Per ongeluk als consument bij webshop Zakelijk besteld

Pagina: 1
Acties:
  • 1.863 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-06 22:45

Per ongeluk heb als consument bij een webshop Zakelijk besteld. Welke rechten heb ik nog?

Hieronder mijn ervaring, gekopieerd en een beetje aangepast van mijn:https://tweakers.net/shopreview/permalink/333248/
Inleiding
Als reguliere consument hier iets besteld met een account uit 2013, zonder KvK of bedrijfsnaam. Op hun website staat "Gratis bezorging en retourneren" en "60 dagen bedenktermijn". Dus ik dacht dat zit wel snor. Immer's bedenktermijn wordt in de Wet Koop op Afstand gezien als een product uit de verpakking halen en testen.
Verzending
Maand later ontvangen dan besteld, al had dit wel te maken met het coronavirus. Geen tegemoetkoming ontvangen o.i.d. Geen probleem natuurlijk, maar wel jammer.
Het probleem: dode pixel
Mijn scherm heeft een dode pixel aan de bovenkant, op zich niet erg dacht ik, want de voorwaarden waren goed. Maar na contact op te nemen met webshop. Blijkt dus dat het een webwinkel is dat aan zakelijke gebruikers levert. Hierdoor kan ik alleen mijn aankoop retourneren (scherm met 3 dode pixels) met 30% verlies.
Klantenservice
Mijn contactpersoon heeft zijn best gedaan om intern het probleem op te lossen. ipv 30% verlies heeft hij er voor gezorgd dat ik "maar" 15% werd. Dit heb ik per mail aangegeven op 8 juni, ruim binnen de 60 dagen. Echter, i.v.m. vakantie heb ik dit op 18 juni via hun website kenbaar gemaakt om het product te laten ophalen. Dit is niet volgens protocol van hun groothandel partner, hierdoor ben ik volgens hun te laat met retourneren en is mijn retourmelding gesloten.
Welke rechten heb ik?
Mijn eerste vraag is: Moet webshop mij nou als zakelijk of als consument behandelen?
Wanneer ik kijk op https://blog.iusmentis.co...-als-consument-iets-koop/ dan lees ik dat als consument je de bewijslast hebt. Maar ik heb niks te bewijzen, want nergens in het proces is te vinden dat ik een bedrijf ben. Moet webshop mij dan niet als consument zien?
60 Bedenktermijn misleidend?
Op hun website staat "Gratis bezorging en retourneren" en "60 dagen bedenktermijn". Echter, je krijgt enkel 100% terug, wanneer de verpakking ongeopend is, 85% wanneer je enkel de doos hebt open gemaakt en 70% wanneer je het product getest hebt. Zij interpreteren bedenktermijn dus anders dan de "Wet koop op afstand" welke geldt voor consumenten.
Ben ik daadwerkelijk buiten de termijn van 60 dagen?
Op 8 juni heb ik per mail aangegeven dat ik het product wil annuleren, ruim binnen de 60 dagen. Echter, i.v.m. vakantie heb ik dit op 18 juni via hun website kenbaar gemaakt om het product te laten ophalen. Dit is niet volgens protocol van hun groothandel partner, hierdoor ben ik volgens hun te laat met retourneren en is mijn retourmelding gesloten.
Kan dat zo maar? Op hun website kan ik geen voorwaarden vinden wanneer het product bij hun weer terug moet zijn.
Tevens vermelden ze: "Gebruik onze RMA tool onder "mijn account" of neem voor verdere instructies contact op met uw contactpersoon bij webshot." dat heb ik gedaan binnen 60 dagen.
Mag webshop mij weer wat verkopen
Op eind van de afhandeling, zei mijn contactpersoon dat ze graag meedenken met een vervolg bestelling. Echter, dan nemen ze weer niet de Wet Koop Op Afstand in acht. Dit lijkt mij strafbaar.

In ieder geval check goed of je niet per ongeluk bij een zakelijke webwinkel iets besteld, dat voorkomt een hoop gezeur. Ik ben benieuwd of jullie ervaringen hebben met webshop of vergelijke gevallen.

