Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Alleen: DE GROETJES
dat ding kan volgens de specs een beeld tot ruim 200" in diameter maken
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
Ik zou alleen niet een scherm voor t raam hangen, m.o.o invallend licht
Die gordijnen moeten toch dicht.
[off-topic]
Air-head... leuk aantal posts Aantal posts: 1111
[/off-topic]
Een speciaalzaak zoals Elvic kunnen zoiets leveren.
En hier ook Franklin presentations.
Maar waarom hang je dat ding niet aan het plafond ook al istie zwaar. Heb je er ook geen last van en ze zijn ervoor gemaakt om op te hangen, tis wel een bakbeest en idd dat kastje is een idee....
Volgens mij vervormd het beeld wel erg als die projector zo laag staat... kvraag me af of je dat bij zo'n oud ding kan bijregelen..
Gewoon projectiescherm kun je vergeten, dan wordt het beeld nog veel slechter (kheb het gezien) een witte muur voldoed ook goed. Een gordijn denk ik niet, die laat licht door.
Kweet niet waar je woont maar als er iemand langsloopt moettie wel schrikken van al dat licht op het gordijn.
can you read my mind?
Maar als een witte muur al voldoende is, dan is een simpel rolgordijntje (van dat vrij stugge kunstof spul) ook voldoende.
Dan maak ik gewoon een rail zodat de stof strak komt te staan.
Verwijderd
Klein bol vriendinnetje heb jij! en toch 65 kg?1) Mijn vriendin ziet dat niet zitten (80*60*40 cm)
2) het gewicht is 65 kg
Je kunt volgens mij dat ding het beste aan kettingen ophangen.
Koop een plank van 80*60, boor daar 4 gaten in, draai 4 keilbouten in je plafond (mits van beton, anders grote schroefhogen / schommelhaken in de balken) koop bij de g*mma 4 stukken ketting, haak die aan je keilbouten en duw die door de gaten van de plank. Bouten door de onderste schakel, en klaar! is maar =/- 17kg per ketting/keilbout moet makkelijk kunnen.
Ja dat mag, maar dat wil je niet wetenOp woensdag 08 augustus 2001 16:36 schreef AirHead het volgende:
Mag ik vragen ( ja, dat mag alleen een antwoord krijg je niet) wat zo'n apparaat je gekost heeft ??????
voorwaarde was dat ik 'm zelf op kwam halen en dat heeft me dus f10,-- voor de brandstof en f 3,50 voor het broodje hamburger voor de chauffeur (dus ook brandstof) gekost
Over het plaatsen van de beamer...
Het is niet meer een issue over waar íe geplaatst moet worden (als het aan mijn vriendin ligt) wanneer íe maar niet in de weg ligt/staat/hangt en niet in het zicht. Dus de salon-tafel is de oplossing, lijkt me.
Het gaat me nu over het projectie scherm zelf. Dit hoeft dus niet een peperduur iets te zijn. Het liefst iets wat zo goedkoop mogelijk het mooiste resultaat geeft (credo van een tweaker
Ik zal vanavond thuis nog eens op m'n gemak de eerder genoemde sites bekijken om indrukken op te doen wat er te krijgen is aan schermen. (bedankt hiervoor cruncher)
Verwijderd
Damn, zulke intelligente (?)Op woensdag 08 augustus 2001 18:34 schreef TD-er het volgende:
[..]
Ja dat mag, maar dat wil je niet weten
voorwaarde was dat ik 'm zelf op kwam halen en dat heeft me dus f10,-- voor de brandstof en f 3,50 voor het broodje hamburger voor de chauffeur (dus ook brandstof) gekost
http://www.avsforum.com/ubbcgi/forumdisplay.cgi?action=topics&forum=Screens&number=9&DaysPrune=2&LastLogin=
Verwijderd
Ok, thnx, daar ga ik es ff rondneuzenOp woensdag 08 augustus 2001 21:46 schreef TD-er het volgende:
'k heb een forum gevonden waar ze 't alleen maar hebben over screens ed.
http://www.avsforum.com/ubbcgi/forumdisplay.cgi?action=topics&forum=Screens&number=9&DaysPrune=2&LastLogin=
Dat snapte ik welOp woensdag 08 augustus 2001 21:53 schreef AirHead het volgende:
[..]
Ok, thnx, daar ga ik es ff rondneuzen. Ik bedoelde met die kennissen zoiets van: Kennissen van vriendin of pa en ma of zo, die ervanaf wilden
. dat je niet denkt dat ik je kennissen dom vindt of zow
en ik vind ze ook wel heel slim dat ze aan mij gedacht hebben.
Ze vonden deze beamer een beetje aan de grote kant en niet echt portable. Nu hebben ze een excuus om een nieuwe te kopen voor presentaties voor hun nieuwe software.
Verwijderd
Als ze nog een excuus nodig hebben, loopt er hier op GoT nog iemand rond met de nic Airhead ........Op woensdag 08 augustus 2001 21:58 schreef TD-er het volgende:
[..]
Dat snapte ik wel
en ik vind ze ook wel heel slim dat ze aan mij gedacht hebben.
Ze vonden deze beamer een beetje aan de grote kant en niet echt portable. Nu hebben ze een excuus om een nieuwe te kopen voor presentaties voor hun nieuwe software.
Geintje
Alleen waarom zijn leuke gadgets nou altijd zo duur
Ik heb gekozen voor een simpel rol gordijntje van de kwantum
dat geeft een goed beeld, alleen moet ik nog even zien uit te vissen hoe ik de rimpels uit het oppervlak kan krijgen.
(lichte glooiing)
maar zoals je kunt zien is het een leuk oppervlak en een leuke lichtopbrengst voor 's avonds.

