Liteon 12x bestelt en dan dit......

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Topicstarter
Had zondag een liteon 12x brander bestelt en vandaag (dinsdag) bij mij bezorgd. Super bedrijf gistron, maar daar hebben we het nu niet over :) . Alles aangesloten en cd erin. "Dos drivers", oke, dus dat aangeklikt. Moest een floppy erin doen en daarop werd een install.exe op gecopierd. Opstart diskette erin gedaan en computer opnieuw opgestart. In dos install.exe van de floppy opgestart. Alleen nu het probleem. Tijdens het installeren krijg ik een error. "autoexec en config.sys kan hij niet vinden op de c schijf of is beschadigd". Maar die twee staan toch echt op mijn c schijf en ik heb pas (3 dagen geleden opnieuw windows geinstalleerd, dus beschadigd lijkt me sterk. Kan iemand me helpen, please :)

Edit: Windows 2000, 256 Mb ram, 8 Gb vrij, 450Mhz.
Heb al geprobeerd de install via windows te doen, maar dezelfde error. Install.exe naar de hd gecopierd en weer dezelfde error |:(

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Topicstarter
Verkeerde knop, moest edit zijn |:( ;)

• Cyclops10
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
waarom instaleren?
windows ziet hem vanzelf gewoon hoor, hoef je niks voor te doen
of snap ik het nou niet helemaal?

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:54

Edd

Als het goed is, hoef je die DOS drivers niet te installeren en ziet Windows 2000 je Lite-on brander al. Het enigste wat je eigenlijk moet doen is een burn-proggie installeren en klaar ben je...

-

• Xanthorax
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
err waarom installeer je dos drivers??? die zijn alleen nodig als jij bijv onder dos 6.0 of zo de brander als cdrom wilt gebruiken.

Gewoon nero of een ander burn pakket installeren en misschien wnaspi32.dll even downloaden van www.ahead.de zou genoeg moeten zijn.

offtopic:
3 postings op dezelfde tijd, LOL

Verwijderd

<gaap>

niet altijd maakt windows config.sys en autoexec.bat goed aan

kijk ff in C:\ of ze er echt zijn, en of zie niet read only zijn

PS:
Je draait toch geen NTFS toevallig?

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Topicstarter
Op woensdag 08 augustus 2001 00:02 schreef TheTrueAprazeth het volgende:
<gaap>

niet altijd maakt windows config.sys en autoexec.bat goed aan

kijk ff in C:\ of ze er echt zijn, en of zie niet read only zijn

PS:
Je draait toch geen NTFS toevallig?
Hoop mensen nog online.... :) Mooi

Ja, ik heb ntfs en nee, windows 2000 "ziet" mijn brander niet/ Brand prog had ik al eerst geinstalleer zonder drivers, maar toen dat niet werkte dacht ik dat de drivers nodig waren...

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:46
(dos) drivers voor een brander?

nergens voor nodig! :)

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Topicstarter
Op woensdag 08 augustus 2001 00:05 schreef kieskes het volgende:
(dos) drivers voor een brander?

nergens voor nodig! :)
Dacht ik ook.

Btw, net werd er gezegd: Je hebt toch niet toevallig ntfs, dus dat heeft er iets mee te maken. Wat moet ik doen :)

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:54

Edd

windows 2000 "ziet" mijn brander niet
Ziet je bios hem wel?

Zo niet, moet je ff de kabels en jumpers nakijken/aandrukken

-

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 10:58

WiD

dos drivers in win2000 :?

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Topicstarter
Op woensdag 08 augustus 2001 00:08 schreef Edd het volgende:

[..]

Ziet je bios hem wel?

Zo niet, moet je ff de kabels en jumpers nakijken/aandrukken
Dacht ook dat het aan de kabels lag, maar die zitten perfect vast

• Xanthorax
  • Niet online
1. Hoe wordt hij herkent in het bios? als cdrom of lite on?

2. werkt hij in windows 2000 als normale cdrom?

3. Als je nero gerbuikt moet je misschien even wnasp32.dll download van www.ahead.de en die in je nero directory zetten, reboot zou niet nodig hoeven te zijn.

• Xanthorax
  • Niet online
oeps wrong button |:(
Er moet echt eens een delete-own optie komen!

