Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Reviving Acer Predator

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 20-06 15:48

Ik heb dus drie jaar geleden een Acer Predator G7710 Sharpshooter verkregen met de volgende specs:

CPU: i7-940 2.93Ghz
GPU: 2x Nvidia GeForce GTX260
RAM: 12 GB DDR3
HDD: 2 TB
Voeding: Delta GPS-750AB A

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou graag League of Legends met 60+ fps willen opnemen(OBS). Daarnaast zou het ook wel fijn zijn om hedendaagse games redelijk te kunnen runnen. Ik zal er alleen games op spelen die geen console exclusives zijn, heb de consoles zelf namelijk hier liggen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb er wel ongeveer €900 over voor de resterende onderdelen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De kast, ik vind die zo vet.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe GPU, dat is zeker. Daarnaast start de PC wel sloom op en functioneert ook redelijk traag op Windows 10, dus een SDD zou wel fijn zijn. Hoeft niet erg veel ruimte te hebben. Alleen mijn OS en gedownloade programma’s moeten erop. Alle andere downloads komen op de 2x 1 TB HDD’s. Ik vraag me af of dit wel gaat passen, 2x een HDD en 1x een SSD.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het maakt niet uit zolang het maar gewoon de prestaties levert die ik wil.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het hoeft niet stil te zijn, maar bij opnames etc moet je het niet kunnen horen draaien. Ik snap dat dit ook aan de microfoon ligt, maar een Tesla of een Dodge Challenger in je kast geeft ook wel verschil.

Ik zou er graag een wifi-kaart in willen doen, maar is een wifi-usb misschien niet handiger?

Wil de aankomende 3-5 gewoon normaal kunnen gamen zonder een component te hoeven upgraden.

Ga je overklokken?
Nee, ondanks dat het volgens mij relatief veilig is, wil ik mijn componenten zolang mogelijk mee kunnen nemen, vooral aangezien ik dus alles in stappen upgrade.

Wat verwacht je van ons?
Om te helpen of het allemaal wel in het systeem gaat passen. Daarnaast vraag ik me af of ik een goedkopere/stillere voeding en goedkoper moederbord kan vinden.

Advies over de wifi, is een kaart of usb beter? Waar zou ik dan moeten letten op de aanschaf hiervan?

PC-build zoals ik hem nu voor ogen heb:

Onderdelen die ik al heb:
Case: Acer Aspire Predator G7710 Sharpshooter
HDD: 2x 1 TB

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600X Boxed€ 208,-€ 208,-
1MoederbordenMSI X470 Gaming Plus Max€ 114,90€ 114,90
1VideokaartenPowercolor Red Devil RX 5700 XT€ 459,-€ 459,-
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS€ 61,95€ 61,95
1VoedingenBitFenix Whisper BWG450M€ 78,42€ 78,42
1Solid state drivesKingston A400 2,5" 120GB€ 23,52€ 23,52
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 945,79

[Voor 8% gewijzigd door RazorMaron op 29-06-2020 02:02]

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 23:16
Allereerst: ik kan niet vinden welke maat bord in je behuizing past. Volgens mij is dit geen gewoon atx bord, maar een specifiek op de behuizing afgestemd formaat.
Wanneer je het bord uit de pc hebt gehaald zou je eens een A4 over de behuizing kunnen leggen en een stip neerzetten waar een distance holder past. Als deze plekken overeen komen met atx/ uATX, dan kan je behuizing hergebruiken. Anders vrees ik dat je er weinig aan hebt.
Misschien heb je zelf het boekje waarin staat welke maat moederbord erin past?

Qua processor, koop een gewone r5 3600, de x voegt niet veel fps toe bij gamen.
Ik kan geen achterkant foto's vinden van je behuizing, maar als je straks nieuwe behuizing pakt kan je beter een "normale" gpu pakken. Een red devil 5700xt presteert een stuk beter voor lagere prijs. Als je liever nvidea wilt zou ik voor een super gaan.
Pak g skill of crucial ram geheugen icm ryzen.
pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M is een betere voeding.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RazorMaron
99ruud99 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 08:01:
Allereerst: ik kan niet vinden welke maat bord in je behuizing past. Volgens mij is dit geen gewoon atx bord, maar een specifiek op de behuizing afgestemd formaat.
Wanneer je het bord uit de pc hebt gehaald zou je eens een A4 over de behuizing kunnen leggen en een stip neerzetten waar een distance holder past. Als deze plekken overeen komen met atx/ uATX, dan kan je behuizing hergebruiken. Anders vrees ik dat je er weinig aan hebt.

