Mijn Windows 10 zit al ruim 2 jaar vast in een situatie waarin hij dagelijks probeert dezelfde update te installeren. Dat faalt, dan draait hij het terug, en dan doet hij het weer gewoon. Op zich werkt Windows op deze manier gewoon, maar het telkens langdurig proberen te updaten is irritant en qua veiligheid is een oude versie van Windows 10 natuurlijk ook geen goede zaak. Tijd dus om dat op te lossen! Ik kan echter niet vinden wat ik hier aan kan doen.
De informatie die ik heb:
Wat kan ik doen om dit te fixen?
De informatie die ik heb:
- Update Assistant zegt dat ik in versie 1607 zit en dat de latest version 1903 is.
- Update History zegt dat hij telkens afwisselend twee updates succesvol installeert: KB4033631 en KB4049411
- Ik krijg er wel eens een popup bij met de tekst "Something went wrong. Microsoft can't install important security updates on your PC. Error code: 0x8007001f"
- Ik vond online een tooltje genaamd WuReset2.0.bat dat dit zou fixen. Die heb ik gedraaid, maar dat fixte niks. Het tooltje gaf halverwege ook meldingen waardoor ik denk dat die het niet deed
- Ik heb de Event Viewer bekeken, maar daar staat zoveel in dat me niks zegt, dat ik geen idee heb of er iets relevants in staat.
Wat kan ik doen om dit te fixen?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress