Aanmelden via online formulier bindend?

Pagina: 1
Acties:
  • 7.546 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Mijn dochter heeft zich via de site aangemeld bij altijdgeslaagd.nl voor wat zij dacht theorieles.
Maar ze kwam er achter dat dit een dubieus bedrijf is.
Ze heeft gemaild dat zij zich wil afmelden.
Ze werd direct gebeld dat zij al aangemeld is bij het CBR en dat afmelden niet zomaar meer kan.
Nu wil mijn dochter wel het examen doen maar niet naar Altijdgeslaagd.nl
Zij heeft nog niets betaald.
Kan zij af van de aanmelding?
In hoeverre is het aanmelden via een site bindend?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Log eens in op de site van het CBR met haar DigiD, dan kun je meteen zien of er een examen is gepland. Zo niet dan houdt die toko je voor de gek...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Hun AV zul je niet verder mee komen, maar gooi het op WKOA. WKOA geldt ook gewoon voor diensten.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Artwido schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:12:
Mijn dochter heeft zich via de site aangemeld bij altijdgeslaagd.nl voor wat zij dacht theorieles.
Maar ze kwam er achter dat dit een dubieus bedrijf is.
Ze heeft gemaild dat zij zich wil afmelden.
Ze werd direct gebeld dat zij al aangemeld is bij het CBR en dat afmelden niet zomaar meer kan.
Nu wil mijn dochter wel het examen doen maar niet naar Altijdgeslaagd.nl
Zij heeft nog niets betaald.
Kan zij af van de aanmelding?
In hoeverre is het aanmelden via een site bindend?
Rijscholen kopen examens in op wat het CBR momenteel beschikbaar heeft. Dat gaat niet op naam of iets dergelijks.
Aan dat geplande examen kunnen ze gewoon iemand anders koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artwido
  • Nu online
sypie schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:17:
Log eens in op de site van het CBR met haar DigiD, dan kun je meteen zien of er een examen is gepland. Zo niet dan houdt die toko je voor de gek...
Ze is idd aangemeld heeft ze net gezien.
In Leusden. Ze woont in Haarlem.
Ze mag wel 1 keer wisselen van datum en locatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Voor online diensten geldt ook 14 dagen bedenktijd.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-06 18:47

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Maar niet op het moment dat de dienst al 'geleverd' is. Wat hierbij best een twijfelgeval is.

Schopje naar het shopping-forum.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Ardana schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 23:19:
Maar niet op het moment dat de dienst al 'geleverd' is. Wat hierbij best een twijfelgeval is.
Enkel bij uitdrukkelijk verzoek tot levering, en zelfs dan niet geheel. Maar daar is natuurlijk geen sprake van.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Normaalgesproken kun je tot 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst annuleren, maar omdat altijdgeslaagd.nl geen enkele informatie over de wkoa verstrekt, wordt die termijn verlengd tot een jaar.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• loki504
  • Laatst online: 16:05
Altijdgeslaagd.nl is van Said.... Daar ga je niet zonder slag of stoot vanaf komen denk ik. Die kerel is helemaal de weg kwijt en gaat over lijken om 1 euro meer te verdienen.

YouTube: YouTube

Hier een voorbeeld van wat voor een mafklapper het is.

En ja ik weet dat we bedrijven niet bij naam mogen noemen. Maar kom op deze man zijn we in Nederland liever kwijt dan rijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:16
IANAL:) enkel in een aantal specifiek benoemde omstandigheden is geen of beperkt sprake van herroepingsrecht. In dit geval is geen daarvan van toepassing. Formeel herroepen dus (bijv. via een modebrief, liefst specifiek gericht op diensten) en verder overlaten aan juridische bijstand. Die is gezien de tegenpartij wel nodig om je recht te halen. Eventueel aanvullend ook via eventuele keurmerken laten lopen en bij te verwachten 'typisch' gedrag aangifte doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

GlowMouse schreef op zondag 28 juni 2020 @ 01:37:
Normaalgesproken kun je tot 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst annuleren, maar omdat altijdgeslaagd.nl geen enkele informatie over de wkoa verstrekt, wordt die termijn verlengd tot een jaar.
Topicstart omschrijft wat summier "wat" er nu exact ingevuld is en hoeveel geld de site nu verwacht te krijgen.

De dienst voor het aanmelden bij het CBR voor het theorie-examen is in ieder geval 100% correct verlopen want er staat blijkbaar een reservering al in het systeem op naam van de dochter van topicstarter.

Tot op heden, hoe cru dat ook klinkt: de aanbieder is vooralsnog 100% "niet in gebreke" en levert gewoon een "intermediaire dienst". De vraag is dus eigenlijk: kan je kostenloos annuleren / WKOA beroepen bij het CBR?

Want dat is nu eigenlijk wat je van Altijdgeslaagd.nl verwacht om als eerste stap de overeenkomst met Altijdgeslaagd.nl te gaan ontbinden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Anoniem: 93986 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:21:
[...]

Rijscholen kopen examens in op wat het CBR momenteel beschikbaar heeft. Dat gaat niet op naam of iets dergelijks.
Aan dat geplande examen kunnen ze gewoon iemand anders koppelen.
Precies, hier heb ik ook deze ervaring.

Toen ik rijles had (half jaar rijbewijs nu) werd er wel aangeven dat je zeker moet weten dat je kan (want een rijschool kan er niet van afzien). Maar als je opeens door bijvoorbeeld een roosterwijziging toch niet kon, was er eigenlijk altijd wel iets te regelen.

Ze hebben natuurlijk geen zin om 20x per week examens te verplaatsen, maar zij begrijpen ook wel dat er wat tussen kan komen. Vaak werd er dan gewoon geruild en was het opgelost.
loki504 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 07:06:
Altijdgeslaagd.nl is van Said.... Daar ga je niet zonder slag of stoot vanaf komen denk ik. Die kerel is helemaal de weg kwijt en gaat over lijken om 1 euro meer te verdienen.

En ja ik weet dat we bedrijven niet bij naam mogen noemen. Maar kom op deze man zijn we in Nederland liever kwijt dan rijk..
Die kerel spoort inderdaad echt niet. Wie gaat er nou openlijk op internet toegeven dat hij belastingfraude pleegt? (tenminste hoe komt hij anders aan eena uto die hij gekocht heeft van belastinggeld?) Dan kun je je bedrijf toch wel sluiten?