Ik kan geen achterkant foto's vinden van je behuizing, maar als je straks nieuwe behuizing pakt kan je beter een "normale" gpu pakken. Een red devil 5700xt presteert een stuk beter voor lagere prijs. Als je liever nvidea wilt zou ik voor een super gaan.

Hierbij de achterkant van de behuizing en een bouwtekening van de mobo.

https://www.reddit.com/r/...y_10_yr_g7710_will_these/

Ik weet niet of je mag verwijzen naar andere fora, maar deze gebruiker op reddit geeft aan dat een ATX zou moeten passen.

Misschien dat we er van uit kunnen gaan dat het ATX is, en even de setup finetunen. Als dat gebeurd is zal ik de pc wel demonteren en als het overeenkomt gelijk onderdelen bestellen.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
Oke dat is goed om te horen.
Klein vraagje: waarom heb je een 2070 mini gekozen als gpu? Want op die Reddit kiezen ze een 'normale' gpu.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RazorMaron
99ruud99 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 08:56:
Oke dat is goed om te horen.
Klein vraagje: waarom heb je een 2070 mini gekozen als gpu? Want op die Reddit kiezen ze een 'normale' gpu.
Er zit niet echt een onderbouwing onder, ik ben niet echt thuis in de formaten. Ik gebruik simpelweg alternate.nl’s PC builder om het allemaal passend te maken en dan gebruik ik benchmarks van games om de GPU’s te kiezen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
Haha oke. Wat zou je zeggen van red devil 5700 xt? Die is zelfs iets goedkoper.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RazorMaron
99ruud99 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:30:
Haha oke. Wat zou je zeggen van red devil 5700 xt? Die is zelfs iets goedkoper.
Ik heb een Nvidia scherm, ik heb gehoord dat een Nvidia kaart dan voor betere results zorgt.

Die Red Devil is inderdaad goedkoper, maar is ie ook beter? Of ligt het puur aan het feit dat het Nvidia - AMD is, precies zoals dat Intel - AMD verhaal dat AMD dezelfde prestaties levert, maar dan goedkoper?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 22:45
Een nVidia scherm, welke is dat dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
Ja en nee, als je n-sync gebruikt IPV freesync, dan kan een Nvidia kaart beter zijn.
Voor rest zijn AMD kaarten over algemeen betere prijs kwaliteit. Echter is de top van AMD op dit moment bij 5700xt, waar Nvidia ook nog 2070 Ti, 2080 super (en Ti OFC) heeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 23:25
Als ik jouw was zou ik gewoon als eerste alleen een nieuwe GPU en SSD nemen (120 GB lijkt me wat weinig), samen met schone Windows installatie.
Als dat dan nog niet lekker werkt kan je vervolgens alsnog een nieuw mobo/cpu/ram nemen.
Eventueel nog in stap 1 of 2 nieuwe voeding.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RazorMaron
Uszka schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:43:
Een nVidia scherm, welke is dat dan?
Poeh weet ik niet uit m’n hoofd, staat defect in de garage, moet ik nog repareren. Het is trouwens ASUS, maar met nVidia technology.
FoxLenny schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:49:
Als ik jouw was zou ik gewoon als eerste alleen een nieuwe GPU en SSD nemen (120 GB lijkt me wat weinig), samen met schone Windows installatie.
Als dat dan nog niet lekker werkt kan je vervolgens alsnog een nieuw mobo/cpu/ram nemen.
Eventueel nog in stap 1 of 2 nieuwe voeding.
Zou ik met alleen een nieuwe GPU modern-day games kunnen draaien dan? En LoL met OBS gebruik zonder dat ik lag/frame drop merk?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uszka
RazorMaron schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:05:

Zou ik met alleen een nieuwe GPU modern-day games kunnen draaien dan? En LoL met OBS gebruik zonder dat ik lag/frame drop merk?
Nee, dat gaat niet lukken met een cpu van bijna 12 jaar oud.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
En je voeding kan ook geen nieuwe gpu aan waarschijnlijk (99%zeker)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uszka
99ruud99 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:15:
Dat zal wel meevalleen aangezien er nu 2x GTX 260 in zit die samen tegen de 400w trekken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
Maar gaat hij wel de juiste aansluitingen hebben? Want deze GPUs hebben 6 pin aansluitingen. Ik dacht dat die niet minder vermogen leveren dan 8 pin aansluiting. (Ik probeer te leren, ben juist blij als ik verbeterd word)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RazorMaron
99ruud99 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:15:
Mij werd geadviseerd om de voeding te vervangen, ondanks dat het 750W is. Ondanks dat ie maar van de 11 jaar 3-5 jaar gedraaid heeft en dan ook nog eens Warcraft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
Als uzska zegt dat het kan, dan zou ik zeker eens proberen gewoon je oude voeding te houden. Als je merkt dat je aansluitingen mist kan je altijd nog een nieuwe kopen. Meeste winkels bezorgen binnen 48u.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uszka
99ruud99 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:48:
Als uzska zegt dat het kan, dan zou ik zeker eens proberen gewoon je oude voeding te houden. Als je merkt dat je aansluitingen mist kan je altijd nog een nieuwe kopen. Meeste winkels bezorgen binnen 48u.
Aangezien de cpu niet meer mee kan voor wat TS wil zal er ook een nieuwe cpu/mobo/ram setje komen. Een nieuwe voeding is dan wel aan te raden gezien de leeftijd ook al heeft die maar een kwart van die 12 jaar gedraaid. Stilstand is meer funest voor en voeding dan wanneer die wordt gebruikt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RazorMaron
99ruud99 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 08:01:

Welke ram-set zou je me dan specifiek aanraden?

En waarom is dat een betere voeding? Is ie stiller?

De 5700XT is beter dan de RTX 2070? Hoezo is de RTX 2070 dan duurder? Gewoon een stukje marketing? Is er daarnaast een groot verschil tussen de 5700XT en de RTX 2070 Super?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:58
RazorMaron schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:41:
[...]

Welke ram-set zou je me dan specifiek aanraden?

En waarom is dat een betere voeding? Is ie stiller?

De 5700XT is beter dan de RTX 2070? Hoezo is de RTX 2070 dan duurder? Gewoon een stukje marketing? Is er daarnaast een groot verschil tussen de 5700XT en de RTX 2070 Super?
Voeding heeft modernere techniek die beter aan sluit op nieuwe hardware.

Die Nvidia is duurder omdat je er werkende drivers bij krijgt

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RazorMaron
Catch22 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:51:
[...]

Voeding heeft modernere techniek die beter aan sluit op nieuwe hardware.

Die Nvidia is duurder omdat je er werkende drivers bij krijgt
Dus die €40 verschil is simpelweg het verschil in zelf drivers downloaden of dat je ze gelijk krijgt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Catch22
RazorMaron schreef op zondag 28 juni 2020 @ 23:11:
[...]

Dus die €40 verschil is simpelweg het verschil in zelf drivers downloaden of dat je ze gelijk krijgt?
Het was een klein grapje. AMD gpus hebben nogal vaak rare fratsen en bugs.

AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
Al zijn de nieuwste drivers wel stabiel.

Dat is net als waarom is Intel zoveel duurder dan AMD.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RazorMaron
Dan blijft onderstaande vraag nog wel hangen:

• Canelo
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 06-06 21:28

Canelo

BT61.