[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 27-06-2020 16:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:39
Als je geen KvK en bedrijfsnaam opgeeft, ben je dus consument.
Dit is een fout van de verkoper.
Ze hebben geen recht om je als zakelijke klant te behandelen en dus geldt wet koop op afstand.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
GarBaGe schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 15:12:
Als je geen KvK en bedrijfsnaam opgeeft, ben je dus consument.
Dit is een fout van de verkoper.
Ze hebben geen recht om je als zakelijke klant te behandelen en dus geldt wet koop op afstand.
Ja dat dacht ik ook, het grote probleem is wel dat ik dus niet binnen 14 dagen aangegeven heb te retourneren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:35
Bliksem B schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 15:14:
[...]

Ja dat dacht ik ook, het grote probleem is wel dat ik dus niet binnen 14 dagen aangegeven heb te retourneren.
je wilt dus gebruik maken van de 60 dagen bedenktermijn.
dan gelden de voorwaarden zoals de verkoper die heeft gesteld.

Als u een product bestelt, kan het voorkomen dat u zich bedenkt of gewoon het verkeerde product heeft besteld. Dit is natuurlijk geen probleem. Binnen 60 dagen na ontvangst van het product heeft u het recht de bestelling, indien in 100% nieuwstaat, gratis te retourneren. Het volledige aankoopbedrag wordt vervolgens aan u gecrediteerd. Indien de bestelling niet meer in 100% nieuwstaat is dan kunnen kosten in rekening worden gebracht.

Nu geeft de verkoper dus aan dat het product niet meer in nieuwstaat is.. en worden er dus kosten in rekening gebracht..
exact volgens de voorwaarden..

en wat is nu precies het probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-06 20:45
Bliksem B schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 15:14:
[...]

Wordt je tijdens het bestellen geïnformeerd op je rechten onder de wet koop op afstand? Als ze eigenlijk alleen aan zakelijke klanten leveren, waarschijnlijk niet.
Dan wordt je retourrecht automatisch verlengd met 12 maanden
https://www.consumentenbo...ne-telefonische-aankopen#

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Bliksem B Misschien wel netjes om de naam van de persoon (verkoper / accountmanager?) even UIT de discussie te houden?

Klinkt nu overigens als een zaak welke in 't verleden, in ieder geval in 2013 nog, (ook) aan B2C verkopen deed en tegenwoordig alleen nog maar B2B werkt waarbij het oude klantenbestand één op één is overgenomen.

Prijzen op de website zullen waarschijnlijk ook allemaal zonder BTW vermeldt staan?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:05

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik denk dat je volledig afhankelijk bent van de coulance van de webshop. Nergens wordt de indruk gewekt dat deze voor consumenten is.

Prijzen ex btw
banner op homepage met 'Nederlands favoriete zakelijke IT-partner
de AV heeft 'ACES Direct levert uitsluitend aan bedrijven en overheidsinstellingen.' boven aan staan
bij bestellen krijg je een foutmelding als bedrijfsgegevens leeg blijven (Uw bedrijfsgegevens
Niet alle verplichte velden zijn (correct) ingevuld.)

En zo zijn er vast nog wel meer aanwijzingen die je bewust moet negeren.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
RocketKoen schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 15:18:
[...]

Wordt je tijdens het bestellen geïnformeerd op je rechten onder de wet koop op afstand? Als ze eigenlijk alleen aan zakelijke klanten leveren, waarschijnlijk niet.
Dan wordt je retourrecht automatisch verlengd met 12 maanden
https://www.consumentenbo...ne-telefonische-aankopen#
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/flplugouqjsHQMThwfMfqCMWiO0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Q4cBGqUchpGKvB8ulGLf7xBa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0iFYHUfQgRIsVrtJktdJC9Ionyo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/37V0z7tB505qXKPybqmBB0R5.png?f=fotoalbum_large
Klopt dat is inderdaad niet geval.
DukeBox schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 15:26:
Ik denk dat je volledig afhankelijk bent van de coulance van de webshop. Nergens wordt de indruk gewekt dat deze voor consumenten is.

