Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogbanian
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-06-2020
Beste tweakers
Ik kocht laatst leden een asus Prime B450M-A moederbord en zou in het BIOS graag een instelling aanpassen dat ik kan booten van m'n toetsenbord. De powerknop van m'n case zit nogal op een ongunstige plaats. Iemand hier ervaring mee? Ik zie niet direct een instelling die hiervoor kan dienen.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom moet dat in de BIOS zitten? Je kan toch ook je powersaving in de BIOS veranderen en daarna in je OS definieren of je via powermanagement wel/niet "wake from device" of iets dergelijks aanvinkt?

Daarnaast, heb je geen handleiding waar het eventueel in staat en/of Asus gemaild met de vraagstelling? En voor een mogelijk (vollediger) antwoord; welke BIOS-versie heb je uberhaupt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik lees de vraag meer als: ik wil m’n voeding bedienen vanaf m’n KB, dat gaat em niet worden. Misschien de schakelaar vanuit je case verplaatsen naar een beter bereikbare plek?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogbanian
Dit omdat ik bij de oude opstelling wel die optie had in BIOS. Daarom ging ik ervan uit...
Handleiding verwijst naar een FAQ waar niets over boot staat.
BIOS-versie: 2006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Oogje schreef op zondag 28 juni 2020 @ 08:58:
Ik lees de vraag meer als: ik wil m’n voeding bedienen vanaf m’n KB, dat gaat em niet worden. Misschien de schakelaar vanuit je case verplaatsen naar een beter bereikbare plek?
Ik snap je opmerking niet? Er zijn legio moederborden en BIOS'en en (waar nodig) OS-settings waar je daadwerkelijk je machine kan laten opstarten door middel van input / signaal op keyboard, muis en/of netwerkkaart.

@Drogbanian in je oude opstelling? Als in; het heeft gewerkt maar nu niet meer? Het werkte met je vorige PC (en oude moederbord dus) wel maar met het nieuwe niet meer?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogbanian
MAX3400 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:07:
[...]

@Drogbanian in je oude opstelling? Als in; het heeft gewerkt maar nu niet meer? Het werkte met je vorige PC (en oude moederbord dus) wel maar met het nieuwe niet meer?
In m'n oude opstelling (zelfde case, alles vernieuwd) kon je in BIOS wel aanvinken boot keyboard/mouse. Dit werkt wel niet (niet grondig getest, omdat het toen niet nodig was (pc heeft ook nieuwe plaats gekregen), maar ik had wel de optie. Dus ben inderdaad op zoek naar een dergelijke instelling om het te doen werken. Ik denk in de aard van power op de usb's voorzien en dan een instelling aanpassen. Maar zit dus vast. WOL doet het niet altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:45

Harrie

NederVlaming

Ik denk dat je niet "keyboard boot" moet zoeken, maar iets als "power-on keyboard". Misschien dat je wel zoiets kan vinden?

Ik heb wat zitten Googlen, en zie dat er toch wel wat moderne moederborden zijn die dit niet meer ondersteunen, verschillende mensen met dezelfde vraag.

[ Voor 41% gewijzigd door Harrie op 28-06-2020 09:29 ]

Pagina: 1