Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Stroomuitval geweest, pc reageert niet meer op aan knop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18:11
Mijn vraag
Vanacht is de stroom uitgevallen geweest en heden ochtend start m'n pc niet meer op. Ik zoek wat pointers hoe verder te troubleshooten dan dat ik gekomen ben tot dusver.

Relevante software en hardware die ik gebruik
nvt

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De PC stond uit toen stroomuitval gebeurde, ik doe altijd power off, want geen zin om stroom te gebruiken als dat niet hoeft.

Ik heb de kast open, alle kabels uit de PSU gehaald(modulair) en zo even laten liggen en daarna weer aangesloten, de LED van m'n moederbord gaat aan, maar volgens https://forums.tomshardwa...tton-does-nothing.596001/ hoeft dat niet te betekenen dat het niet de PSU is die stuk is.

Ik heb niet even onderdelen liggen hier, maar het plan voor nu is kijken of andere PSU werkt(vast wel, fijn dat er geen winkels open zijn op zondag).

Maar waar ik meer naar zoek is opties mocht een andere PSU niet werken. Iemand ideeen?

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Beste antwoord (via ye-roon op 29-08-2020 08:54)

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 23:27
Welk merk en type onderdelen zitten in het systeem?

Biosreset gedaan?

Poweroff is slecht voor een voeding en met name de condensators die steeds ontladen worden.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Doen andere apparaten het wel op die WCD?
Heb je de PC al geprobeerd op een andere groep?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FuaZe
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 23:22
Weet je de reden voor de stroomuitval?

In Nederland is het net best stabiel, kortsluiting gehad of bliksem in de buurt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ye-roon
MAX3400 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 08:35:
Doen andere apparaten het wel op die WCD?
Heb je de PC al geprobeerd op een andere groep?
Yup, laptop waar ik dit op typ krijgt stroom van dezelfde, modem die voor het internet van deze laptop zorgt ook. m'n schermen hebben ook nog stroom. Daar zorgt m'n brennenstuhl wel voor :)
FuaZe schreef op zondag 28 juni 2020 @ 08:37:
Weet je de reden voor de stroomuitval?

In Nederland is het net best stabiel, kortsluiting gehad of bliksem in de buurt?
Geen idee, ik werd wakker, wekker stond op 1:20min te knipperen, magnetron klok ook op 1:20, tv stond aan en PS4 staat uit(niet meer in standby)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Domme vraag; nadat je de PSU en kabels in de PC hebt aangesloten, heb je toen ook geprobeerd om te PC te starten door enkel de pins met elkaar te verbinden ipv de powerknop in te drukken op de case?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ye-roon
MAX3400 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 08:50:
Domme vraag; nadat je de PSU en kabels in de PC hebt aangesloten, heb je toen ook geprobeerd om te PC te starten door enkel de pins met elkaar te verbinden ipv de powerknop in te drukken op de case?
deze pc draait al 6 jaar en ik word wakker na stroomuitval en het werkt niet meer, maar welke pins zou ik daarvoor moeten gebruiken?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Uszka

Biosreset gedaan?

Poweroff is slecht voor een voeding en met name de condensators die steeds ontladen worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ye-roon
Uszka schreef op zondag 28 juni 2020 @ 08:53:

Biosreset gedaan?

Ik heb een maximus ranger 7.

voor een BIOS reset heb ik stroom nodig....

en je zegt dus dat het beter is voor een voeding om het heel de dag aan te laten staan en nooit je computer uit te zetten............

Anywas, ik vond een "start" button op mijn moederbord, daar gaat ook een mooi LEDtje aan zodra er stroom op komt en volgens de manual kun je die gebruiken als power button van je pc. Op geklikt, gebeurd niets, obviously.

Van wat ik online lees is het of de PSU of het moederbord. Eerst maar ff wat eten en dan haal ik het wel uit elkaar en zet het weer in elkaar, kijken of het dan werkt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uszka
ye-roon schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:16:
[...]

Ik heb een maximus ranger 7.
Dat is maar één onderdeel van het systeem. Zonder de overige werkt het niet. Welk merk en type voeding heb je bijvoorbeeld.
voor een BIOS reset heb ik stroom nodig....
Nee
en je zegt dus dat het beter is voor een voeding om het heel de dag aan te laten staan en nooit je computer uit te zetten............
Nee, dat zeg ik niet. Het is niet goed om de voeding na het uitzetten van het systeem spanningsloos te maken door de knop achterop de voeding of de knop van de contactdoos om te zetten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ye-roon
Na wat eten en ff douchen en koffie. Zag ik een knop reset CMOS op m'n mobo. Die ingedrukt en machine ging direct aan. Alleen tijd was beetje raar in bios. Maar ik typ dit iig weer vanaf een normale pc ipv gare werk laptop :)

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True