Prijzen ex btw
banner op homepage met 'Nederlands favoriete zakelijke IT-partner
de AV heeft 'ACES Direct levert uitsluitend aan bedrijven en overheidsinstellingen.' boven aan staan
bij bestellen krijg je een foutmelding als bedrijfsgegevens leegt blijven (Uw bedrijfsgegevens
Niet alle verplichte velden zijn (correct) ingevuld.)

En zo zijn er vast nog wel meer aanwijzingen die je bewust moet negeren.
Als je een account hebt niet. Behalve de website dus de indruk wekt dat ze zich richten op bedrijven. Dat is wat mij betreft prima. Zolang de voorwaarden maar goed zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door Bliksem B op 27-06-2020 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:35
maar de hele website is gericht aan de zakelijke markt
en er staat duidelijk "UW BEDRIJFSGEGEVENS"
bij de koper

en t.a.v.
zoals je bij een bedrijf een zending aflevert

dus deze hele discussie is niet noodzakelijk..

je kunt geen beroep doen op consumentenrecht
bovendien waren die rechten ook al verspeeld.. dus om dubbele redenen niet van toepassing

over dode pixels is ook genoeg correspondentie en 1 pixel is geen reden voor RMA

het enige wat je je nog kunt afvragen is of Aces Direct je uberhaupt had mogen leveren terwijl je je niet als bedrijf hebt voorgedaan..

maar is dat ook zo?

of is er wel degelijk ergens een bedrijfsnaam ingevuld..

