Goedenavond Tweakers, Mijn neefje heeft aan mij gevraagd om samen met hem zijn eerste game-PC te gaan bouwen. Aangezien het om mijn neefje gaat en hij lange uurtjes in de supermarkt heeft gedraaid om dit budget bij elkaar te kunnen schrapen zou ik het zeer op prijs stellen als jullie mijn neefje willen helpen met het samenstellen van een goede PC
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals hierboven aangegeven gaat het hier om een game-PC hij heeft een lijstje samengesteld met de games die hij hierop graag op zou kunnen spelen: Rust, GTA5, CS:GO, Valorant, Rainbow six siege, Need for speed heat, Fallout 76, Escape from tarkov en soortgelijken
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hij heeft een budget van 800 euro. Als het systeem met een eurotje of 100 er nou fors op vooruit zal gaan wil ik deze nog best bijleggen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hij geeft aan dat hijzelf al een Muis, Toetsenbord en Beeldscherm heeft.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op dit moment heeft hij een oude simpele PC die hij vooral voor huiswerk gebruikt. Uit de oude PC is niks meer bruikbaar en al zeer verouderd.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Hij heeft geen specifieke voorkeuren mede omdat hij er eigenlijk niet heel veel verstand van heeft.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou mooi zijn als de Pc toch wel een jaar of 5 mee kan en er mogelijkheden zijn voor upgrades als de componenten gaan verouderen. Ook geeft mijn neefje aan dat hij graag een kast zou hebben met glaspaneel aan de zijkant en lampjes in alle kleuren. Ook geeft hij aan dat hij graag 1TB aan opslag heeft
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Aangezien ik niet al het fijne weet van de meeste onderdelen heb ik doormiddel van andere forumposts rond de zelfde prijs een leuke pc proberen samen te stellen. Graag zou ik van jullie willen horen of deze componenten de beste "bang for buck" zijn en of jullie bepaalde componenten toch anders zouden doen.
Hieronder vind u het lijstje wat ik heb samengesteld mochten hier op of aanmerkingen over zijn hoor ik het graag!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals hierboven aangegeven gaat het hier om een game-PC hij heeft een lijstje samengesteld met de games die hij hierop graag op zou kunnen spelen: Rust, GTA5, CS:GO, Valorant, Rainbow six siege, Need for speed heat, Fallout 76, Escape from tarkov en soortgelijken
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hij heeft een budget van 800 euro. Als het systeem met een eurotje of 100 er nou fors op vooruit zal gaan wil ik deze nog best bijleggen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hij geeft aan dat hijzelf al een Muis, Toetsenbord en Beeldscherm heeft.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op dit moment heeft hij een oude simpele PC die hij vooral voor huiswerk gebruikt. Uit de oude PC is niks meer bruikbaar en al zeer verouderd.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Hij heeft geen specifieke voorkeuren mede omdat hij er eigenlijk niet heel veel verstand van heeft.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou mooi zijn als de Pc toch wel een jaar of 5 mee kan en er mogelijkheden zijn voor upgrades als de componenten gaan verouderen. Ook geeft mijn neefje aan dat hij graag een kast zou hebben met glaspaneel aan de zijkant en lampjes in alle kleuren. Ook geeft hij aan dat hij graag 1TB aan opslag heeft
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Aangezien ik niet al het fijne weet van de meeste onderdelen heb ik doormiddel van andere forumposts rond de zelfde prijs een leuke pc proberen samen te stellen. Graag zou ik van jullie willen horen of deze componenten de beste "bang for buck" zijn en of jullie bepaalde componenten toch anders zouden doen.
Hieronder vind u het lijstje wat ik heb samengesteld mochten hier op of aanmerkingen over zijn hoor ik het graag!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 165,- | € 165,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450M-A PRO MAX | € 68,55 | € 68,55 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G | € 245,- | € 245,- |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox MB511 RGB | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 65,90 | € 65,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 76,- | € 76,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial P1 1TB | € 114,87 | € 114,87 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 810,32 | ||