• Cyclops10
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
heb je hem wel goed ingesteld op master of slave? dmv de jumpers achter op de brander.

probeer hem anders eens alleen aan een ide kabel te zetten

p.s. als de nieuwste firmware er op zit, dan moet ie op master staan anders ziet win2k hem idd niet

• AlvaK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Laat die drivers toch achterwege?
Ik heb ook 'n 12x liteon.. Echt geen drivers nodig hoor. En trouwens.. DOS-drivers? Hoe wil jij in vredesnaam in DOS komen onder W2K? :)

• Xanthorax
  • Niet online
Op woensdag 08 augustus 2001 00:15 schreef Cyclops10 het volgende:
p.s. als de nieuwste firmware er op zit, dan moet ie op master staan anders ziet win2k hem idd niet
mhh ik heb hem op slave geflashed en hij werkt naderhand ook nog op slave. bwt ik heb hem nu wel op master zitten omdat even te kijken of het nu wel lukt om goed on the-fly van mijn pioneer 115f (slave) naar mijn lite on (master) te branden op 12x.

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Topicstarter
Op woensdag 08 augustus 2001 00:13 schreef Xanthorax het volgende:
1. Hoe wordt hij herkent in het bios? als cdrom of lite on?

2. werkt hij in windows 2000 als normale cdrom?

3. Als je nero gerbuikt moet je misschien even wnasp32.dll download van www.ahead.de en die in je nero directory zetten, reboot zou niet nodig hoeven te zijn.
1. Is gewoon "niet" ook goed :)

2. Nee, in windows heb ik alleen mijn dvd speler maar niet een brander of een brander die wordt gezien als dvd speler.

3. Dank je wel voor de tip, zal het doen. Maar heb ook easy bakker 4.0 geprobeerd en daar hetzelfde probleem.

Btw, toen ik comp opnieuw opstarte, ga hij wel aan dat er een verandering was gemaakt en dat ik weer twee "drives" heb. Zeg het wat raar, maar ik weet de preciese woorden niet meer en daarmee is wel aangetoont dat alles okee is aangesloten :)

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 15:51
Op woensdag 08 augustus 2001 00:19 schreef justin01 het volgende:

[..]

2. Nee, in windows heb ik alleen mijn dvd speler maar niet een brander of een brander die wordt gezien als dvd speler.

3. Dank je wel voor de tip, zal het doen. Maar heb ook easy bakker 4.0 geprobeerd en daar hetzelfde probleem.

Btw, toen ik comp opnieuw opstarte, ga hij wel aan dat er een verandering was gemaakt en dat ik weer twee "drives" heb. Zeg het wat raar, maar ik weet de preciese woorden niet meer en daarmee is wel aangetoont dat alles okee is aangesloten :)
Als je bios hem niet ziet kun je het in windows natuurlijk vergeten. Kapot?

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Topicstarter
Op woensdag 08 augustus 2001 00:15 schreef Cyclops10 het volgende:
heb je hem wel goed ingesteld op master of slave? dmv de jumpers achter op de brander.

probeer hem anders eens alleen aan een ide kabel te zetten

Volgens mij slave. Jumper lekker zo laten zitten, want zo stond het ook in de beschrijving....Ja ja, ik heb zelfs de beschrijving bekeken. Ga morgen twee dingen doen. Alles aandrukkken en kijken en anders alleen aan de kabel hangen en mijn dvd speler eruit halen. Bedankt voor al de replies en ga morgen meteen aan de slag, maar nu lekker :z :Z

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Topicstarter
Op woensdag 08 augustus 2001 00:21 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

Als je bios hem niet ziet kun je het in windows natuurlijk vergeten. Kapot?
Dat dacht ik dus ook. Als je bios hem niet ziet is die kapot offfff kabeltje beetje los. Hoop het laatste en hij is net nieuw, dus kapot denk ik niet

• Xanthorax
  • Niet online
Op woensdag 08 augustus 2001 00:19 schreef justin01 het volgende:
Er hoort echt iets te staan, check al je kabels en jumper settings master/slave, als je een udma 66/100 kabel hebt heb je hem goed aangesloten! Power cable niet vergeten? gaat het ledje aan tijdens het booten. Ow heb je misschien in je bios autodetectie uitstaan?
de brander zou normaal gewoon als cdrom moeten werken. maar ik denk dat je toch eest punt 1 voor elkaar moet zien te krijgen

btw ik hoop niet dat je brander DOA is dat zou errug k*t zijn.

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Topicstarter
Goed, kap eraf :) (die compaq pc's zijn verdomde klein :( )
Draadjes aangedrukt. Computer aan en dan het volgende. Stroom op de brander. Hij leest en als ik op het knopje druk, gaat die open. Alleen nu log ik in onder windows 2000 en gaat de brander niet meer open. Zit een lege cd in (tijdens het opstarten gedaan) en er brand een lampje (komt door de cd die erin zit). Maar hij werkt niet.....Iemand een idee

• Haaguit
  • Laatst online: 19-03 17:20

Haaguit

HBZNPLT!

Hmmz, ik heb ook die Lite-on fikker. Werkt zonder problemen. Pak voor het testen ff de instellingen van je DVD (master of slave) en gebruik de IDE van je DVD. Dan weet je zeker dat het niet de kabels of dergelijke zijn. Voor de toastproggies moet je echt de laatste versie hebben. De lite-on wordt alleen in de laatste versies ondersteunt. Het kan dus goed kloppen dat je burnproggie de drive niet vond.
Enne, met de compaq heb je altijd de compaq diagnostic nog (je weet wel, die bios achtige omgeving). Daar kan je ook een diag draaien.
Succes, want hij toast prima :7

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Topicstarter
Op woensdag 08 augustus 2001 14:34 schreef Haaguit het volgende:
Hmmz, ik heb ook die Lite-on fikker. Werkt zonder problemen. Pak voor het testen ff de instellingen van je DVD (master of slave) en gebruik de IDE van je DVD. Dan weet je zeker dat het niet de kabels of dergelijke zijn. Voor de toastproggies moet je echt de laatste versie hebben. De lite-on wordt alleen in de laatste versies ondersteunt. Het kan dus goed kloppen dat je burnproggie de drive niet vond.
Enne, met de compaq heb je altijd de compaq diagnostic nog (je weet wel, die bios achtige omgeving). Daar kan je ook een diag draaien.
Succes, want hij toast prima :7
Ik heb een nero cd erbij gekregen, dus aan die versie kan het niet liggen. Lijkt me raar dat ik een versie van nero krijg die niet werkt bij de fikker.

Compaq diagostic heb ik niet meer, want heb windows 2000 erop gezet. Heel raar, tijdens het opstarten staat er stroom op en gaat hij open, maar zodra het windows scherm verschijnt, dan werkt hij niet meer. Gaat ook niet meer dicht. Kan het zijn dat windows 2000 en de ;iteon niet samengaan :? Liever niet, want ik ben verslaafd aan win2000 en windows Meer Ellende wil ik niet terug zetten :) Ga zo effe de kabels los rukken en opstarten. Dan krijg als het goed is een zo'n leuke melding dat een drive is weggehaald. Dan weer kabels erin en dan hopen!!! Andere tips welkom :)

Verwijderd

Ik heb win 2000 en ik heb niets geinstalld. Doet het perfect.

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Topicstarter
Kijk, weer iets nieuws. Heb kabels eruit gehaald en er gebeurde niets. En dat hoort niet. Dat betekent dus dat toen ik mijn oude fikker eruit haalde en mijn nieuwe erin hhad gezet, hij niet gevonden werd. De melding die ik toen kreeg was dat mijn oude brander eruit was en dat ik nog 1 drive (mijn dvd speler) over had. Mijn brander zag hij niet. Maar er staat wel stroom op en werkt tot dat windows 2000 opstart. Ligt niet aan windows 2000 want dat staat in een reply. Ik weet het dus echt niet meer....*zucht*. Kabels zijn niet kapot, want er staat gewoon stroom op wanneer mijn pc opstart.

Klein editje: Kweet niet of het belangrijk is, maar wanneer ik de stroom kabel erin doe en er daarna probeer uit te halen, moet ik daar behoorlijk veel kracht voor zetten en hard trekken. Hoort het zo vast te zitten.

• DipStick
  • Laatst online: 21-04 11:16

DipStick

HHmmm, nice ;)

Op woensdag 08 augustus 2001 00:22 schreef justin01 het volgende:

[..]