je eigen naam als bedrijfsnaam invullen kan al voldoende zijn

[ Voor 28% gewijzigd door boyette op 27-06-2020 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bliksem B schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 15:04:
Verzending
Maand later ontvangen dan besteld, al had dit wel te maken met het coronavirus. Geen tegemoetkoming ontvangen o.i.d. Geen probleem natuurlijk, maar wel jammer.
De bezorging was al gratis, je moet wat langer wachten door redenen en dan verwacht je alsnog tegemoetkoming? :?
Het probleem: dode pixel
Mijn scherm heeft een dode pixel aan de bovenkant, op zich niet erg dacht ik, want de voorwaarden waren goed. Maar na contact op te nemen met Aces Direct. Blijkt dus dat het een webwinkel is dat aan zakelijke gebruikers levert. Hierdoor kan ik alleen mijn aankoop retourneren (scherm met 3 dode pixels) met 30% verlies.
Dat ze 'normaal' zakelijk leveren doet niet ter sprake, doordat ze een overeenkomst met jou zijn aangegaan en uitgeleverd hebben doet men dus blijkbaar niet alleen zakelijk en hebben ze voor deze bestelling zich te houden aan het consumentenrecht. :)
Klantenservice
Mijn contactpersoon heeft zijn best gedaan om intern het probleem op te lossen. ipv 30% verlies heeft hij er voor gezorgd dat ik "maar" 15% werd. Dit heb ik per mail aangegeven op 8 juni, ruim binnen de 60 dagen. Echter, i.v.m. vakantie heb ik dit op 18 juni via hun website kenbaar gemaakt om het product te laten ophalen. Dit is niet volgens protocol van hun groothandel partner, hierdoor ben ik volgens hun te laat met retourneren en is mijn retourmelding gesloten.
Nee, hij heeft het dus compleet verkeerd aangepakt. Al is binnen consumentenrecht 1 dode pixel volgens mij ook nog geen probleem, de exacte regels hieromtrent weet ik even niet exact uit het hoofd.
Welke rechten heb ik?
Mijn eerste vraag is: Moet Aces Direct mij nou als zakelijk of als consument behandelen?
Wanneer ik kijk op https://blog.iusmentis.co...-als-consument-iets-koop/ dan lees ik dat als consument je de bewijslast hebt. Maar ik heb niks te bewijzen, want nergens in het proces is te vinden dat ik een bedrijf ben. Moet Aces Direct mij dan niet als consument zien?
Je hebt geen KvK nummer opgegeven en geen bedrijfsnaam, je hebt dus gewoon consumentenrecht. Dat zij vervolgens wel aan jou hebben uitgeleverd, is hun probleem, niet het jouwe. Dan hadden ze eerder dit al moeten constateren en contact met je moeten opnemen. :)
60 Bedenktermijn misleidend?
Op hun website staat "Gratis bezorging en retourneren" en "60 dagen bedenktermijn". Echter, je krijgt enkel 100% terug, wanneer de verpakking ongeopend is, 85% wanneer je enkel de doos hebt open gemaakt en 70% wanneer je het product getest hebt. Zij interpreteren bedenktermijn dus anders dan de "Wet koop op afstand" welke geldt voor consumenten. Op hun website staat het bij de retour en garantievoorwaarden: Retouren en garantie Kan dit zo maar?
Je hebt dus ook gewoon bedenktermijn, want consumentenrecht.
Ben ik daadwerkelijk buiten de termijn van 60 dagen?
Op 8 juni heb ik per mail aangegeven dat ik het product wil annuleren, ruim binnen de 60 dagen. Echter, i.v.m. vakantie heb ik dit op 18 juni via hun website kenbaar gemaakt om het product te laten ophalen. Dit is niet volgens protocol van hun groothandel partner, hierdoor ben ik volgens hun te laat met retourneren en is mijn retourmelding gesloten.
Kan dat zo maar? Op hun website kan ik geen voorwaarden vinden wanneer het product bij hun weer terug moet zijn.
Tevens vermelden ze: "Gebruik onze RMA tool onder "mijn account" of neem voor verdere instructies contact op met uw contactpersoon bij ACES Direct." dat heb ik gedaan binnen 60 dagen.
De bedenktermijn gaat in vanaf het moment dat jij het product in ontvangst genomen hebt. :)
Mag Aces Direct mij weer wat verkopen
Op eind van de afhandeling, zei mijn contactpersoon dat ze graag meedenken met een vervolg bestelling. Echter, dan nemen ze weer niet de Wet Koop Op Afstand in acht. Dit lijkt mij strafbaar.
WKOA is voor consumenten, Aces Direct doet blijkbaar alleen B2B en dan is er geen WKOA en daar zit nu ook de verwarring, maar Aces Direct handelt ernaar alsof het een B2B overeenkomst is.
boyette schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 15:31:
maar de hele website is gericht aan de zakelijke markt
en er staat duidelijk "UW BEDRIJFSGEGEVENS"
bij de koper
Maar moet het bedrijf ook controleren of bijvoorbeeld KvK gegevens aanwezig zijn, als je dan toch alleen maar de zakelijke markt (B2B) bedient.
je kunt geen beroep doen op consumentenrecht
Zie niet waarom niet. Anders gaat elke webwinkel aangeven dat ze voor de zakelijke markt zijn en stiekem leveren aan elke consument. Vervallen opeens al hun rechten nu, omdat ze bij een winkel kopen dat op de website overal duidelijk laat zien dat zij een B2B bedrijf zijn? ;)
bovendien waren die rechten ook al verspeeld.. dus om dubbele redenen niet van toepassing
Want? :? Dit slaat compleet nergens op. Als consument kan je nooit de dupe worden omdat een bedrijf nalaat een check te doen of de aankoop alle gegevens heeft om het een zakelijke bestelling te laten zijn.
het enige wat je je nog kunt afvragen is of Aces Direct je uberhaupt had mogen leveren terwijl je je niet als bedrijf hebt voorgedaan..
Dit is ook een fout aan de kant van Aces Direct (al had de TS dit zelf natuurlijk ook kunnen controleren), ook zij hadden kunnen controleren of de bestelling wel een zakelijke is. Bijvoorbeeld door het KvK nummer of het adres te controleren en contact op te nemen met @Bliksem B om het na te vragen.