Nvidia is overpriced, vanwege 'lack of competition' maar sinds de AMD kaarten is het wat minder, ik kan je garanderen dat de 2070s veel duurder zou zijn met al de andere nvidia kaarten als een geen AMD kaarten zou zijn. Nu over de 5700XT, een goede kaart met top presentaties vergeleken met de prijs. Je geeft 400€ uit aan een gpu en die doet het even goed en zelfs beter dan de 1080TI (900€ bij release jaren geleden?) en de 2070S (550-600€). Ik heb er zelf een en ik heb geen bugs of crashes of black screens en ik heb de red dragon versie er van. Na de laatste updates is de performance van de 5700XT zelfs beter geworden dan de 2070S.

YouTube: Radeon RX 5700 XT vs. GeForce RTX 2070 Super, 2020 Update

Vergelijking van te twee videokaarten, goed in details.

AMD Ryzen 5900X Boxed - Asus Rog Strix B550-F Gaming (WI-FI) - Powercolor Radeon 5700 XT - Scythe Mugen 5 PCGH - Samsung 970 EVO 1TB - Seasonic GX-650 - Corsair Vengeance 16GB 3600Mhz - Fractal Design Meshify C -

• RazorMaron
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 945,79

Hier kom ik dan nu op uit, nog verbeteringen? Misschien kan de mobo goedkoper?

Vergeet niet dat ik zelf 2x 1 TB schijven heb dus aan opslagruimte heb ik genoeg.

• Catch22
Ik zou zelf alsnog niet voor een AMD kaart gaan, want ik hoor zo links en rechts nog wel problemen.
Misschien is dat in specifieke situaties, maar dat moet je zelf maar onderzoeken

Die twee 1Tb schijven zijn SSD hoop ik?

[Voor 22% gewijzigd door Catch22 op 29-06-2020 02:53]

• Dagion
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 23:03
RazorMaron schreef op maandag 29 juni 2020 @ 02:03:
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 945,79

Hier kom ik dan nu op uit, nog verbeteringen? Misschien kan de mobo goedkoper?

Vergeet niet dat ik zelf 2x 1 TB schijven heb dus aan opslagruimte heb ik genoeg.
Ligt eraan wat de reden is dat je voor dit moederbord kiest? Belangrijke zaken waar je je keuze op zou kunnen baseren zijn aansluitingen (denk aan case fans bijvoorbeeld), overclockbaarheid, kwaliteit van de gebruikte componenten.

Ik zou zelf voor een Ryzen 5 3600 gaan en de besparing daarvan in een leuke koeler stoppen. Sowieso een grotere SSD, zoveel fijner dan een HDD (ook qua stilte ;))
Edit: en een m.2 SSD kost geen ruimte bijvoorbeeld.

Misschien is een RX5600 ook nog een idee? Kun je de rest wat pimpen? Grotere SSD en wat betere ventilatoren voor in je behuizing?

• RazorMaron
Catch22 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 02:48:
Ik zou zelf alsnog niet voor een AMD kaart gaan, want ik hoor zo links en rechts nog wel problemen.
Misschien is dat in specifieke situaties, maar dat moet je zelf maar onderzoeken

Die twee 1Tb schijven zijn SSD hoop ik?
Nee die zijn HDD. Games hoeven voor mij niet een laadtijd van een split seconde hebben. Als het maar niet voorbij de 15 seconden is.

De SSD van Kingston is puur voor de OS, programma’s en League of Legends. En zelfs dan hou ik er nog zat ruimte op over.
Dagion schreef op maandag 29 juni 2020 @ 02:54:
[...]

Ligt eraan wat de reden is dat je voor dit moederbord kiest? Belangrijke zaken waar je je keuze op zou kunnen baseren zijn aansluitingen (denk aan case fans bijvoorbeeld), overclockbaarheid, kwaliteit van de gebruikte componenten.

Ik zou zelf voor een Ryzen 5 3600 gaan en de besparing daarvan in een leuke koeler stoppen. Sowieso een grotere SSD, zoveel fijner dan een HDD (ook qua stilte ;))
Edit: en een m.2 SSD kost geen ruimte bijvoorbeeld.

