Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

E-mail adres via Belgische eID

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• playermijp
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 15-06 08:04
Hallo,

Deze morgen deed ik een aankoop in een winkel waarbij de winkelier me vroeg of ik een klantenkaart wou aanmaken. Deze klantenkaart is gekoppeld aan de Belgische eID. Ik heb dus m'n eID laten inlezen (wetende dat ze dan mijn naam en adres kennen). 2 minuten later ontvang ik een e-mail op mijn niet-primaire e-mail adres met informatie over mijn aanmelding.

Nu is mijn vraag, hoe komen zij aan mijn e-mail adres zonder dat ik dit expliciet heb gegeven? Ik kan me voorstellen dat ze op basis van naam + adres waarschijnlijk mijn e-mail adres via een of andere service hebben ontvangen die de data via partners of dergelijke hebben verzameld. Kan dit? En is dit legaal?

Alvast bedankt!

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En wat was het antwoord toen je de winkel vroeg hoe ze aan die gegevens kwamen?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• playermijp
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 15-06 08:04
@SinergyX Ik was reeds thuis toen ik de mail zag, en ben ondertussen nog niet terug bij hen langsgeweest. Ik zal dat een van de komende dagen zeker eens doen.

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Ik ken de belgische e-id niet maar van wat ik er van lees gaat veel communicatie via mail. Weet je zeker dat je niet ooit een mail-adres hebt afgegeven? "Ja, natuurlijk weet ik dat zeker" zal je eerst antwoord zijn. Maar mijn gok is toch dat het antwoord in je eigen goedkeuring te vinden is ipv in één of ander datalek...... ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True