P.S. @Bliksem B: In het tweede screenshot staat het e-mailadres nog. :)

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 27-06-2020 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Dat je bedrijfsgegevens invult staat nota bene in je eigen screenshot. Vervolgens staat er aan het einde een vinkje met dat je akkoord gaat met de AV. Ook heb ik geen optie gevonden om prijzen incl. btw weer te laten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
CH4OS schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 15:36:
[...]
De bezorging was al gratis, je moet wat langer wachten door redenen en dan verwacht je alsnog tegemoetkoming? :?
[quote]
Eigenlijk niet, het geeft ze geen minpunten, maar ook geen pluspunten.
[...]
Dat ze 'normaal' zakelijk leveren doet niet ter sprake, doordat ze een overeenkomst met jou zijn aangegaan en uitgeleverd hebben doet men dus blijkbaar niet alleen zakelijk en hebben ze voor deze bestelling zich te houden aan het consumentenrecht. :)

[...]
WKOA is voor consumenten, Aces Direct doet blijkbaar alleen B2B en dan is er geen WKOA en daar zit nu ook de verwarring, maar Aces Direct handelt ernaar alsof het een B2B overeenkomst is.
[...]
Maar moet het bedrijf ook controleren of bijvoorbeeld KvK gegevens aanwezig zijn, als je dan toch alleen maar de zakelijke markt (B2B) bedient.
Ja dat vind ik dus ook. De Marko bijvoorbeeld doet dit wel. Ook in heel veel andere werkgebieden wordt gecheckt of het KvK wel klopt of überhaupt hebt.
[...]
Zie niet waarom niet. Anders gaat elke webwinkel aangeven dat ze voor de zakelijke markt zijn en stiekem leveren aan elke consument. Vervallen opeens al hun rechten nu, omdat ze bij een winkel kopen dat op de website overal duidelijk laat zien dat zij een B2B bedrijf zijn? ;)
[...]
Want? :? Dit slaat compleet nergens op. Als consument kan je nooit de dupe worden omdat een bedrijf nalaat een check te doen of de aankoop alle gegevens heeft om het een zakelijke bestelling te laten zijn.

[...]
Dit is ook een fout aan de kant van Aces Direct (al had de TS dit zelf natuurlijk ook kunnen controleren), ook zij hadden kunnen controleren of de bestelling wel een zakelijke is. Bijvoorbeeld door het KvK nummer of het adres te controleren en contact op te nemen met @Bliksem B om het na te vragen.

P.S. @Bliksem B: In het tweede screenshot staat het e-mailadres nog. :)
Dank je :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Bliksem B schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 15:50:
De Marko bijvoorbeeld doet dit wel. Ook in heel veel andere werkgebieden wordt gecheckt of het KvK wel klopt.

[...]
Huh, je hebt wel een KVK-nummer ingevuld begrijp ik dan?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
DukeBox schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 15:47:
[...]

Dat je bedrijfsgegevens invult staat nota bene in je eigen screenshot. Vervolgens staat er aan het einde een vinkje met dat je akkoord gaat met de AV. Ook heb ik geen optie gevonden om prijzen incl. btw weer te laten geven.
F_J_K schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 15:52:
[...]

Huh, je hebt wel een KVK-nummer ingevuld begrijp ik dan?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peer_76
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14:24
DukeBox schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 15:47:
Vervolgens staat er aan het einde een vinkje met dat je akkoord gaat met de AV.
Waarschijnlijk staat in die AV ook gelijk het antwoord op de hele discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:10

De Nelis

en anders maar niet...

Peer_76 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 15:53:
[...]

Waarschijnlijk staat in die AV ook gelijk het antwoord op de hele discussie.
Staat het niet in, maar feit is dat er allerlei duidelijke alarmbellen voor de TS af hadden moeten gaan tijdens het bestellen, maar Aces heeft hier door een fout in hun systeem(website) aan een consument heeeft verkocht en dus hun voorwaarden voor zakelijke aankopen niet gelden.