Overigens betalen via Ideal-link. Dan kun je jezelf als bedrijf toch niet serieus nemen? Je stuurt toch gewoon netjes een rekening die dan betaald kan worden?

[ Voor 37% gewijzigd door hoi1234 op 28-06-2020 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Nu online
Nog even wat aanvulling ter verduidelijking :

- Mijn dochter heeft zich 8 juni aangemeld. Dus net iets langer dan twee weken geleden.

- is ingeschreven voor theorie-examen bij CBR

- heeft gisteren 27 juni Email naar Altijdgeslaagd.nl gestuurd waarin zij aangeeft zich af te willen melden.

- zij heeft nog niets betaald. De cursus incl. examen kost 150 euro en zou pas op de dag van de cursus op locatie afgerekend moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

hoi1234 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 08:19:
[...]

Overigens betalen via Ideal-link. Dan kun je jezelf als bedrijf toch niet serieus nemen? Je stuurt toch gewoon netjes een rekening die dan betaalt kan worden?
Allicht een rondsnuffelen op internet; er zijn legio (hoogst betrouwbare) bedrijven die ook via iDeal betaald willen krijgen waaronder (en niet enkel) Justitie als je een VOG online aanvraagt.

Ik proef enige aversie maar begrijp niet of dat iDeal-gerelateerd is of dat je meer "kwaad" bent op de eigenaar van het bedrijf waar het nu over gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
MAX3400 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 08:40:
[...]

Allicht een rondsnuffelen op internet; er zijn legio (hoogst betrouwbare) bedrijven die ook via iDeal betaald willen krijgen waaronder (en niet enkel) Justitie als je een VOG online aanvraagt.

Ik proef enige aversie maar begrijp niet of dat iDeal-gerelateerd is of dat je meer "kwaad" bent op de eigenaar van het bedrijf waar het nu over gaat?
Ideal is ook prima net als pinnen op locatie. Maar betaallinkjes zijn leuk voor als je met vrienden naar de kroeg bent geweest. Ik verwacht van een bedrijf gewoon een degelijk betaalsysteem.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 472287

hoi1234 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 08:51:
[...]

Ideal is ook prima net als pinnen op locatie. Maar betaallinkjes zijn leuk voor als je met vrienden naar de kroeg bent geweest. Ik verwacht van een bedrijf gewoon een degelijk betaalsysteem.
Een betaal-linkje is juist een degelijk betaalsysteem. Uiterst eenvoudig en voor iedereen te gebruiken, ik heb echt geen idee waar je probleem vandaan komt.

Heb je liever een ouderwetse factuur zodat je het rekeningnummer, bedrag, betaalkenmerk etc moet overtikken?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 28-06-2020 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-06 16:49

BoGu5

hmmmz

MAX3400 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 08:12:
[...]

Topicstart omschrijft wat summier "wat" er nu exact ingevuld is en hoeveel geld de site nu verwacht te krijgen.

De dienst voor het aanmelden bij het CBR voor het theorie-examen is in ieder geval 100% correct verlopen want er staat blijkbaar een reservering al in het systeem op naam van de dochter van topicstarter.

Tot op heden, hoe cru dat ook klinkt: de aanbieder is vooralsnog 100% "niet in gebreke" en levert gewoon een "intermediaire dienst". De vraag is dus eigenlijk: kan je kostenloos annuleren / WKOA beroepen bij het CBR?

Want dat is nu eigenlijk wat je van Altijdgeslaagd.nl verwacht om als eerste stap de overeenkomst met Altijdgeslaagd.nl te gaan ontbinden.
Er hoeft bij koop op afstand helemaal geen sprake te zijn van in gebreke zijn.

Daarnaast de hele kwestie of er door de rijschool iets bij cbr geregeld is, en of dat voor de rijschoolhouder lastig is om te annuleren, heeft de consument niet gek veel mee te maken. Dit is het risico als je als ondernemer overeenkomsten via internet aangaat en hoort bij je bedrijfsrisico. De consument doet immers geen zaken met het cbr, maar met de ondernemer.

[ Voor 3% gewijzigd door BoGu5 op 28-06-2020 09:02 ]

request.getCookies();

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

hoi1234 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 08:51:
[...]

We gaan semi-offtopic maar ELKE betaling vanaf een website / browser is toch een uniform resource locator naar de goede dienst / portaal? ;)

BoGu5 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:00:
[...]

Er hoeft bij koop op afstand helemaal geen sprake te zijn van in gebreke zijn.
Herformuleer het hoe je het wil; ik bedoelde te zeggen dat het bedrijf vooralsnog 100% "wel de overeenkomst" handhaaft door de dochter aan te melden bij het CBR. Noem het gebreke / lui / whatever maar dat zijn ze in ieder geval niet geweest.

Of de 14 dagen, zoals @GlowMouse beargementeert, wel/niet van toepassing is, is redelijk key nu; dochter heeft 19 dagen na aanmelding pas gereclameerd dat ze toch niet zaken wil doen met het bedrijf.

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 28-06-2020 09:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-06 16:49

BoGu5

hmmmz

MAX3400 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:02:
[...]

Herformuleer het hoe je het wil; ik bedoelde te zeggen dat het bedrijf vooralsnog 100% "wel de overeenkomst" handhaaft door de dochter aan te melden bij het CBR. Noem het gebreke / lui / whatever maar dat zijn ze in ieder geval niet geweest.
Zoals ik al zei is dit minder relevant bij ontbinding via koop op afstand.
Of de 14 dagen, zoals @GlowMouse beargementeert, wel/niet van toepassing is, is redelijk key nu; dochter heeft 19 dagen na aanmelding pas gereclameerd dat ze toch niet zaken wil doen met het bedrijf.
Ja dit is de belangrijkste kwestie.

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Anoniem: 472287 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 08:56:
[...]

Een betaal-linkje is juist een degelijk betaalsysteem. Uiterst eenvoudig en voor iedereen te gebruiken, ik heb echt geen idee waar je probleem vandaan komt.