verder hebbik nog 2 opnames online gezet.
http://www.fmf.nl/~gijs/GoT/Beamer/Profesionele_opstelling_beamer_en_camera.jpg
http://www.fmf.nl/~gijs/GoT/Beamer/instellen_kleuren.jpg
* TD-er is tevreden met de beamer
Een vriend van me heeft ook ongeveer zo'n beamer, iets ouder denk ik..Op dinsdag 07 augustus 2001 23:43 schreef TD-er het volgende:
Ik heb gisteren een beamer op gehaald.
't is al een oudje, maar d'r zitten behorlijk nieuwe lampen in (scheelt weer 1800,--)
Nu is dat ding nogal zwaar en groot.
Mijn eerste idee was om 'm aan het plafond te hangen, maar...
1) Mijn vriendin ziet dat niet zitten (80*60*40 cm)
2) het gewicht is 65 kg
Aan de hand van deze site
ben ik op het idee gekomen dat we nog een salon-tafeltje in de huiskamer moeten hebben
Nu wil ik voor de ramen een scherm naar beneden trekken voor de projectie.
Ik heb al gehoord dat de lichtopbrengst niet super is (650 lumen) en je dus eigenlijk een reflecterend scherm moet hebben.
De verwachte projectie grootte zal waarschijnlijk 3*2.25 meter zijn.
Heeft er iemand nog tips en ideeën over het soort schermen en wat deze kosten.
Eis is wel dat 'ie gemakkelijk opgerold kan worden (electrisch)en dus niet in het zicht zit wanneer niet gebruikt.
Of is een goedkoop rolgordijn voldoende wanneer je dit met een reflecterende verf spuit?
Als je plaatjes moet zien, moet je ff quoten..
Hij heeft ook een SONY, met bijbehorendt, sony scherm...
Plaatjes zijn altijd welkomOp dinsdag 21 augustus 2001 00:18 schreef Alfa_33 het volgende:
[..]
Een vriend van me heeft ook ongeveer zo'n beamer, iets ouder denk ik..
Als je plaatjes moet zien, moet je ff quoten..
Hij heeft ook een SONY, met bijbehorendt, sony scherm...
mischien kan ik nog leuke ideeen opdoen voor m'n scherm.
En dat rolgordijntje: Geniaal!
Die schermen zijn vaak superduur en veel beeld verschil zal er ook niet in zitten.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Ik zal, dan nu gelijk ff een paar pics posten, maar moet dan wel ff nu eerst cuteftp installeren, zo klaar en dan geef ik de url welOp dinsdag 21 augustus 2001 00:58 schreef TD-er het volgende:
[..]
Plaatjes zijn altijd welkom
mischien kan ik nog leuke ideeen opdoen voor m'n scherm.
http://www.reinders-10.tmfweb.nl/Sony%20Beamer%20Pics/
Dit, is hem hier staan de pics....
Het is dus vrijwel dezelfde, en ook met het zelfde gewicht
Verwijderd
Haal bij de Gamma zo'n grote hardboard plaat.
(met een witte voorkant en een bruine achterkant)
Haal tevens wat plinten met een leuk motiefje.
FF knutselen en je heb een mooi (geheel wit) schilderij
dat tevens dienst doet als scherm.
[offtopic]
Is er een Nederlandse winkel die projectorlampen verkoopt?
[/offtpic]
WOW, ik keek ook ff op die site, damn das wel een mooie thuisbios zeg.
Mooi gemaakt, alles netjes weggewerkt....Alfa_33 baalt dat hij niet de ruimte heeft, en geen projector
/offtopic
Is kabelmodem en goede vrienden en een 40 gb transport schijf niet genoeg danOp dinsdag 21 augustus 2001 19:17 schreef AirHead het volgende:
Ziet er cool uit allemaal TD-er, nou nog ff een T3 lijntje voor de films
Zo'n hardboard plaat ziet m'n vriendin niet echt zitten in de huiskamerOp dinsdag 21 augustus 2001 14:52 schreef timeloop het volgende:
Even een tip(je):
Haal bij de Gamma zo'n grote hardboard plaat.
(met een witte voorkant en een bruine achterkant)
Haal tevens wat plinten met een leuk motiefje.
FF knutselen en je heb een mooi (geheel wit) schilderij
dat tevens dienst doet als scherm.
[offtopic]
Is er een Nederlandse winkel die projectorlampen verkoopt?
[/offtpic]
Dit was een goed compromis.
en of die lampen in NL te krijgen zijn, weet ik niet. Ik weet wel dat het Sony service centrum tegenwoordig niet meer in Grunn'n zit, maar in r'dam geloof ik
Ik denk dat zodra die lampen defect gaan , de beamer total loss is (voor 2* de prijs van de lampen hebbie een hele leuke thuis beamer)
mischien dan wel weer voor minder.
is een leuke constructie van dat Sony-scherm
maar het lijkt of ook hier het oppervlak niet 100% vlak is en het is net of er een doek overheen gespannen is, of zit er een relief in het witte deel, wat weer moire patronen geeft op de digitale camera?
Dit, is een origineel scherm van sony, kan je ook nog nieuw bestellen, maar dan is je portomonee wel leeg...Op dinsdag 21 augustus 2001 21:50 schreef TD-er het volgende:
Alfa_33:
is een leuke constructie van dat Sony-scherm
maar het lijkt of ook hier het oppervlak niet 100% vlak is en het is net of er een doek overheen gespannen is, of zit er een relief in het witte deel, wat weer moire patronen geeft op de digitale camera?
Ja, het is dus een HOL scherm niet vlak dus....met een diagonaal van 1,75Mtr..
Hey TD-er, ik probeer je al een tijdje te bereiken, maar je profile helpt niet echt.
Ik zou graag je plaatjes gebruiken (van de verotte AMD's).
Mail me ff als het goed is.