[ Voor 3% gewijzigd door De Nelis op 27-06-2020 15:59 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Waarom is het dan blurred op je screenshot ?
De Nelis schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 15:58:
.. en ander feit is dat Aces hier door een fout in hun systeem(website) aan een consument hebben verkocht
Welke fout dan precies ?
Wanneer je webshop alleen en uitsluitend op zakelijke klanten is gericht mag je prijzen exclusief BTW melden. Dit geldt alleen voor webshops waar het bestellen voor consumenten onmogelijk is. Dit is bijvoorbeeld het geval wanneer je tijdens het afrekenen een verplicht veld ‘Bedrijfsnaam’, ‘KVK nummer’ of ‘BTW nummer’ moet invullen.
(https://www.bsmedia.nl/bl...ijn-webshop-zoal-voldoen/)

In dit geval lijkt het dus dat de webshop voldoet aan de eisen al is de term 'onmogelijk' wat onduidelijk gekozen.

[ Voor 14% gewijzigd door DukeBox op 27-06-2020 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

DukeBox schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 15:58:
[...]

Welke fout dan precies ?
De controle ontbreekt of de klant daadwerkelijk een zakelijke gebruiker is. Er heeft geen controle op KVK plaats gevonden in dit geval.

[ Voor 12% gewijzigd door De Nelis op 27-06-2020 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

De Nelis schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:00:
De controle ontbreekt of de klant daadwerkelijk een zakelijke gebruiker is.
Zie mijn quote boven jouw post, de controle is het verplicht stellen van een bedrijfsnaam (het is en/of)

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 27-06-2020 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
DukeBox schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 15:58:
[...]

Waarom is het dan blurred op je screenshot ?

[...]

Welke fout dan precies ?

[...]

(https://www.bsmedia.nl/bl...ijn-webshop-zoal-voldoen/)

In dit geval lijkt het dus dat de webshop voldoet aan de eisen al is de term 'onmogelijk' wat onduidelijk gekozen.
Ik heb blurred omdat het prive is. In mijn account heb ik geen bedrijfsnaam of kvk ingevuld. Tevens heb ik een account dat in 2013 aangemaakt is, zoals Aces Direct aangeeft leverden ze toen wel aan consumenten. Dus heb ik nooit de indruk gewekt dat ik een bedrijf ben. Nu kun je inderdaad geen account meer aanmaken zonder KvK of bedrijfsnaam in te vullen.

Daarnaast is mij op het einde dus weer aangeboden om iets bij hun te kopen. Wetende dat ik geen zakelijke gebruiker ben |:( .

[ Voor 13% gewijzigd door Bliksem B op 27-06-2020 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

DukeBox schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:01:
[...]

Zie mijn quote boven jouw post, de controle is het verplicht stellen van een bedrijfsnaam (het is en/of)
Maar dat is dus niet gebeurd omdat het al een bestaand account was van voor de tijd dat ze enkel aan zakelijke klanten leveren. Een fout in de website dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik vroeg het omdat zowel bedrijfsnaam als KVK-nr nu verplicht lijken te zijn. Maar dat hoeft bij aanmaken vd account niet het geval te zijn geweest natuurlijk. Dan bij bestellen ook niet?

Hoewel de winkel het m.i. amper duidelijker kan maken dat het B2B betreft, -als- je inderdaad toentertijd expliciet een privé account had aangemaakt (dus toen ook geen KVK of bedrijfsnaam ingevuld) en het ook nu niet is ingevuld (dus ook geen ‘nee’ als naam en 0 als KVK nr) dan zou je m.i. kunnen stellen inderdaad als privepersoon te kopen. De verkoper had kunnen en moeten weten hoe die account was aangemaakt.

(Offtopic: en had ook gegeven de avg na beslissing alleen B2B te verkopen, alle privé accounts moeten uitschakelen en later verwijderen...)

Maar als het inderdaad overduidelijk een privé account zou zijn, recht hebben <> krijgen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Bliksem B schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:01:
In mijn account heb ik geen bedrijfsnaam of kvk ingevuld.
Er staat toch met koeie letteres 'bedrijfs gegevens' boven ? Bij bevestiging staat het zelfs nogmaals ter controle en geeft je ook akkoord dat deze kloppen.

@F_J_K kvk/btw nummer is niet verplicht.

[ Voor 6% gewijzigd door DukeBox op 27-06-2020 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:18

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij is een review afdoende als jullie tot een afronding zijn gekomen. Dit topic gaat daarom ook dicht.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.