Vaatwasser IKEA werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 20:02
Beste experts,

als ik mijn vaatwasser (whirlpool dw100s) aan zet slaat deze naar circa 3:20min weer af. Het volgende gebeurd:

00:00 Hij pompt het resterende water eruit.
00:30 er gaat vers water in
02:00 de machine is heel stil, het verwarmingselement trilt/bromt wel wat
02:50 De machine pompt al het water eruit
03:20 Machine gaat uit (geen controle lampjes die knipperen)

Ik heb het benedenfrontje al er afgeschroefd en de magnetische waterpomp schoongemaakt, daarnaast de vaatwasser een soda beurt gegeven. Kan iemand mij vertellen waar het aan ligt/welk onderdeel vervangen moet worden?

Het lijkt alsof in Amsterdam alleen maar oplichters in het witgoed reparatiesegment zitten, daarom wil ik het graag zelf doen.

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Beste antwoord (via Zeehond op 28-06-2020 23:27)

• siemenz
Bedankt allen. @Will_M Whirlpool is de leverancier van de Ikea vaatwasser.

Inmiddels heb ik met de hulp van een ander forum de vaatwasser uit elkaar gehad. De circulatiepomp was geblokkeerd en deze heb ik er uit gehaald en schoon gemaakt. Dat was best een klus maar na 2-3 uurtjes schroeven en de vaatwasser op z’n plek terug zetten draait hij weer als een zonnetje.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Heb je de filters al eens schoon gemaakt?

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:12
Het klinkt misschien heel stom, heb je al een reset gedaan? Ik heb deze ook gehad met problemen en na een reset deed het apparaat het weer een jaar. Daarna een nieuwe gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als er een vaatwasser bij de IKEA niet meer werkt zal mij dat persoonlijk niet écht een zorg zijn, dan wassen ze de borden daar maar even met de hand af :9

TS heeft het over een IKEA vaatwasser in de titel van de OP en komt daarna ineens terug op een Whirlpool apparaat (geleverd door IKEA?). Zou het dan niet logisch zijn om bij IKEA te gaan reclameren?

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 28-06-2020 21:05 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• siemenz
Bedankt allen. @Will_M Whirlpool is de leverancier van de Ikea vaatwasser.

Inmiddels heb ik met de hulp van een ander forum de vaatwasser uit elkaar gehad. De circulatiepomp was geblokkeerd en deze heb ik er uit gehaald en schoon gemaakt. Dat was best een klus maar na 2-3 uurtjes schroeven en de vaatwasser op z’n plek terug zetten draait hij weer als een zonnetje.