Sinds een aantal weken heb ik een aanhanger. Het ding is is vrij beroerde staat voor wat betreft de laadbak, dus ik wil hem gaan opknappen. Nou heb ik zeker geen twee linker handen, maar ik heb ook geen enkele ervaring met een project als dit, dus ik probeer me een beetje voor te bereiden op wat ik tegen ga komen.
In de eerste plaats moet er iets aan de laadvloer gedaan worden, maar ik wil ook de zijkanten meenemen en al het houtwerk vervangen door 18mm betonplex.
Hier een paar foto's:
:strip_exif()/f/image/lzbTsip43ViaYzHGvlrbJ1xd.jpg?f=fotoalbum_medium)
Ik voorzie alvast een aantal knelpunten die ik moet oplossen:
• De bodemplaat is 6-7cm breder dan de betonplex platen die ik wil gaan halen (132 vs 125 cm). Dus ik vermoed dat ik 2 delen moet maken. Dat is iets minder materiaal-efficient maar volgens mij de enige oplossing.
• De zijkanten ga ik zo te zien niet plaatsen zonder het profiel eromheen weg te slijpen. Dat is wat mij betreft geen probleem, alleen ik kan niet lassen dus voor het netjes terugbevestigen ben ik wel afhankelijk van anderen.
• Het 'rekje' aan de disselkant is verbogen. Ben niet zo bang voor verlies van stevigheid, maar het staat niet heel erg mooi dus ik moeteen manier verzinnen om dat weer netjes te krijgen.
• Verder wil ik alle bouten, moeren, haken en kettingen vervangen.
Heeft iemand wel eens eerder met dit bijltje gehakt? Zijn er do's en don'ts waar ik als betrekkelijke leek zeker aan moet denken?
In de eerste plaats moet er iets aan de laadvloer gedaan worden, maar ik wil ook de zijkanten meenemen en al het houtwerk vervangen door 18mm betonplex.
Hier een paar foto's:
:strip_exif()/f/image/rS6nKNLKcKHDHivn2nW3s3Tm.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/h04CsppU26i97oGbNfW71RI0.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/SG5meWXgyhKbOTLr9AHksWLp.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/9ejwTfxDUSKY8Dw6KoCOnvT4.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/8gM7L2nEaps8roboQ5UphRdU.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/lzbTsip43ViaYzHGvlrbJ1xd.jpg?f=fotoalbum_medium)
Ik voorzie alvast een aantal knelpunten die ik moet oplossen:
• De bodemplaat is 6-7cm breder dan de betonplex platen die ik wil gaan halen (132 vs 125 cm). Dus ik vermoed dat ik 2 delen moet maken. Dat is iets minder materiaal-efficient maar volgens mij de enige oplossing.
• De zijkanten ga ik zo te zien niet plaatsen zonder het profiel eromheen weg te slijpen. Dat is wat mij betreft geen probleem, alleen ik kan niet lassen dus voor het netjes terugbevestigen ben ik wel afhankelijk van anderen.
• Het 'rekje' aan de disselkant is verbogen. Ben niet zo bang voor verlies van stevigheid, maar het staat niet heel erg mooi dus ik moeteen manier verzinnen om dat weer netjes te krijgen.
• Verder wil ik alle bouten, moeren, haken en kettingen vervangen.
Heeft iemand wel eens eerder met dit bijltje gehakt? Zijn er do's en don'ts waar ik als betrekkelijke leek zeker aan moet denken?