Heb je liever een ouderwetse factuur zodat je het rekeningnummer, bedrag, betaalkenmerk etc moet overtikken?
Nou ja, mij lijkt dat je in een factuursysteem investeert als je een beetje serieus te werk gaat.

Bij zoiets als een tikkie krijg ik altijd het gevoel dat het heel kleinschalig en net van de grond gekomen is. Alsof je 1x per maand eens een dienst levert en het niet rendabel is om te investeren in een facturingssyteem

Overigens petje af voor het verzinnen van een dergelijke techniek. Ik heb het eens opgezocht hoe het werkt. Blijkbaar leren ze je bepaalde woorden in vragen te herkennen. Vragen die over brandstofverbruik gaan, hebben als antwoord altijd "gaat omhoog".

Zeer slim. Dat het CBR er niks aan doet zegt genoeg over het CBR. Wat een bagger instelling is het ook.

[ Voor 20% gewijzigd door hoi1234 op 28-06-2020 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-06 17:23
hoi1234 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:22:
[...]

Nou ja, mij lijkt dat je in een factuursysteem investeert als je een beetje serieus te werk gaat.

Bij zoiets als een tikkie krijg ik altijd het gevoel dat het heel kleinschalig en net van de grond gekomen is. Alsof je 1x per maand eens een dienst levert en het niet rendabel is om te investeren in een facturingssyteem
Je weet dat ideal ook niet veel anders is als een tikkie toch? Als je erna gewoon een factuur krijgt is er geen probleem.. mug olfiant etc

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

[...]

Overigens petje af voor het verzinnen van een dergelijke techniek. Ik heb het eens opgezocht hoe het werkt. Blijkbaar leren ze je bepaalde woorden in vragen te herkennen. Vragen die over brandstofverbruik gaan, hebben als antwoord altijd "gaat omhoog".

Zeer slim. Dat het CBR er niks aan doet zegt genoeg over het CBR. Wat een bagger instelling is het ook.
Een tikkie en ideal zijn praktisch hetzelfde. Geen idee welke variant ze gebruiken en hoe je er bij komt, maar het is gewoon een uiterst prima systeem.

Gebruikt door providers, energieleveranciers, vrijwel alle gebieden eigenlijk. Als je gewoon graag negatief doet kies dan wel iets wat nog een beetje logica heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zullen we de discussie over het betaalmiddel links laten liggen? Het gaat immers over WKOA en de eventuele verlenging naar 1 jaar ivm mogelijk ontbrekende gegevens.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loki504
[...]

We gaan semi-offtopic maar ELKE betaling vanaf een website / browser is toch een uniform resource locator naar de goede dienst / portaal? ;)

[...]

Zijn AV slaan kant nog wal. En praten niet over herroeping recht. Dus wordt de herroeping verlengt naar 1 jaar. Genoeg tijd nog voor TS om zijn gelijk te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artwido
  • Nu online
Er staat vrijblijvend aanmelden.
Nu staat er verder niets op die site wat dat vrijblijvend inhoud maar normaal gesproken betekent vrijblijvend dat het je niet tot iets verplicht of je ergens aan verbind.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G87-VGLex9n6iYJB99XsxhqLK50=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GaGVnvD3lMXrjZKyoiRzQsFD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:34
Dat het naar 1 jaar verlengt zou worden is enige geluk van (dochter van) te.
Ze heeft namelijk meer dan 2 weken na aanmelding pas zich proberen te beroepen op wkoa. Normaal gesproken heb je dan 'geen' recht meer op terugbetaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Nu online
99ruud99 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:41:
Dat het naar 1 jaar verlengt zou worden is enige geluk van (dochter van) te.
Ze heeft namelijk meer dan 2 weken na aanmelding pas zich proberen te beroepen op wkoa. Normaal gesproken heb je dan 'geen' recht meer op terugbetaling.
Er is sowieso nog niets betaald.
Dat hoeft pas op de dag van de cursus en op de locatie van de cursus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:32

Saven

Administrator

[...]

Factuursysteem staat helemaal los van betalingen.

Mijn zakelijke bank ondersteunt helaas niet het aanmaken van betaallinks, maar anders had ik dat zeker gebruikt. Op die manier kunnen klanten makkelijker en sneller betalen en heb je dus minder overhead en minder gezeik. Uiteraard wel de factuur mee sturen.
Artwido schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:43:
[...]

Er is sowieso nog niets betaald.
Dat hoeft pas op de dag van de cursus en op de locatie van de cursus.
Dat maakt helemaal niet uit, je hebt gewoon een betaalplicht. Of je nu wel of niet al hebt betaald.

Verder niks met die knakker te maken hoor, en ik vind 't ook een debiel :) Maar ik vraag me af, je dochter wil toch snel d'r theorie-examen halen? Dat lijkt bij deze toko prima te lukken. Dus wat is het probleem?

[ Voor 26% gewijzigd door Saven op 28-06-2020 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Saven schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:48:
[...]

Factuursysteem staat helemaal los van betalingen.

Mijn zakelijke bank ondersteunt helaas niet het aanmaken van betaallinks, maar anders had ik dat zeker gebruikt. Op die manier kunnen klanten makkelijker en sneller betalen en heb je dus minder overhead en minder gezeik. Uiteraard wel de factuur mee sturen.

[...]

Dat maakt helemaal niet uit, je hebt gewoon een betaalplicht. Of je nu wel of niet al hebt betaald.

Verder niks met die knakker te maken hoor, en ik vind 't ook een debiel :) Maar ik vraag me af, je dochter wil toch snel d'r theorie-examen halen? Dat lijkt bij deze toko prima te lukken. Dus wat is het probleem?
Voordeel is wel dat hij het bedrijf actie zal moeten ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Artwido schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:40:
Er staat vrijblijvend aanmelden.
Nu staat er verder niets op die site wat dat vrijblijvend inhoud maar normaal gesproken betekent vrijblijvend dat het je niet tot iets verplicht of je ergens aan verbind.
Tot op bepaalde hoogte natuurlijk.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:48
De WKOA is niet van toepassing op "diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding" waarbij een specifieke datum is overeengekomen. Je besteedt je vrije tijd aan het volgen van zo'n cursus, dus is het dan een dienst met betrekking tot vrijetijdsbesteding? Er is in ieder geval een datum (voor de cursus/het examen) afgesproken, dus misschien/waarschijnlijk is de WKOA niet van toepassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artwido
  • Nu online
Saven schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:48:
[...]