Volgens mij slave. Jumper lekker zo laten zitten, want zo stond het ook in de beschrijving....Ja ja, ik heb zelfs de beschrijving bekeken. Ga morgen twee dingen doen. Alles aandrukkken en kijken en anders alleen aan de kabel hangen en mijn dvd speler eruit halen. Bedankt voor al de replies en ga morgen meteen aan de slag, maar nu lekker :z :Z
Nou, voor zover ik weet wordt een brander altijd standaard op Master geleverd.
(ten minste, dit is zo bij tot nu toe alle fikkers die ik ooit gekocht heb, zo'n stuk of 7 :P )
Ik zou dit toch ook nog maar idd ff goed checken.

Anders laat je 'm toch ff zo staan, en pleur je je HD op primery master en je fikker op secundary master en voor de rest alle overige ide devices er ff af, en dan kijken of je bios wel wat geeft.

[simpele ziel mode]
Heb je uberhaupt wel in de bios auto-detect ofzo aanstaan, zodat je tijdens het booten te zien krijgt welke apparaten gevonden worden???
[/simpele ziel mode]

Als je nou ff ook je IDE config erbij post.
Tís maar een idee hoor, kan misschien ineens een helder idee opleveren.... ;)

Ik geloof niet in bijgeloof, dat brengt ongeluk
Vroeger was ik een twijfelaar. Ik ben daar nu niet meer zo zeker van.

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Topicstarter
Op woensdag 08 augustus 2001 15:30 schreef DipStick het volgende:

[..]

Nou, voor zover ik weet wordt een brander altijd standaard op Master geleverd.
(ten minste, dit is zo bij tot nu toe alle fikkers die ik ooit gekocht heb, zo'n stuk of 7 :P )
Ik zou dit toch ook nog maar idd ff goed checken.

Anders laat je 'm toch ff zo staan, en pleur je je HD op primery master en je fikker op secundary master en voor de rest alle overige ide devices er ff af, en dan kijken of je bios wel wat geeft.

[simpele ziel mode]
Heb je uberhaupt wel in de bios auto-detect ofzo aanstaan, zodat je tijdens het booten te zien krijgt welke apparaten gevonden worden???
[/simpele ziel mode]

Als je nou ff ook je IDE config erbij post.
Tís maar een idee hoor, kan misschien ineens een helder idee opleveren.... ;)
A) Stel de jumper in als Master indien uw CR-RW als enige drive op de Secondaire IDE port wordt aangesloten.
B) Stel de jumper in als Slave indoen uw CD-RW op de Primaire / Secondaire IDE poort wordt aangesloten
Deze komt uit de handleiding. Nou wist ik niet in normaal nl wat hiet stond, maaaarrr mijn oude fikkers stond op slave en deze fikker dus nu ook. Moet het veranderd worden, hoop het wel, want dan ben ik er van af

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 13:21

Mary Wana

keyboard nut

Op woensdag 08 augustus 2001 00:09 schreef WiD het volgende:
dos drivers in win2000 :?
bedoel ik maar :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Topicstarter
Op woensdag 08 augustus 2001 18:19 schreef funkflex het volgende:

[..]

bedoel ik maar :)
He, die had ik ook wel door. Maar als je het topic doorleest, dan zie je wat ik geprobeerd hebt en wat allemaal niet werkte. En dan probeer je rare dingen.

Verwijderd

ok maar wat zijn je IDE settings nou precies? Heb je ook beide controllers geactiveerd? Werkt je DVD wel goed?

IDE1: HD (Master)?
IDE2: DVD (Master), CD-RW (Slave)?

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Topicstarter
Gefikst:

Dvd slave gemaakt en writer master en alles werkt. Bedankt, zonder jullie was het niet gelukt

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 00:05 schreef justin01 het volgende:

[..]

Hoop mensen nog online.... :) Mooi

Ja, ik heb ntfs en nee, windows 2000 "ziet" mijn brander niet/ Brand prog had ik al eerst geinstalleer zonder drivers, maar toen dat niet werkte dacht ik dat de drivers nodig waren...
Echt niemand die wakker is :? :? :?

Eh.. hoe wil je onder dos iest installeren op de een NTFS schijf?? (ja ik weet het met NTFSDOS kan het, maar hij zal dat wel niet weten :+)

Je kan je schijf namelijk niet benaderen van uit dos. hoe wil je dan drivers installeren :?