Misschien is een RX5600 ook nog een idee? Kun je de rest wat pimpen? Grotere SSD en wat betere ventilatoren voor in je behuizing?
Joah, ziet niet echt een reden achter. Ik heb gewoon 2 slots nodig voor GPU en WiFi-kaart. Heb aan de voorkant van m’n behuizing al iets van 4 usb-aansluitingen zitten dus daar zal ik geen gebrek aan hebben en ook heb ik aan de voorkant volgens mij twee audio-poorten, wat voor mij goed genoeg is.

Overclocken wordt hem nooit.

Oppimpen wordt hem niet, moet even een zijplaat en twee schroeven van de behuizing bestellen en dan ben ik er helemaal tevreden over. Het is toch niet transparant dus ik zie er niks van en dit hoeft ook niet. Ik vind de case mooier dan wat ik tot nu toe aan (modded) cases heb gezien.

Ja verder zit ik inderdaad een beetje met de koeling. De processor en gpu hebben allebei hun eigen fan en ik denk dat de behuizing zelf er ook nog wel 1 of 2 bevat maar dat moet ik even nachecken. Zou zonder de koelingen van de behuizing het al goed genoeg zijn?

Ik vraag me wel af of alle elektronica wat aan de voorkant van de behuizing zit de goede aansluitingen hebben op het moederbord, of zouden die in 11 jaar niet veranderd zijn?

Edit: Morgen alvast de hele pc demonteren en paar dingen opmeten, zeker weten dat er een ATX in past en of de voedingen even groot zijn, ik wil geen leeg stukje zien aan de achterkant aangezien de nieuwe voeding miss kleiner kan zijn. Daarnaast ook gelijk kijken hoe de airflow is gereguleerd.

Als dit allemaal goed is en ik morgen m’n final setup heb, zal ik het allemaal gelijk bestellen.

[Voor 12% gewijzigd door RazorMaron op 29-06-2020 03:22]

• Dagion
Meeste moederborden ondersteunen wel wat oudere aansluitingen van bijvoorbeeld behuizingen dus daar zou ik me niet al te druk over maken. En met pimpen bedoelde ik ook meer de koeling aanpakken of je SSD veranderen naar een m.2 SSD. Noodzakelijk? Vast niet. Leuk? Zeker weten :)

Voor wat betreft je moederbord zou ik dan voor een B-serie gaan met voldoende aansluitingen voor case-fans.

• RazorMaron
Dagion schreef op maandag 29 juni 2020 @ 03:28:
Meeste moederborden ondersteunen wel wat oudere aansluitingen van bijvoorbeeld behuizingen dus daar zou ik me niet al te druk over maken. En met pimpen bedoelde ik ook meer de koeling aanpakken of je SSD veranderen naar een m.2 SSD. Noodzakelijk? Vast niet. Leuk? Zeker weten :)

Voor wat betreft je moederbord zou ik dan voor een B-serie gaan met voldoende aansluitingen voor case-fans.
Uhm, hoe en waar op de mobo zou die m.2 SSD moeten passen dan? Ja ik heb er nooit van gehoord dus vandaar.

Is de B450M goed genoeg of kan het nog goedkoper?

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 22:39

br00ky

Moderator Harde Waren
RazorMaron schreef op maandag 29 juni 2020 @ 03:16:
[...]

Nee die zijn HDD. Games hoeven voor mij niet een laadtijd van een split seconde hebben. Als het maar niet voorbij de 15 seconden is.

De SSD van Kingston is puur voor de OS, programma’s en League of Legends. En zelfs dan hou ik er nog zat ruimte op over.
Je hebt zeker nog nooit met een SSD gewerkt :+ . Echt, gooi die 120GB crap eruit en neem een 480GB of zelfs 1TB variant. Je gaat spijt krijgen als je nu maar 120GB neemt. Been there done that. Ooit begonnen met 120 (veel groter was niet te betalen), maar dat was binnen no time vol zonder gekke dingen te doen (en in een tijd dat games nog niet zo groot waren). Toen maar een 256 GB erbij gekocht en inmiddels ook een nog grotere erbij geplaatst. Terwijl ik niet veel geks doe.

• 99ruud99
Als ik zou mogen kiezen zou ik meteen voor nvme gaan, en meteen 1 tb :) daar kan je lekker wat op zetten zonder dat hij vol gaat zitten.