Dat vind ik een kortzichtige reactie.
Het is een dubieus bedrijf. Na wat speurwerk zag ik dat het bedrijfje en de eigenaar veelvuldig voorkomt op Dumpert.nl
De eigenaar heeft al eens vast gezeten vanwege frauduleuze praktijken maar vind steeds mazen in de wet.
Ik snap heel goed dat mijn dochter spijt heeft van de aanmelding.
En zelf wil ik ook dat zij zich verre houd van dit soort figuren.
Ook nog eens omdat zij op de cursusdag per auto naar het CBR gereden word.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Daar wil je dus niets mee te maken hebben...

Ik zou in iedergeval wel even de AV opslaan zodat de beste meneer hier niet ook zelf achterkomt en deze naderhand wijzigt.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
JohanNL schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:15:
Daar wil je dus niets mee te maken hebben...

Ik zou in iedergeval wel even de AV opslaan zodat de beste meneer hier niet ook zelf achterkomt en deze naderhand wijzigt.
En screenshots maken van de info die getoond wordt bij het "vrijblijvend aanmelden". Van de hele site eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Artwido schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:01:
[...]

Dat vind ik een kortzichtige reactie.
Het is een dubieus bedrijf. Na wat speurwerk zag ik dat het bedrijfje en de eigenaar veelvuldig voorkomt op Dumpert.nl
De eigenaar heeft al eens vast gezeten vanwege frauduleuze praktijken maar vind steeds mazen in de wet.
Ik snap heel goed dat mijn dochter spijt heeft van de aanmelding.
En zelf wil ik ook dat zij zich verre houd van dit soort figuren.
Ook nog eens omdat zij op de cursusdag per auto naar het CBR gereden word.
Ach, maak het niet groter dan het is. Kan jou het nou schelen of 'ie z'n inkomstenbelasting wel of niet heeft afgedragen, of dat 'ie 's avonds langs de parkeerplaats opzoek gaat naar opgewonden mannen :+

't Is niet alsof je dochter wordt mishandeld en beroofd. Ze krijgt gewoon een stoomcursus tips/trucs zodat ze haar papiertje haalt. En daar draait t om toch? Ik zou me niet druk maken en gewoon gaan. Ze hebben een goed track record wat betreft geslaagden.

Maar goed, als het je allemaal zo veel doet zou ik je 150 euro verlies nemen en er niet meer naar omkijken. Dan betaal jij dat toch terug aan je dochter. Want als je geen lekker gevoel hebt bij het volgen van die cursus, dan krijg je helemaal geen lekker gevoel als je herrie gaat schoppen met die lui. B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:22
Is je dochter nog minderjarig? Anders kan je als ouder ook proberen de overeenkomst te vernietigen. De vraag is alleen in hoeverre het bedrijf had mogen verwachten dat je dochter de overeenkomst met toestemming is aangegaan.
https://www.google.com/am...erjarige-vernietigen/amp/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artwido
  • Nu online
Mijn dochter is meerderjarig.
Altijdgeslaagd.nl zoals iemand al eerder in dit topic opmerkte werkt tegen het frauduleuze aan.
Zij weten de vragen en de volgorde van antwoorden al.
Je gaat dus voor het examen slagen zonder dat je enige kennis van theorie hoeft te hebben.
Dit gaat de verkeersveiligheid niet ten goede komen.
Dat voelt gewoon niet goed.
En daarom snap ik dat ze niet in zee wil met dit bedrijf.
Dat ze misschien haar geld kwijt is, dat nemen we voor lief. Maar als afmelden kan zonder alsnog te moeten betalen zou natuurlijk beter zijn.
Dus daarom was en is mijn vraag. Is de aanmelding bindend?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-06 20:21
Saven schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:19:
[...]

Ach, maak het niet groter dan het is. Kan jou het nou schelen of 'ie z'n inkomstenbelasting wel of niet heeft afgedragen, of dat 'ie 's avonds langs de parkeerplaats opzoek gaat naar opgewonden mannen :+

't Is niet alsof je dochter wordt mishandeld en beroofd. Ze krijgt gewoon een stoomcursus tips/trucs zodat ze haar papiertje haalt. En daar draait t om toch? Ik zou me niet druk maken en gewoon gaan. Ze hebben een goed track record wat betreft geslaagden.

Maar goed, als het je allemaal zo veel doet zou ik je 150 euro verlies nemen en er niet meer naar omkijken. Dan betaal jij dat toch terug aan je dochter. Want als je geen lekker gevoel hebt bij het volgen van die cursus, dan krijg je helemaal geen lekker gevoel als je herrie gaat schoppen met die lui. B)
Gast, het gaat erom dat ze een bekwaamheidscertificaat koopt waarvan uiteindelijk helemaal niet zeker is of ze wel bekwaam is.

Lekker zo'n figuur op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Tom-Z schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:55:
De WKOA is niet van toepassing op "diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding" waarbij een specifieke datum is overeengekomen. Je besteedt je vrije tijd aan het volgen van zo'n cursus, dus is het dan een dienst met betrekking tot vrijetijdsbesteding? Er is in ieder geval een datum (voor de cursus/het examen) afgesproken, dus misschien/waarschijnlijk is de WKOA niet van toepassing.
WKOA misschien niet. Maar volgens http://consumentenjurist....tenjurist,-kan-dat-zomaar zijn er zeker wel mogelijkheden. En het aanmelden bij het CBR is niet zo duur. En zou je nog namens een andere rijschool kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Artwido schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:30:
Altijdgeslaagd.nl zoals iemand al eerder in dit topic opmerkte werkt tegen het frauduleuze aan.
Je gaat dus voor het examen slagen zonder dat je enige kennis van theorie hoeft te hebben.
Dat ze misschien haar geld kwijt is, dat nemen we voor lief. Maar als afmelden kan zonder alsnog te moeten betalen zou natuurlijk beter zijn.
Ik haal er even niet uit of di talleen het theorie examen is, dan wel praktijk, of beiden, en hoeveel er is betaald aan die club.

