Apple Configurator: ongeldig profiel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredspecial
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Mijn vraag
Ik probeer een dozijn iPads in te stellen zodat de gebruikers beperkte rechten hebben en bijvoorbeeld geen andere apps kunnen installeren dan ik wil. Dat doe ik met Apple Configurator, maar ik krijg telkens het antwoord dat het profiel ongeldig is. Daardoor kom ik niet verder.

Kortom, wat kan ik nog meer doen om wel een profiel toe te voegen aan de iPads?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Apple Conigurator op een geleende MacBook.
Apple Business Manager
Miradore MDM
IPads 2019

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een nagenoeg leeg profiel werkt ook niet. Althans alleen een wifi profiel wordt wel verbonden, maar dan blijft dezelfde melding komen.
Organisatie en MDM server opnieuw instellen, maakt ook geen verschil. Dit las ik op een aantal fora.
Profiel pushen via MDM gaat niet, want iPad kan niet worden aangemeld. Ik kom immers niet verder dan de wifi verbinding activeren.

True republicanism is the sovereignty of the people. There are natural and imprescriptible rights which an entire nation has no right to violate. Vive La Republique!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-04 21:55

nelizmastr

Goed wies kapot

Bij MDM op Apple apparatuur moet je naar mijn weten bij aanschaf ze al hebben geregistreerd voor gebruik in MDM, anders krijg je ze niet dichtgebouwd. De meeste gecertificeerde verkooppunten en in ieder geval Apple zelf kunnen dat regelen.

Ook moet je een geldig certificaat hebben om apparaten te mogen aanpassen en profielen pushen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

nelizmastr schreef op zondag 28 juni 2020 @ 08:27:
Bij MDM op Apple apparatuur moet je naar mijn weten bij aanschaf ze al hebben geregistreerd voor gebruik in MDM, anders krijg je ze niet dichtgebouwd. De meeste gecertificeerde verkooppunten en in ieder geval Apple zelf kunnen dat regelen.
Oh please, dat maakt niets uit.

@theredspecial
Wat zeggen de logs voor de iPad in `Console.app`?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredspecial
  • Niet online
Ze zijn refurbished, dus heb ze zelf toegevoegd. Dat lukt inmiddels, omdat ik een andere MDM oplossing heb geprobeerd om te kijken of dat wel werkt. Met Fleetsmith als MDM server lukt het wel. Weet nog niet waar het probleem zit. En ik krijg het Apple Configurator profiel nog steeds niet gepusht.

True republicanism is the sovereignty of the people. There are natural and imprescriptible rights which an entire nation has no right to violate. Vive La Republique!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredspecial
  • Niet online
Het probleem zat 'm in de MDM oplossing die Apple Configurator toevoegde. Zonder die verwijzing werkt het nu als een zonnetje. Ik zie dat ik het profiel later nog kan toevoegen, dus ik laat het nu eerst even draaien en breng ze dan later in de beheerde MDM omgeving. Eerst nog eens even extra goed vergelijken welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Nu heb je ze dus zonder configurator aan je mdm hangen? Nu kunnen gebruikers dus het mdm profiel verwijderen. Als je later alsnog met de configurator aan de slag gaat worden ze gewiped.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredspecial
  • Niet online
Sorry, nee. Met configurator, maar nog niet aan een MDM.

Profielen kunnen alleen verwijderd worden met authenticatie. En die profielen bevatten best wat restricties. Zou dus moeten meevallen. Of zie ik.iets over het hoofd?

• Soren Colton
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-12-2020
Best practice in dit geval is een Apple Business Manager portal aanmaken (zitten geen kosten aan verbonden)
Zodra deze opgezet is maakt je hiermee een koppeling naar je MDM oplossing, in dit geval Miradore (https://www.miradore.com/...h-apple-business-manager/)

Zodra deze opgezet is kan je via Apple Configurator IOS apparaten koppelen aan ABM(Apple Business Manager) waarna je volledig controle krijgt over deze apparaten en vanuit Miradore volledig controle hebt. Van apps pushen tot restricties, you name it. Alle apparaten die zo gekoppeld zijn worden gezien als "supervised"

Je geeft aan dat je ze nu in Apple configurator hebt gehangen met restricties. Als je ze nu aan je MDM wilt koppelen zullen ze opnieuw door apple configurator heen moeten.

Mocht je vragen hebben stuur dan gerust een PM

Gr Soren
Pagina: 1