Wd blue and 550 is een goede

• RazorMaron
br00ky schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:49:
[...]

Je hebt zeker nog nooit met een SSD gewerkt :+ . Echt, gooi die 120GB crap eruit en neem een 480GB of zelfs 1TB variant. Je gaat spijt krijgen als je nu maar 120GB neemt. Been there done that. Ooit begonnen met 120 (veel groter was niet te betalen), maar dat was binnen no time vol zonder gekke dingen te doen (en in een tijd dat games nog niet zo groot waren). Toen maar een 256 GB erbij gekocht en inmiddels ook een nog grotere erbij geplaatst. Terwijl ik niet veel geks doe.
99ruud99 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:52:
Als ik zou mogen kiezen zou ik meteen voor nvme gaan, en meteen 1 tb :) daar kan je lekker wat op zetten zonder dat hij vol gaat zitten.

Wd blue and 550 is een goede
Ik zou dan gelijk €150 moeten bijleggen en daar wacht ik wel even mee. Zoals ik al zei gwn standaard programma’s, OBS en LoL komen op de SSD, de rest gaat allemaal via de HDD’s voorlopig. Als ik de overstap doe naar SSD dan wil ik het gelijk goed doen dmv 1 TB.

Nu nog alleen de vraag of ik voor de B450M moet gaan of dat er iets goedkopers is voor de mobo.

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 22:39

br00ky

Moderator Harde Waren
RazorMaron schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:34:
[...]

[...]

Ik zou dan gelijk €150 moeten bijleggen en daar wacht ik wel even mee.
Mwa, als je in de A400 blijft is het 3 tientjes voor 4x zoveel opslag, pricewatch: Kingston A400 2,5" 480GB. Lijkt mij een no brainer.

• RazorMaron
br00ky schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:36:
[...]

Mwa, als je in de A400 blijft is het 3 tientjes voor 4x zoveel opslag, pricewatch: Kingston A400 2,5" 480GB. Lijkt mij een no brainer.
Zoals ik al zei, ik wil het gelijk goed doen en dan later 1TB aanschaffen. Maar voor nu is het goed. En anders zet ik wat meer op die HDD’s, die 2TB ga ik nooit vol maken, ben zelf nooit voorbij de 300-500GB aan gebruikte opslagruimte gekomen. En dat waren dan media packages van 40+GB per stuk. Ben nog niet van plan om games van 25+GB te spelen En als ik dat van plan ben, staan ze op de HDD’s. Dus ik heb echt aan 120 voor het aankomende jaar genoeg.

• 99ruud99
natuurlijk ben jij degene die jezelf het beste kent, als jij zegt dat je dit wilt, dan mag dat ;)

• Dagion
Ligt er echt aan of je nou wel of niet huidige games wil gaan draaien. Dan gaat het erg rap met je opslag.
Je zou eventueel nog aan zoiets kunnen denken:
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 165,-€ 165,-
1MoederbordenAsus TUF B450-Plus Gaming€ 88,-€ 88,-
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1660 Super Gaming X€ 277,01€ 277,01
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G32C16U4B€ 84,29€ 84,29
1VoedingenFractal Design ION+ 560W Platinum€ 99,05€ 99,05
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 115,85€ 115,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 829,20

Eventueel de extra ruimte in je budget naar een RX5600 (of naar nieuwe case fans en een koeler voor je Ryzen 5 3600), maar ik steek hem dan vooral in op stil en niet de nieuwste games op Ultra spelen :)
Voeding is er eentje met fijne kabels, is misschien wel handig voor kabelmanagement in een oudere behuizing. Gok dat je ook meer plezier gaat hebben van nu toch die grotere SSD dan de RX5700 die je eventueel later zou kunnen toevoegen. Scheelt weer een complete reinstall dan ;)

Edit: voor WiFi zou ik denk ik voor een PCIe variant gaan, heb ik betere ervaringen mee dan een USB variant. Is wel al jaren terug, laatste tijd heb ik bordjes gehad waar het al op zat (ITX spul).

[Voor 3% gewijzigd door Dagion op 29-06-2020 11:35]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True