Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lumiafreak
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-11-2020
Hoi,

Ben een budget gaming PC aan het samenstellen, met o.a. de MSI GTX 1660 Super Gaming X videokaart. Hier komt tevens een MSI B450M MORTAR TITANIUM moederbord in met een Ryzen 7 3700X CPU. Verder 16GB Corsair DDR4-3200 en een 1TB KIngston M2 SSD.

Mijn vraag is, is een 550W power supply toereikend voor een config met deze videokaart? Ik zie b.v. bij de specs van deze kaart op de site van MeGekko staan 'Minimum system power voorraad: 450 W'. Weet niet hoe ik dit moet interpreteren, maar als ik bij een op 100% draaiende GPU nog maar 100W headroom heb voor de rest van het systeem, lijkt me 550W wat krapjes. Mijn vermoeden is dan ook dat ze met die 450W het totaalvermogen bedoelen Watt je in je systeemkast moet hebben hangen?

Meningen?

Thanks!

Beste antwoord (via lumiafreak op 27-06-2020 20:18)

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:43
@lumiafreak ik ben het eens wat betreft B550. B450 is EOL en de entry B550 borden hebben betere koeling en stroomvoorziening (VRM) dan mid range B450. Ze zijn niet sneller, maar wel toekomstproof voor alles wat AM4 nog in petto heeft de komende 2 jaar. Dat Crucial geheugen gaat trouwens prima werken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02-2023
Yes gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:37
Ligt eraan welke 550w. De ene is de andere niet namelijk. Er zijn er ook die niet eens fatsoenlijk 250w kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lumiafreak
Mooi zo! dan houden we die 550W voeding in de config staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Welke voeding is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lumiafreak
Ligt eraan welke 550w. De ene is de andere niet namelijk. Er zijn er ook die niet eens fatsoenlijk 250w kunnen leveren.
Ik had de Silverstone ET550-B power supply unit 550 W ATX in mijn config staan. Niet dat het veel uitmaakt, maar mijn beoogde systeemkast is ook een Silverstone (Silverstone RL08).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lumiafreak
Leek mij een nette voeding. Ik geef toe dat alleen op de specs af gaan gevaarlijk is. Vooral bij de wat obscuurdere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Kan je beter pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 550W V2 nemen. Beter, moderner en goedkoper.

Corsair geheugen is ook geen goede keuze. In 50% van de gevallen is het niet stabiel te krijgen op een fatsoenlijke snelheid. Beter pak je een kit van Crucial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lumiafreak
Dank voor de tips.

Eén van de redenen om voor die Silverstone te gaan was ook het feit dat je niet benodigde power kabels gewoon weglaat. Al zijn er natuurlijk wel meer voedingen die van die connectoren hebben. Mijn beoogde systeemkast heeft namelijk een transparante zijkant en dan is het wel fraai als er zo min mogelijk (overbodige-) kabels te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
LOL, die behuizing heeft een psu shroud. Je ziet helemaal niets van de voeding en kabels kan je prima kwijt eronder.
Overigens is die Silverstone voeding niet modulair dus weet niet hoe je dat wil doen met overbodige kabels weglaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lumiafreak
OK, had ik zo nog niet bekeken. Jaren geleden voor het laatst een systeempje gebouwd waar die PSU 'open' in stond. Toen vond ik die complete cable loom irritant. Maar met zo'n individueel compartiment is het inderdaad geen probleem. Gooi ik die Silverstone eruit en vervang deze door de Cooler Master.

Als geheugen dan b.v. de volgende kiezen: https://www.megekko.nl/pr...-zwart-RGB-Geheugenmodule
?

Ja, met RGB LOL. 'Eis' van zoonlief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Laat je wel de bios updaten van het moederbord ?
MSI heeft max versies uitgebracht voor Ryzen 3000, en Titanium is dat niet. Is zover ik weet ook niet meer nieuw uitgeleverd, met juiste bios. Is ook al langer moeilijk verkrijgbaar.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lumiafreak
Ah ok. Dus beter een ander MB selecteren dan? Zal eens kijken naar een alternatief van MSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lumiafreak
Dan zou dit dus een betere keuze zijn:
pricewatch: MSI B450M Mortar Max

Zoek namelijk wel een uATX form factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Kan je net zo goed voor B550 gaan. pricewatch: ASRock B550M Pro4 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lumiafreak
Ook een mooie MB. B550 t.o.v. van B450 chipset gewoon nieuwer dus meer toekomst proof? Of ook sneller op bepaalde vlakken?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:43
@lumiafreak ik ben het eens wat betreft B550. B450 is EOL en de entry B550 borden hebben betere koeling en stroomvoorziening (VRM) dan mid range B450. Ze zijn niet sneller, maar wel toekomstproof voor alles wat AM4 nog in petto heeft de komende 2 jaar. Dat Crucial geheugen gaat trouwens prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lumiafreak
Duidelijk antwoord! Bedankt.
Pagina: 1