Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beat The Best
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-08 09:23
Ik zoek een?
Ik ben opzoek naar een 10" android tablet die sneller oplaadt als dat hij leeg gaat.
Ik heb nu 2 tablets gehad, een Samsung galaxy Tab 3, en nu een goedkope lifetab. beiden lopen sneller leeg dan dat ik ze kan opladen.

Ik gebruik de tablet als 2e scherm, voor bijvoorbeeld touch portal, of gameglass bij het spelen van games.
Daarnaast gebruik ik de tablet ook om de drone mee te vliegen, vandaar de wens om een 10" tablet te kopen. Verder hoeft er niks in te zitten omdat ik de tablet verder eigenlijk niet gebruik.

Fast charge tech,
10"of groter
Android (vanaf 6.0)(liefst 9 of 10)
Wifi,
micro of(usb-C) poort

Wens
ergens in de buurt van full hd resolutie, verhouding maakt niet zo uit, zolang er maar een paar pixels op zitten.

Wat is je budget?
Ik zit te denken aan ergens tussen de 100 en 200 euro. Ik hoop dat fastcharge tech ergens op een tablet te vinden is in deze prijs klasse. Anders moet ik er helaas duur aan...... Zou zonde zijn. Ik sta ook open voor 2e hands.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik de tablet voor apps zoals GameGlass en TouchPortal, dit is een soort van streamdeck achtige tooling. Je draait een stukje software op je pc, welke een glorified toetsenbord emulator is. en dmv knoppen in de app, kan je hier commands mee uitvoeren. Touch portal gaat een stapje verder met logica, en executables.

Het 2e doel is om de DJi app te kunnen gebruiken bij het vliegen van een drone. ik geloof dat de mavic pro een 720 of full hd stream geeft als je de remote gebruikt. Dus op 10" is minimaal een fullhd res wel fijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik kom meestal uit op een apparaat van 500€. Hier schiet ik niks mee op.
De beste die ik tot op heden heb kunnen vinden is de s6 lite, maar deze heeft maar 15 watt "fast" charge.....

Op tweakers is heel moeilijk te zien welke oplaad techniek er in een tablet zit, omdat dit geen filter optie is.
Ik kan dus niet zoeken op quickcharge 2.0 of 3.0.

veel fabrikanten tonen dit dus ook niet op hun product pagina, en je moet in blogs of andere bronnen zoeken naar info.

- Galaxy s6 lite (15 Watt)
- Galaxy S5e (18 Watt)
- Galaxy S4 (18 Watt)

Beste antwoord (via Beat The Best op 28-06-2020 17:33)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Je kunt kijken of er nog iets van je gading in deze lijst staat:
https://themrphone.com/tablets/all-fast-charging-tablets
Tablets zijn niet echt de meest populaire devices tegenwoordig meer. Ik denk dat de Samsung Tab S5e met 18watt wel de snelste is op de markt op dit moment.
Je ziet er niet zoals bij telefoons als de Realme X50 Pro een 65watt snellader voorbijkomen,of een Samsung S20 met 45 watt.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Tablets zijn niet echt de meest populaire devices tegenwoordig meer. Ik denk dat de Samsung Tab S5e met 18watt wel de snelste is op de markt op dit moment.
Je ziet er niet zoals bij telefoons als de Realme X50 Pro een 65watt snellader voorbijkomen,of een Samsung S20 met 45 watt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beat The Best
swhnld schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:16:
Ik had ook al wat research gedaan, het is zonde dat dit niet gewoon een ding is.
Maar ik heb uiteindelijk gekozen voor de 5e, zoals jij ook al aangaf.

Er zat nog een cashback actie op die tot vandaag geldig was. Dus meteen maar even gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Beat The Best schreef op zondag 28 juni 2020 @ 17:33:
[...]
Maar ik heb uiteindelijk gekozen voor de 5e
Verdiep je ook even in de stroombesparing en optimalisatieopties van Samsung, die is best goed, en alles wat niet in de achtergrond draait verbruikt geen stroom en vertraagd je overige applicaties niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beat The Best
swhnld schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:31:
[...]

Verdiep je ook even in de stroombesparing en optimalisatieopties van Samsung, die is best goed, en alles wat niet in de achtergrond draait verbruikt geen stroom en vertraagd je overige applicaties niet.
Bedankt, ik zal hier even naar kijken.