn huidige systeem om te gamen en voor studie(o.a. RStudio). Ik speel spellen zoals PUBG, theHunter: Call of the Wild, Starcraft II en Europa Universalis IV. De nieuwste spellen speel ik op minimale settings, SC2 en EU4 speel ik op medium/high. Hier heb ik nooit over geklaagd en wist ook dat ik niet op ultra instellingen ging gamen. Echter, vanuit hobby en een organisatie waar ik vrijwilliger ben, ben ik begonnen met het creëren van online content zoals YouTube videos, livestreams/podcasts en gewoon videos van mijn vakanties/reizen. Dit laatste is een behoorlijke tax op mijn systeem en ik vermoed dat ik met slechts het verbeteren van RAM en GPU al een heel eind kom.Dit is mijn huidige systeem(ik heb nog een externe SSD waar ik al mijn projecten naar verplaats als ze klaar zijn):
Dit zijn de componenten die ik nieuw wil aanschaffen:
Kan ik met deze upgrades 1080p videos opnemen en bewerken(ik gebruik Davinci Resolve voor bewerken en OBS Streamlabs voor opnemen)? Het zou mooi zijn als ik hiermee ook de nieuwe games op een wat betere kwaliteit kan spelen en misschien zelfs streamen(laatste is geen must).
Ik ben op zoek naar een upgrade voor mijn RAM en GPU, ik heb gemerkt dat ik steeds meer van mijn systeem vraag en deze het toch net niet aan kan.
Wat is je budget?
Max 600 euro voor beide componenten
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben een fan van AMD en Corsair, zonder een echte noemswaardige reden
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik gebruik mijn huidige systeem om te gamen en voor studie(o.a. RStudio). Ik speel spellen zoals PUBG, theHunter: Call of the Wild, Starcraft II en Europa Universalis IV. De nieuwste spellen speel ik op minimale settings, SC2 en EU4 speel ik op medium/high. Hier heb ik nooit over geklaagd en wist ook dat ik niet op ultra instellingen ging gamen. Echter, vanuit hobby en een organisatie waar ik vrijwilliger ben, ben ik begonnen met het creëren van online content zoals YouTube videos, livestreams/podcasts en gewoon videos van mijn vakanties/reizen. Dit laatste is een behoorlijke tax op mijn systeem en ik vermoed dat ik met slechts het verbeteren van RAM en GPU al een heel eind kom.Dit is mijn huidige systeem(ik heb nog een externe SSD waar ik al mijn projecten naar verplaats als ze klaar zijn):
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 128,70 | € 128,70 |
1 | Moederborden | ASRock A320M-HDV R3.0 | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 570 ARMOR 8G OC | € 155,56 | € 155,56 |
1 | Toetsenborden | Corsair STRAFE Cherry MX Red (US layout) | € 0,- | € 0,- |
1 | Muizen | Corsair Gaming Katar | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Predator HX430C15PB3K2/8 | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 55,35 | € 55,35 |
1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 64,62 | € 64,62 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 404,23 |
Dit zijn de componenten die ik nieuw wil aanschaffen:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 5600 XT Phantom Gaming D2 6G OC | € 275,05 | € 275,05 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 134,90 | € 134,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 409,95 |
Kan ik met deze upgrades 1080p videos opnemen en bewerken(ik gebruik Davinci Resolve voor bewerken en OBS Streamlabs voor opnemen)? Het zou mooi zijn als ik hiermee ook de nieuwe games op een wat betere kwaliteit kan spelen en misschien zelfs streamen(laatste is geen must).