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Topicstarter
Op woensdag 08 augustus 2001 21:11 schreef TheMAzTER het volgende:

[..]

Echt niemand die wakker is :? :? :?

Eh.. hoe wil je onder dos iest installeren op de een NTFS schijf?? (ja ik weet het met NTFSDOS kan het, maar hij zal dat wel niet weten :+)

Je kan je schijf namelijk niet benaderen van uit dos. hoe wil je dan drivers installeren :?
Bijna een flame. Dat zal hij wel niet weten. Als je toch alles weet, dan moet je niet zeggen dat drivers nodig zijn voor mijn fikker |:( .

Verwijderd

Dat is toch al gezegt?

Ik ga niet iedereen herhalen :)

Maar vond het alleen raar dat niemand zag dat hij NTFS had, en de vraag was waarom hij niet de drivers kon installeren.

• RTBravo
  • Laatst online: 18-03 10:09

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

A) Stel de jumper in als Master indien uw CR-RW als enige drive op de Secondaire IDE port wordt aangesloten.
B) Stel de jumper in als Slave indoen uw CD-RW op de Primaire / Secondaire IDE poort wordt aangesloten
Wat een lulverhaal in die handleiding zeg.
Hun gaan er dus vanuit dat je altijd een slave schijf vervangt aan je Primaire of Secundaire IDE. Jah als je het dan op hun manier doet en een master schijf vervangt door een CDRW op slave heb je 2 dingen op slave op 1 kabel en dat werkt niet nee.

Verwijderd

hee die brander heb ik ook. en ook bij gistron(echt goed zijn hun ja)
bij mij werkt ie perfect ik heb een AMD k6 2 400 mhz en ook win 2000.

Ik heb eigelijk alleen maar nero geinstald en dat was het toen werkten alles.

oneeeee, je moet ook ff je brander op MASTER zetten ennu je cdrom of dvd op slave.

Alles werkten toen bij mij perfect. verwijder anders de oude drivers die je via dos geinstald hebt ofzo en dan gewoon nero erin en dat is het.

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 14:12 schreef justin01 het volgende:
Goed, kap eraf :) (die compaq pc's zijn verdomde klein :( )
Draadjes aangedrukt. Computer aan en dan het volgende. Stroom op de brander. Hij leest en als ik op het knopje druk, gaat die open. Alleen nu log ik in onder windows 2000 en gaat de brander niet meer open. Zit een lege cd in (tijdens het opstarten gedaan) en er brand een lampje (komt door de cd die erin zit). Maar hij werkt niet.....Iemand een idee
Aha, daar komt de aap uit de mouw. Je moet de jumper op CS (Cable Select) zetten. Dan werkt het waarschijnlijk wel.

De reden waarom jouw flop het niet deed is omdat je onder dos jouw schijf met NTFS niet kunt benaderen zonder zgn. third party tools. Die install utility kan daarom ook geen config.sys of autoexec.bat vinden.

Succes ermee, anders mail je maar. ;)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op maandag 13 augustus 2001 15:43 schreef www.hadecom.nl het volgende:

[..]

Aha, daar komt de aap uit de mouw. Je moet de jumper op CS (Cable Select) zetten. Dan werkt het waarschijnlijk wel.

De reden waarom jouw flop het niet deed is omdat je onder dos jouw schijf met NTFS niet kunt benaderen zonder zgn. third party tools. Die install utility kan daarom ook geen config.sys of autoexec.bat vinden.

Succes ermee, anders mail je maar. ;)
jullie lezen niet, het is al opgelost nadat ie z'n brander op master had gezet.

|:(

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:20
Op maandag 13 augustus 2001 15:57 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

dan is een slotje miss wel handig? :P

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 15:57 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

O ja, dat had ik dus wel gelezen. Ik zag alleen nergens een zinnig antwoord en zal hij dus de volgende keer tegen dezelfde problemen kunnen aanlopen. Dat dell en compaq van cable select gebruik maken weet niet iedereen! Dus hou jij je |:( maar bij je. |:(

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Topicstarter
Toch nog bedankt voor de reply's. Dat de handleiding niet helemaal perfect was, had ik ook door. Slotje is niet nodig, dit is mijn laatste reply

Maar idd, gestopt met kijken toen het was opgelost en toch nog veel reply's :)
Pagina: 1