Je zou natuurlijk ook de aanmelding kunnen laten staan maar erder niet van hun diensten gebruik maken. Dan naar een lokale rijschool, daar theorieles en hen vragen of ze de aanmelding in Leusden kunnen aanpassen. Zo niet, dan voor die ene keer naar Leusden voor een examen. Weet niet hoe het met jou zit, maar ik heb als IT'er wel eens vaker het halve land door gemoeten om examen te doen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Nu online
@The Eagle
Ze heeft zich alleen voor die theorie-"cursus" inclusief theorie-examen aangemeld. Dat kost totaal 150 euro.
CBR theorie-examen kost 35 euro dus de rest van het bedrag is voor de "cursus"
Altijdgeslaagd.nl heeft haar al aangemeld bij CBR.
Dat hebben we gecheckt.
Ze mag sowies éénmalig locatie en datum wijzigen staat op de site van CBR dus dat is verder geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Nu online
loki504 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:06:
[...]

WKOA misschien niet. Maar volgens http://consumentenjurist....tenjurist,-kan-dat-zomaar zijn er zeker wel mogelijkheden. En het aanmelden bij het CBR is niet zo duur. En zou je nog namens een andere rijschool kunnen doen.
Dat zou betekenen dat iedergeval maar een gedeelte van het "cursus" geld betaald hoeft te worden als ik het goed gelezen heb.
Iedergeval beter dan het volledige bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Artwido Ze volgt gewoon theorieles en snel aansluitend een examen. Je kunt nog steeds zakken, en krijgt dan nieuwe theorieles / dag. Kosten voor 2e examen moet je wel zelf betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

FlowSnake schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:38:
[...]

Gast, het gaat erom dat ze een bekwaamheidscertificaat koopt waarvan uiteindelijk helemaal niet zeker is of ze wel bekwaam is.

En daar lopen er heel wat van rond hoor. Ze willen allemaal zonder moeite, snel en goedkoop. Je moet voor de grap eens vragen aan een rijbewijs bezitter wat een kruispunt is, en hoe je ze kan herkennen en welke soorten er zijn, welke conflictpunten je tegen kan komen bij welke bajonet oplossing de meeste conflictpunten liggen.

Er zijn er veel die negatief faalangstig zijn en een zeer geringe cognitieve complexiteit hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Nijl op 28-06-2020 12:25 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Artwido schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:28:
@The Eagle
Ze heeft zich alleen voor die theorie-"cursus" inclusief theorie-examen aangemeld. Dat kost totaal 150 euro.
Dat hebben we gecheckt.
Ze mag sowies éénmalig locatie en datum wijzigen staat op de site van CBR dus dat is verder geen probleem.
In dat geval: zoek een lokale rijschool. Theorielessen worden vaak gratis gegeven is mijn ervaring. Ja, theoretisch heb je die al afgedekt maar dat is van bedenkelijke kwaliteit. Zie die "cursus" die ze nu heeft aangeschaft maar als examentraining dan. Dat kan nooit kwaad. Zo maak je van de nood een deugd :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
The Eagle schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:06:
[...]

In dat geval: zoek een lokale rijschool. Theorielessen worden vaak gratis gegeven is mijn ervaring. Ja, theoretisch heb je die al afgedekt maar dat is van bedenkelijke kwaliteit. Zie die "cursus" die ze nu heeft aangeschaft maar als examentraining dan. Dat kan nooit kwaad. Zo maak je van de nood een deugd :)
Ik zou nog liever mijn dochter 150 euro als dat ik haar in contact laten komen met die man.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Artwido schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:30:
[...]

Dat zou betekenen dat iedergeval maar een gedeelte van het "cursus" geld betaald hoeft te worden als ik het goed gelezen heb.
Precies, je moet dus niet opzeggen volgens de manier die Loki504 zegt want dan gaat het je geld kosten. Het enige wat je nu nog moet doen is een kort berichtje sturen 'voor zover ik al een boeking heb geplaatst, zie ik af van de cursus en het examen op basis van de wet koop op afstand'. Verder geen uitleg, geen hele discussie beginnen over de termijn van 14 dagen, en als je een antwoord krijgt kun je dat negeren. Je hebt nog niets betaald, dus hiermee is de discussie klaar.

[ Voor 36% gewijzigd door GlowMouse op 28-06-2020 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Artwido schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:28:
@The Eagle
Dat hebben we gecheckt.
Net de site van 'Dhr. Said' (de Engelse term voor 'triest', overigens) even bekeken maar hij biedt wel even mooi een 110% garantie op een behaald theoriecertificaat waarbij het uiteindelijk aantal afgenomen CBR examens er schijnbaar niet toe doet :o (HOE-DAN :? ).

Als je daarbij weet hoe krom de vraagstelling tijdens de huidige CBR examens tegenwoordig in elkaar steekt dan is dit best een mooie 'aanbieding'. Iemand die een béétje logisch nadenkt haalt een modern CBR theorie examen tegenwoordig niet meer doordat 't amper nog wat met verkeersinzicht of kennis van verkeersregels te maken heeft maar alleen met het anticiperen op 'domme' acties van medeweggebruikers en/of op zaken welke op milieu eisen toegespitst zijn >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Artwido schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:30:
Je hebt in elk punt gelijk, maar waarom dacht je dochter daar 19 dagen geleden anders over?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Marzman schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:34:
[...]

Je hebt in elk punt gelijk, maar waarom dacht je dochter daar 19 dagen geleden anders over?
Omdat ze het bedrijf misschien niet kent. En ja de meeste mensen kopen/bestellen eerst iets en gaan dan pas kijken of het betrouwbaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hier legt hij het uit hoe zijn systeem werkt. Volkomen redelijke man :')

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Altijdgeslaagd.nl - PowNed nieuws
loki504 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:40:
[...]

