Vraag

• djfox741
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-03 20:10
Hallo allemaal,

Een vraag over de snelkoppelingen in android vanaf 8.0

Heb gemerkt dat snelkoppelingen bij android 8.0 en hoger een tekentje op de snelkoppeling zet zodat jij weet dat het een snelkoppeling is, zelfde bij M$ Windows een plijltje/haakje aan een snelkoppeling maakt.

Nu kan je dat op een PC makkelijk weghalen met de tool Windows 10 Manager van Yamisoft maar op android zou ik het niet weten en ik vind het behoorlijk storend en lelijk als je het 1e plaatje bekijkt, heb namelijk nogal wat snelkoppelingen van Spotify en zie het 2e plaatje hoe dat is op een mobiel met android 7.0

Zelfde met snelkoppelingen van filmpjes die ik op mijn geheugenkaartje heb staan trouwens bij alles word het gedaan.

Heb een andere launcher erop gezet "NOVA" maar daar veranderde er ook niks van.

Wie kan mij uit de brand helpen op dat te kunnen verwijderen, dank alvast.

Alle reacties

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-03 13:15
Een shortcut op je homescreen opent direct een bepaalde functionaliteit binnen een app. Aan dat kleine icoontje is te zien welke app dat is
Dit kan je niet uitzetten.

Ik snap ook niet waarom je al deze shortcuts aanmaakt. In de Spotify app kan je toch veel eenvoudiger je muziek vinden?

[Voor 31% gewijzigd door frickY op 27-06-2020 15:31]

• djfox741
Dank voor je antwoord, van Spotify is het slechts een voorbeeld, waarom ik dat doe staat terzijde.

Het gaat specifiek om die dingen die op de snelkoppelingen staan, ik vind dat Á overbodig en zeer zeker ook smerig en lelijk, daarom vraag ik niet wat jij vind maar of jij en andere, een oplossing hebben en weten omdat eraf te krijgen.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-03 13:15
Ik zeg ook niet wat ik vind, ik vertel waarom dit is, en dat je dat er niet af kunt krijgen.

Deze zogenoemde 'App Shortcuts' zijn mogelijk sinds Android 7.1, en ook toen hadden ze al dat kleine icoontje van de orginele app. Wat je op de onderste screenshot laat zien lijken mij ook geen shortcuts, maar folders.

• djfox741
Dat klopt dat het folders zijn, ook bij folders krijg je het erop en dan is het nog erger omdat je dan helemaal niks meer ziet, wat toch al moeilijk is omdat het al zo klein is maar toch bedankt voor je reaktie.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee