Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertDeDikkerd
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-06 22:18
Beste mensen,

Ik heb een vraagje, op de site eglobalcenter heb i keen oneplus 8 pro gevonden voor 699 euro maar het is een Cn versie os flashed. Wat betekent dit, heeft dit nadelen, is het anders?

Bedankt voor jullie hulp 🙂!

Beste antwoord (via BertDeDikkerd op 18-07-2020 01:19)

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik zou bij z'n onmisbaar apparaat als een smartphone een betrouwbare partij zoeken. Als er iets mis mee is, kun je waarschijnlijk op eigen kosten de telefoon naar Verweggistan sturen en ben je hem weken kwijt.

Persoonlijk bestel ik een dergelijk apparaat alleen nog bij de grote webshops, omdat die een goede klantenservice kunnen veroorloven en je bij problemen snel een oplossing krijgt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

CN is het tld van China.

Grote kans dat je dus de telefoon niet volledig kan gebruiken vanwege de firmware OF je moet een andere firmware proberen te flashen voor de Europese markt.

Maar ja, aanname. Staat er geen telefoonnummer of support mail-adres op de site?

[ Voor 18% gewijzigd door MAX3400 op 27-06-2020 13:47 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-07 15:49
MAX3400 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 13:47:
CN is het tld van China.

Grote kans dat je dus de telefoon niet volledig kan gebruiken vanwege de firmware OF je moet een andere firmware proberen te flashen voor de Europese markt.

Maar ja, aanname. Staat er geen telefoonnummer of support mail-adres op de site?
Reageer dan niet...

Eglobal heeft vaak een niet Europese versie voor een lager bedrag. In dit geval dus een Chinese versie. Is dus grijze import.

Wat je even moet controleren is of je makkelijk naar een Europese rom kan flashen (bootloader unlocked?).
Daarnaast goed om te controleren of alle radio banden gelijk zijn (voor 4G internet bijvoorbeeld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Smobbo schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 13:54:
[...]

Reageer dan niet...

Eglobal heeft vaak een niet Europese versie voor een lager bedrag. In dit geval dus een Chinese versie. Is dus grijze import.

Wat je even moet controleren is of je makkelijk naar een Europese rom kan flashen (bootloader unlocked?).
Daarnaast goed om te controleren of alle radio banden gelijk zijn (voor 4G internet bijvoorbeeld).
Want wat jij nu zegt is exact gelijk aan mijn post? Dus, waarom moet ik niet reageren, volgens jou?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-07 21:24
Voor een telefoon met zo'n enorme waarde zou ik het risico van grijze import via eglobalcenter, gshopper, et cetera niet willen nemen. Amazon, belsimpel of iets dergelijks waar je tenminste garantie krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:47
cy-gor25 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 08:44:
Voor een telefoon met zo'n enorme waarde zou ik het risico van grijze import via eglobalcenter, gshopper, et cetera niet willen nemen. Amazon, belsimpel of iets dergelijks waar je tenminste garantie krijgt.
Er zijn genoeg mensen hier met een positieve ervaring met eGlobal, maar het is goed je te realiseren dat het een buitenlandse partij is, met afwijkende regels. Indruk die ik heb is dat ze met een prijs adverteren, orders verzamelen, en dan in 1 keer versturen. Dus je kunt wachttijd hebben.

Zelf zou ik de garantie via fabrikant ook controleren, als die wereldwijd is kun je er ook met grijze import terecht.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik zou bij z'n onmisbaar apparaat als een smartphone een betrouwbare partij zoeken. Als er iets mis mee is, kun je waarschijnlijk op eigen kosten de telefoon naar Verweggistan sturen en ben je hem weken kwijt.

Persoonlijk bestel ik een dergelijk apparaat alleen nog bij de grote webshops, omdat die een goede klantenservice kunnen veroorloven en je bij problemen snel een oplossing krijgt.
Pagina: 1