Vraag

• CoolDude99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-03 11:36
Ik heb een Galaxy S4 en ik zit met het volgende: mijn whatsapp- en telegram map op de telefoon zijn behoorlijk groot aan het worden. Zo groot zelfs dat ik de mededeling krijg dat bepaalde functies op de telefoon niet goed meer kunnen werken wegens ruimtegebrek.
De oplossing zou zijn: het legen van beide mappen. Maar ik ben bang dat als ik dat doe, ik alles (foto`s, video`s en berichten) kwijtraak.
Ik heb al geprobeerd om met Kies een backup te maken, maar dan krijg ik de mededeling dat ik Switch moet gebruiken. Dat heb ik gedaan, maar daar lukt het gewoon niet om een backup te maken (laatste keer duurde het 12 uur en was er maar 1,37 GB gekopiëerd).
Wat is nu het beste wat ik kan doen?

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Kun je de telefoon niet gewoon via USB aan een pc aansluiten en de foto en video files kopiëren naar een map op de pc of in een cloud? Eventueel zou je daarna de mappen op de telefoon kunnen legen of foto en video files ouder dan bijvoorbeeld 3 maanden kunnen verwijderen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik dacht dat je in eeen S4 een SD-kaartje kon prikken om meer op te slaan? Is dat / die ook helemaal vol dan?

Volgens mij is anders de optie van @Slaiter een goede; je kopieert al je foto's en video's naar een cloud-omgeving of naar een PC. Daarna mik je een berg foto's weg op je telefoon.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CoolDude99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-03 11:36
Het kopiëren via de pc loopt niet altijd even soepel. MIjn sd-kaart die er in zit is ook al erg vol en moet ook nodig geleegd worden. Vroeger ging dat lekker makkelijk met Kies, maar sinds dat programma niet meer werkt bij mij, moet ik het Switch doen en dat vind ik toch minder lekker werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• user549890
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01:24
Kijk met DiskUsage welke bestanden en mappen veel ruimte in beslag nemen: https://play.google.com/s...e.android.diskusage&hl=nl

En kopieer, knip en plak dan vervolgens de bestanden naar een ander medium.
https://play.google.com/s...d=pl.solidexplorer2&hl=nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
k zou ook het SD kaartje gebruiken voor het leegtrekken van de mobiel.

1. wat nu op de SD kaart staat eraf halen met een laptop bijv.
2. kaartje leegmaken
3. file explorer installeren op de S4
4. foto's video's verplaatsen naar SD kaartje
5. terug naar stap1 totdat alles gekopieerd is naar de PC/laptop

~

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee