Een aankomende verhuizing geeft een mooie gelegenheid om de tv/audiosectie een beetje op te leuken.
Nu is de tv er inmiddels al (een Samsung Q85r, 55 inch), maar ben ik nu op zoek naar een goede audio-invulling
Wat is je budget?
Rond de €1250,-
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
1. Muziek te luisteren
2. Films en series te ondersteunen op audiovlak (nog geen ervaring met 5.1)
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik hink op 2 gedachten:
Ik kan voor een zacht prijsje een nieuwe Harman Kardon Surround op de kop tikken (normaal rond de €2500, nu voor €1250). Een draadloze 5.1 set, waarover bijzonder weinig te vinden is (geen review, geen testen).
De andere optie (ook rond de €1250) bestaat uit:
- een Sonos Amp
- twee Dali Spektor 2 bookshelfs als frontspeakers
- twee Sonos One (SL) als rears
In het kader van budget heb ik hier nog geen sub aan toegevoegd
Welke vragen heb je hier nog over?
Vanwege de goede deal neig ik heel erg naar de HK. Ook het draadloze 5.1 lijkt me interessant.
Omdat ik niet weet hoe de HKset met muziek omgaat, is optie 2 ook nog steeds een serieuze. Door de bookshelfs een fijne stereo optie, en door de draadloze rear ook nog wat surroundmogelijkheden.
Mis ik echt wat bij 4.0 t.o.v. 5.1?
Op dit moment heb ik geen mogelijkheden om een uitgebreide luistersessie te doen, wat de keuze er niet makkelijker op maakt.
Iemand die mij in de goede richting kan duwen? ;-)
Nu is de tv er inmiddels al (een Samsung Q85r, 55 inch), maar ben ik nu op zoek naar een goede audio-invulling
Wat is je budget?
Rond de €1250,-
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
1. Muziek te luisteren
2. Films en series te ondersteunen op audiovlak (nog geen ervaring met 5.1)
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik hink op 2 gedachten:
Ik kan voor een zacht prijsje een nieuwe Harman Kardon Surround op de kop tikken (normaal rond de €2500, nu voor €1250). Een draadloze 5.1 set, waarover bijzonder weinig te vinden is (geen review, geen testen).
De andere optie (ook rond de €1250) bestaat uit:
- een Sonos Amp
- twee Dali Spektor 2 bookshelfs als frontspeakers
- twee Sonos One (SL) als rears
In het kader van budget heb ik hier nog geen sub aan toegevoegd
Welke vragen heb je hier nog over?
Vanwege de goede deal neig ik heel erg naar de HK. Ook het draadloze 5.1 lijkt me interessant.
Omdat ik niet weet hoe de HKset met muziek omgaat, is optie 2 ook nog steeds een serieuze. Door de bookshelfs een fijne stereo optie, en door de draadloze rear ook nog wat surroundmogelijkheden.
Mis ik echt wat bij 4.0 t.o.v. 5.1?
Op dit moment heb ik geen mogelijkheden om een uitgebreide luistersessie te doen, wat de keuze er niet makkelijker op maakt.
Iemand die mij in de goede richting kan duwen? ;-)