Omdat ze het bedrijf misschien niet kent. En ja de meeste mensen kopen/bestellen eerst iets en gaan dan pas kijken of het betrouwbaar is.
Die hele website heeft een 'louche' uitstraling, maar schijnbaar doet hij niks strafbaars want hij doet het jaren en heeft ook al grote media-aandacht gehad. Het lijkt me lastig daar nu nog onderuit te komen, je kan het proberen maar ik zou het ook niet persoonlijk maken bij die figuur. Te gevaarlijk.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

[...]

Ondanks dat er een gerede kans is inderdaad dat de grenzen van de wet (en dus het slagingspercentage) worden opgezocht, vind ik in het algemeen dat iedereen die net zijn roze papiertje heeft eigenlijk "net aan" bekwaam is in het besturen van een motorvoertuig.

Andersom, er zijn ook zat mensen die het papiertje 40 jaar geleden gehaald hebben en "nog steeds" niet normaal kunnen of willen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-06 15:58
loki504 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 07:06:

Nope niet meer, van wat ik heb begrepen verblijft hij sinds 2019 in Turkije omdat de belastingdienst nog geld van hem krijgt en hij niet aan NL word uitgeleverd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dimens
Over een periode van enkele minuten, komt iedere 24 seconden een melding zichtbaar dat iemand zich heeft aangemeld. Als we daar een berekening tegenaan gooien ((((60 x 60) x 24) x 365) / 24), heeft Saïd ieder jaar 1,31 miljoen aanmeldingen. Met die snelheid, heeft heel Nederland zich in iets meer dan 13 jaar aangemeld voor een cursus. Dat zijn indrukwekkende cijfers.

JavaScript:
1
 var|Math|function|effect|herd|jQuery||floor|random|heard_effect_city_1|heard_effect_name_1|heardeffectClick1|replace|1000|600|bottom|animate|opacity|run_heard_effect_open_1|Alkmaar|rand_heard_name|Serkan|heard_text|Den|heard_open_time|heard_text_name|close_heard|2500|length|aan|heard_text_city|open_heard|setTimeout|city|rand_heard_number|rand_heard_city|heard_text_new|run_heard_effect_close_1|Delft|Almere|Amstelveen|Amsterdam|Rijn|den|Barendrecht|Rijswijk|Leiden|Rotterdam|Haarlem|Helder|Alphen|Haag|Amalia|Achmed|Saban|Patrick|Mehmet|Abdullah|document|ready||Joanna|Ijmuiden|Timothy|Robert|||Aysegul|Samira|Zakaria|Volkan|Edwin|Pieter|Aylin|if|zich|zojuist|heeft|uit|Hoorn|Iemand|aangemeld|voor|amount|text|name|theoriecursus|auto|html|click|Lelystad|Zoetermeer|Tilburg|Utrecht|Gouda|Dordrecht|Hilversum|Schiedam|Ijssel|close|de|Capelle|Vlaardingen'.split('|')

Of zou het dit script zijn? :+
Nijl schreef op zondag 28 juni 2020 @ 12:23:
[...] welke conflictpunten je tegen kan komen bij welke bajonet oplossing de meeste conflictpunten liggen.
Waarom zou de gemiddelde bestuurder dit moeten weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Marzman schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:52:
Hier legt hij het uit hoe zijn systeem werkt. Volkomen redelijke man :')
[YouTube: Altijdgeslaagd.nl - PowNed nieuws]

[...]

Die hele website heeft een 'louche' uitstraling, maar schijnbaar doet hij niks strafbaars want hij doet het jaren en heeft ook al grote media-aandacht gehad. Het lijkt me lastig daar nu nog onderuit te komen, je kan het proberen maar ik zou het ook niet persoonlijk maken bij die figuur. Te gevaarlijk.
Er is een reden dat hij naar Turkijen is gevlucht. En er een gevangenis straf van 2 jaar wegens belasting fraude boven het hoofd hangt. Of hij of nog steeds altijdgeslaagd.nl runt weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Tom-Z schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:55:
Bij deze uitzondering denk ik aan recreatie (een bioscoopkaartje of een yogacursus). In de preambule van Richtlijn 2011/83/EU staat juist dat het gaat om reservering van beperkte capaciteit:
Het toekennen van een herroepingsrecht aan de consument kan ook niet passend zijn in het geval van bepaalde diensten waarbij de sluiting van de overeenkomst impliceert dat er capaciteit wordt gereserveerd, waarvoor de handelaar bij de uitoefening van een herroepingsrecht mogelijk geen bestemming meer kan vinden. Dat is bijvoorbeeld het geval wanneer hotelkamers, vakantiewoningen of plaatsen voor culturele of sportieve evenementen worden gereserveerd.
Bij altijdgeslaagd.nl is de capaciteit beperkt (op de frontpage staat een overzicht met datums, en veel datums zijn volgeboekt), dus volgens dit criterium valt het onder de uitzondering.
Aan de andere kant heb je de MvT:
Het gaat bij die diensten om logies, vervoer, het restaurantbedrijf en vrijetijdsbesteding. De termen «restaurantbedrijf» en «vrijetijdsbesteding» zijn niet geheel van vaagheid vrij te pleiten; bij twijfel of een overeenkomst onder één van de vier genoemde begrippen valt, kan de ratio van de onderhavige uitsluiting de doorslag geven. Voor de hand ligt dat onverkorte toepasselijkheid van de bepalingen van de richtlijn inzake informatieverplichtingen, bedenktijd en uitvoeringstermijn op de onderhavige overeenkomsten onvoldoende werkbaar in de praktijk is geacht. Zo zou die onverkorte toepasselijkheid meebrengen dat bijvoorbeeld bij elke plaatsreservering in een restaurant of bioscoop de informatieverplichtingen vóór en bij het sluiten van de overeenkomst zouden moeten worden vervuld, en dat de consument binnen een bedenktijd de overeenkomst zou kunnen ontbinden.
Hier valt niet in te zien waarom de website niet gewoon een knop heeft 'begin maar met de uitvoering van de overeenkomst, ik zie af van mijn ontbindingsrecht op grond van de wet koop op afstand'. Dus op basis van de MvT valt altijdgeslaagd.nl niet onder de uitzondering.

