Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

GoPro content speelt super slomo af op tv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DaKa86
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 16-04 16:04
Hallo heren, dames,

Wie kan mij uit de brand helpen met het volgende probleem;

Als ik strak beeldmateriaal heb geschoten op mijn GoPro Session 5 welke ik af wil spelen op tv dan gaat dat in ultra slomo.

Ik haal de sd kaart uit de camera, plaats deze in een SanDisk usb cardreader en steek deze in de tv.
De tv is van het type Sony XF9005, vrij recent dus.
Via bron selecteer ik usb en alles komt netjes tevoorschijn.
Echter als ik af wil spelen dan begint de ellende, het speelt super super traag af.

Dit geintje heb ik niet op de Windows laptop.
Dan lijkt (lijkt, weet het niet zeker) het juist heel iets versneld af te spelen.

Herkennen jullie dit?

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:33

Wormaap

Moderator Foto & Video
Waarschijnlijk begrijpt je TV de framerate waarop je hebt geschoten niet. Gezien je opmerking dat het op je laptop iets versneld lijkt te zijn gok ik dat je materiaal op 60FPS (of nog sneller) geschoten is. Dat lijkt namelijk inderdaad wat versneld als je 24 of 30 gewend bent.
Als je TV vervolgens 60FPS-materiaal af gaat spelen op 24 of 30FPS ofzo, dan wordt het 2 tot 2.5 keer vertraagd. Als je bronmateriaal 120FPS is, is de vertraging zelfs 4 tot 5 keer.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaKa86
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 16-04 16:04
Tanx @Wormaap

Net even binnenshuis getest op 30 fps en het beeld speelt nu haarzuiver af op de tv!

Inderdaad schoot ik de content in 90 fps, dat kan de tv niet aan dus, jammer.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True