Outdoor access point in Fritz ecosysteem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:38

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Ik wil de WiFi dekking in mijn tuin verbeteren en wil daarom een outdoor access point ophangen. In huis heb ik een fritz box en 2 fritz 1750e repeaters. Werkt prima, met seamless roaming en mesh functionaliteit. Helaas maakt fritz/avm (nog?) geen outdoor access point. Dus ik heb de keus tussen een fritz repeater in een waterdichte behuizing ophangen (kan prima, maar dan heb ik 230V en UTP nodig) of een outdoor accespoint [PoE) van een ander merk gebruiken. Maar dan ben ik mijn Fritz ecosysteem dus kwijt en ik vraag me af of seamless roaming etc dan nog wel goed werkt. Of heeft iemand een andere suggestie?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoe diep is de tuin vanaf de buitenmuur? Kun je niet een access point bij het raam zetten die dan nog voldoende dekking in de tuin heeft?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:49
roaming gaat sowieso goed als je settings exact dezelfde zijn , en je wifi van binnen slecht genoeg is (ik meende me wat te herinneren dat een iphone pas onder rssi -60 gaat overwegen om te roamen)

persoonlijk heb ik een cisco wap571E .. dijk van een accespoint , maar wel flink apparaat ...

Ubiquiti Unifi UAP-AC-M of tp link eap 225 outdoor (volgens mij achterliggend hetzelfde apparaat) zijn goedkopere alternatieven ...

ik heb die niet gekozen omdat ik nergens kon vinden of ze wel tegen volledige 1watt konden zenden , en ook er zit geen dedicated aardingsaansluiting op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:38

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
De tuin is best groot (denk aan 50x30 meter). De hele tuin zou mooi zijn, maar we zitten vaak binnen de eerste 20x10 meter. Een accespoint bij het raam heb ik geprobeerd, maar dat werkt niet voldoende.

Voordeel van het fritz systeem is dat je ook meteen al je instellingen (o.a. gastennetwerk) goed hebt staan. Vandaar mijn voorkeur voor de Fritz repeater in een waterdichte behuizing. En ik hoop dat Fritz snel met een outdoor accesspoint komt....

De islam kan uw vrijheid schaden