Mijn vraag
Op dit moment ben ik bezig met de certificaten voor serverbeheer 2016. Hiervoor heb ik begin dit jaar mijn huidige machine aangeschaft om zo ook Hyper-V te kunnen oefenen.
Echter, wanneer ik in de UEFI SVM inschakel en NX, dan start Windows 10 niet meer op. Krijg dan een BSOD met de stopcode: SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
Hyper-V
Een deel van de hardware zal niet boeiend zijn wellicht, maar toch de hele lijst maar opgegeven.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Windows 10 is geinstalleerd schoon toen ik de pc heb gekocht. Echter twijfel ik of ik SVM/NX toen al aan het staan of niet.
UEFI en drivers zijn de laatste versies van Asus zelf. (gecontroleerd met Armory Crate software van Asus).
Wanneer ik Hyper-V niet geinstalleerd heb, start Windows 10 met SVM en NX ingeschakeld wel op.
Na installeren Hyper-V met alle componenten en opnieuw opstarten krijg ik de opgegeven BSOD.
Wanneer ik SVM uitschakel in UEFI, start Windows 10 wel op.
Windows 10 start ook op wanneer ik NX uitschakel met SVM ingeschakeld.
Echter, krijg ik dan na het starten van een VM (deze wil ik Server 2016 op installeren middels een ISO) de volgende foutmelding:
Er is een fout opgetreden tijdens het starten van de geselecteerde virtuele machine(s).
Kan Windows server 2016 (naam server) niet starten.
De virtuele machine Windows server 2016 kan niet worden gestart omdat de hypervisor niet actief is.
Echter de meldingen kan ik verder weinig mee.
heb SFC /scannow gedaan welke wel wat repareert naar eigen zeggen.
Daarnaast DSIM /online /nog iets. Stond ergens via google. Maar beide lost het probleem niet op.
Deinstalleren bij programma's, opnieuw opstarten en weer installeren doet het ook niet.
Op dit moment echt geen idee waar het te zoeken.
Informatie die benodigd is en dingen welke ik kan checken is geen probleem.
Liefste nog niet W10 opnieuw installeren haha.
Op dit moment ben ik bezig met de certificaten voor serverbeheer 2016. Hiervoor heb ik begin dit jaar mijn huidige machine aangeschaft om zo ook Hyper-V te kunnen oefenen.
Echter, wanneer ik in de UEFI SVM inschakel en NX, dan start Windows 10 niet meer op. Krijg dan een BSOD met de stopcode: SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
Hyper-V
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 9 3900X Boxed | € 443,95 | € 443,95 |
1 | Moederborden | Asus TUF Gaming X570-PLUS | € 209,05 | € 209,05 |
1 | Videokaarten | Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT | € 470,- | € 470,- |
1 | Geluidskaarten | Creative Sound BlasterX AE-5 | € 116,93 | € 116,93 |
1 | Behuizingen | Cooler Master Silencio S600 Tempered glass | € 103,90 | € 103,90 |
1 | Monitoren | Dell Ultrasharp U2713HM (excl. Displayport kabel) Zilver, Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-D9L | € 48,36 | € 48,36 |
1 | Ventilatoren | Noctua NF-A9 PWM, 92mm | € 17,95 | € 17,95 |
3 | Ventilatoren | Noctua NF-S12B redux-1200 PWM, 120mm | € 13,14 | € 39,42 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB | € 190,- | € 190,- |
1 | Optische drives | LG BH16NS40 Bulk Zwart | € 96,45 | € 96,45 |
1 | Voedingen | Corsair RM650x (2018) Zwart | € 113,99 | € 113,99 |
1 | Solid state drives | Crucial MX300 2,5" 1TB | € 245,97 | € 245,97 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.095,97 |
Een deel van de hardware zal niet boeiend zijn wellicht, maar toch de hele lijst maar opgegeven.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Windows 10 is geinstalleerd schoon toen ik de pc heb gekocht. Echter twijfel ik of ik SVM/NX toen al aan het staan of niet.
UEFI en drivers zijn de laatste versies van Asus zelf. (gecontroleerd met Armory Crate software van Asus).
Wanneer ik Hyper-V niet geinstalleerd heb, start Windows 10 met SVM en NX ingeschakeld wel op.
Na installeren Hyper-V met alle componenten en opnieuw opstarten krijg ik de opgegeven BSOD.
Wanneer ik SVM uitschakel in UEFI, start Windows 10 wel op.
Windows 10 start ook op wanneer ik NX uitschakel met SVM ingeschakeld.
Echter, krijg ik dan na het starten van een VM (deze wil ik Server 2016 op installeren middels een ISO) de volgende foutmelding:
Er is een fout opgetreden tijdens het starten van de geselecteerde virtuele machine(s).
Kan Windows server 2016 (naam server) niet starten.
De virtuele machine Windows server 2016 kan niet worden gestart omdat de hypervisor niet actief is.
Echter de meldingen kan ik verder weinig mee.
heb SFC /scannow gedaan welke wel wat repareert naar eigen zeggen.
Daarnaast DSIM /online /nog iets. Stond ergens via google. Maar beide lost het probleem niet op.
Deinstalleren bij programma's, opnieuw opstarten en weer installeren doet het ook niet.
Op dit moment echt geen idee waar het te zoeken.
Informatie die benodigd is en dingen welke ik kan checken is geen probleem.
Liefste nog niet W10 opnieuw installeren haha.