Mocht TS geen recht hebben op ontbinding op basis van de wkoa, moet de website je daarop wijzen (art. 6:230m lid 1 sub k BW). Wanneer die informatie niet wordt verstrekt, is de consument niet aan de overeenkomst gebonden (art. 6:230m lid 1). Of de wkoa van toepassing is, kun je over discussiëren. Hoe dan ook kom je makkelijk van deze overeenkomst af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
mugenmarco schreef op zondag 28 juni 2020 @ 16:09:
[...]

Nope niet meer, van wat ik heb begrepen verblijft hij sinds 2019 in Turkije omdat de belastingdienst nog geld van hem krijgt en hij niet aan NL word uitgeleverd.
Klopt. Kwam ik net achter. Wie het wel doet durf ik dan niet te zeggen. Maar kloppen doet het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

MAX3400 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:57:
[...]

Ondanks dat er een gerede kans is inderdaad dat de grenzen van de wet (en dus het slagingspercentage) worden opgezocht, vind ik in het algemeen dat iedereen die net zijn roze papiertje heeft eigenlijk "net aan" bekwaam is in het besturen van een motorvoertuig.

Andersom, er zijn ook zat mensen die het papiertje 40 jaar geleden gehaald hebben en "nog steeds" niet normaal kunnen of willen rijden.
Je moet nog ervaring opdoen, maar je zou veilig moeten kunnen rijden als je dat papiertje hebt. Bij de meeste mensen klopt dat volgens mij ook wel. Je moet wel gewoon de verkeersregels volgen als beginnend bestuurder en niet hoffelijk gaan doen naar medeweggebruikers omdat je nog niet altijd alles overziet (mijn vrouw ging bijvoorbeeld mensen voorrang geven toen ze net haar rijbewijs had omdat ze mij dat soms zag doen, maar je moet dan wel met al het verkeer rekening houden en niet alleen die ene persoon die je voor laat gaan omdat hij al lang staat te wachten)

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Marzman schreef op zondag 28 juni 2020 @ 16:24:
[...]

Je moet nog ervaring opdoen, maar je zou veilig moeten kunnen rijden als je dat papiertje hebt. Bij de meeste mensen klopt dat volgens mij ook wel. Je moet wel gewoon de verkeersregels volgen als beginnend bestuurder en niet hoffelijk gaan doen naar medeweggebruikers omdat je nog niet altijd alles overziet (mijn vrouw ging bijvoorbeeld mensen voorrang geven toen ze net haar rijbewijs had omdat ze mij dat soms zag doen, maar je moet dan wel met al het verkeer rekening houden en niet alleen die ene persoon die je voor laat gaan omdat hij al lang staat te wachten)
Uit deze quote is zó gemakkelijk een klein stukje tekst te halen waarmee de hele post (én daarmee de hele discussie) volledig uit z'n context gerukt gaat worden...

Ik highlight 't belangrijkste stukje uit de post dus maar even voor de andere reageerders :9

Verkeersinzicht toepassen op basis van de verkeersregels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Nu online
Marzman schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:34:
[...]

Omdat ze er pas gisteren achter kwam dat het een dubieus bedrijf is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Artwido schreef op zondag 28 juni 2020 @ 16:47:
[...]

Omdat ze er pas gisteren achter kwam dat het een dubieus bedrijf is.
Het staat op zich al meteen op de eerste pagina wat ze bieden. Antwoord op de CBR vragen voor 90 procent.

Je hebt dat in alle werkvlakken. Bijvoorbeeld taalcursussen om te slagen voor test van de Nederlandse-ambassade om naar Nederland te komen, Microsoft cursussen waar je alleen antwoorden leert. Dat is dubieus, maar niet iets wat je later ontdekt. Wat wel later gebeurd is dat je met mensen praat met een andere moraal en je mening bijstelt over wat dubieus is. Ik denk dat daar ook het probleem zit met het ontbinden van de overeenkomst.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Nu online

Nijl

Dimens schreef op zondag 28 juni 2020 @ 16:09:

Waarom zou de gemiddelde bestuurder dit moeten weten?
Die belangrijke informatie krijg je tijdens je rij-opleiding. Vragen tijdens je examen gaan ook over die onderwerpen. Het is toch wel te hopen dat je instructeur de "taal van de weg" overbrengt, zodat je tijdig kan herkennen waar kruispunten en zijstraten zijn. Hoe wil je anders anticiperen?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
Nijl schreef op zondag 28 juni 2020 @ 17:11:
[...]

Die belangrijke informatie krijg je tijdens je rij-opleiding. Vragen tijdens je examen gaan ook over die onderwerpen. Het is toch wel te hopen dat je instructeur de "taal van de weg" overbrengt, zodat je tijdig kan herkennen waar kruispunten en zijstraten zijn. Hoe wil je anders anticiperen?
Bajonetkruispunten worden niet eens in de wetboeken genoemd, laat staan dat het een onderdeel is van de theorie-examens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Nu online

Nijl

Dimens schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:27:
[...]

Bajonetkruispunten worden niet eens in de wetboeken genoemd, laat staan dat het een onderdeel is van de theorie-examens.
Wikipedia: Bajonetkruispunt

De linker variant is gevaarlijker omdat er een extra conflictpunt is.

[ Voor 10% gewijzigd door Nijl op 28-06-2020 18:36 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dimens schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:27:
[...]

Het zelfde geldt ook voor alle vragen aangaande het nieuwe rijden .... Milieu verantwoord rijgedrag staat niet beschreven in de wegenverkeerswet.

Tijdens een THEORIE examen zou je normaliter dus eigenlijk alleen vragen mogen verwachten welke betrekking hebben op de kennis van alle verkeersregels en eventueel ook een stukje wetgeving wat daar achter zit, of-te-wel: De THEORIE!!

Dat stukje Milieu-Bewust rijgedrag leer je tijdens de opleiding tot je praktijk examen wél (als het goed is).

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 28-06-2020 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

[...]

Helemaal eens, daar heb ik dan ook niks over gezegd. Dochterlief had zelf ook wel kunnen raden dat je met één dag nooit daadwerkelijk de verkeersregels gaat kennen. Dus dat was blijkbaar geen probleem. Waarom het dan wel een probleem is dat die toko wordt gerund door een idioot, vraag ik me dus af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Nu online
Saven schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:38:
[...]

Helemaal eens, daar heb ik dan ook niks over gezegd. Dochterlief had zelf ook wel kunnen raden dat je met één dag nooit daadwerkelijk de verkeersregels gaat kennen. Dus dat was blijkbaar geen probleem. Waarom het dan wel een probleem is dat die toko wordt gerund door een idioot, vraag ik me dus af :)
Blijkbaar wil jij je gelijk halen met bevooroordeelde conclusies en denigrerende reactie.
Dat jij geen problemen hebt met frauduleuze praktijken moet jij weten maar oordeel niet over mensen die daar wel problemen mee hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:48
GlowMouse schreef op zondag 28 juni 2020 @ 16:12:
[...]

Mocht TS geen recht hebben op ontbinding op basis van de wkoa, moet de website je daarop wijzen (art. 6:230m lid 1 sub k BW). Wanneer die informatie niet wordt verstrekt, is de consument niet aan de overeenkomst gebonden (art. 6:230m lid 1).
Dat is volgens mij geen goede uitleg van 230m lid 1. "Voordat de consument gebonden is" bepaalt het tijdstip waarop de mededeling moet geschieden, niet dat het gevolg van het niet verstrekken is dat de consument niet gebonden zou zijn aan de overeenkomst. Anders zou art. 6:230o lid 2 (verlenging bedenktermijn bij niet verstrekken informatie) redundant zijn. Het niet voldoen aan de informatieverplichting zou uiteindelijk wel tot vernietiging kunnen leiden, maar niet (alleen) op grond van 230m lid 1. Zie ook de MvT kopje "Individuele remedies".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-06 21:59
Artwido schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:34:
[...]

Ze is idd aangemeld heeft ze net gezien.
In Leusden. Ze woont in Haarlem.
Ze mag wel 1 keer wisselen van datum en locatie.
Makkelijk toch? Je ziet waarschijnlijk voor welke datum ze is aangemeld (overigens bijzonder dat ze zonder haar te zien en überhaupt tijdens een les gezien te hebben al denken te weten wanneer zij geschikt zou zijn om examen af te leggen). Maar gewoon wachten en de datum voorbij laten gaan. Zij zijn genoodzaakt om iemand anders op die datum te plannen en haar eraf te gooien. En vooral geen cent betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Will_M schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:35:
[...]

Het zelfde geldt ook voor alle vragen aangaande het nieuwe rijden .... Milieu verantwoord rijgedrag staat niet beschreven in de wegenverkeerswet.
Er is wel meer dan alleen de WVW1994. Het stukje over milieu ga je daar inderdaad niet vinden.
Dat stukje Milieu-Bewust rijgedrag leer je tijdens de opleiding tot je praktijk examen wél (als het goed is).
Nee hoor. Dit is al onderdeel van het theorie-examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dimens schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:12:
[...]

Er is wel meer dan alleen de WVW1994. Het stukje over milieu ga je daar inderdaad niet vinden.

[...]

Nee hoor. Dit is al onderdeel van het theorie-examen.
Kan het misschien zo zijn dat we nog steeds voortborduren op het RVV uit 1990 ?

WVW 1994 zegt me 1-2-3 niet even iets :'( >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
Will_M schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:17:
[...]

Kan het misschien zo zijn dat we nog steeds voortborduren op het RVV uit 1990 ?

WVW 1994 zegt me 1-2-3 niet even iets :'( >:)
De WVW 1994. Daar sprak je zostraks nog over.

De RVV 1990 is natuurlijk niet de WVW 1994.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dimens schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:40:
[...]

De WVW 1994. Daar sprak je zostraks nog over.

De RVV 1990 is natuurlijk niet de WVW 1994.
Dan weet iedereen hier ook meteen waar het befaamde 'Artikel V' vandaan komt. Dat heeft niets met het RVV te maken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12-06 16:15
@Artwido Zoals je hier veel al boven leest deugd dit bedrijf niet en ik verwacht ook niet dat zij hun recht gaan halen in de rechtbank omdat je niet betaald.
Ik hoop alleen dat je dochter zo slim is geweest om haar eigen adres op te geven, anders zou je nog eens vage figuren aan het adres kunnen verwachten
Verder als ik jou was zou ik me er niet druk om maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 93050

[...]

Laten we eerlijk zijn .. een rijbewijs halen is een absolute moment opname. Ik heb al ruim 46 jaar mijn rijbewijzen, maar ook toen al ben ik de 1e keer gezakt omdat er iemand van links gewoon doorreed. Dan doe je het altijd fout, remmen is fout: hij komt van links, doorrijden is fout.
Je gaat pas leren rijden na het examen. Hetzelfde geldt voor de verkeersregels. Sorry: ik weet ook niet of een achteruitrijdende begrafenisstoet voorrang heeft op een legertank die gesleept wordt op een zandpad.
Uiteraard moet je wel de normale regels kennen (hoeveel mensen blijven onnodig links rijden in hun lease Audi/Bmw/Mercedes ?). Ik zeg: volg gewoon de cursus, slaag, en ga dan zo veel mogelijk rijden om ervaring op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Anoniem: 93050 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 06:38:
[...]

Sorry: ik weet ook niet of een achteruitrijdende begrafenisstoet voorrang heeft op een legertank die gesleept wordt op een zandpad.
:D

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Nijl schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:35:
[...]

Wikipedia: Bajonetkruispunt

De linker variant is gevaarlijker omdat er een extra conflictpunt is.
Nooit geweten dat dat zo heet. Weet wel dat ik destijds op een dergelijk kruispunt de wieldop van de leswagen reed :+

En vw die tank die gesleept wordt: die heeft voorrang, althans de combinatie slepend voertuig / tank. Begrafenisstoet rijdt achteruit, sleepcombinatie vooruit. Bijzondere verrichting (alles voorrang geven) vs regulier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Het zwartmaken van (eigenaren van) winkels / bedrijven is niet de bedoeling op Tweakers. Gezien dit topic daar, jammer genoeg, wel in is verzandt, gaat hier een slotje op.

Als TS later nog een update wilt delen, kan die me altijd een DM sturen, zodat het topic, als het nodig is, weer open kan.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.