Cross kabel of straight ethernet kabel?

Pagina: 1
Acties:
  • 436 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel0101
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10-06 21:39
Mijn vraag
Ik heb mijn Ubiquiti Long Range verbonden met mijn modem via een cross kabel. Is het de bedoeling dat het een straight trough internet kabel moet zijn? Wat is het verschil tussen straight en cross? En zit er verschil in snelheid in tussen de kabels?

Beste antwoord (via Wessel0101 op 30-06-2020 07:34)

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:55
cross heb je nooit nodig
alles straight doen

cross zal waarschijnlijk wel werken door autosensing maar dan is je snelheid max 100

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:09
Wat het verschil is kun je ook even googlen natuurlijk, maar cross werd vooral gebruikt om twee host systemen (pc's) direct met elkaar te verbinden zonder switch. Tegenwoordig ondersteunt praktisch elke netwerkcontroller Auto-MDI/MDIX dus is dit niet meer nodig. Het maakt normaal gesproken dus niet uit, echter weet ik niet welke invloed het eventueel heeft op PoE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, vragen die elders op GoT besproken worden horen daar.

Deze vraag gaat over Netwerken, dus ik verplaats het. Wel moet ik je waarschuwen dat je hier niet bepaald de eigen inzet toont die we op GoT verwachten, dus het kan zijn dat de moderatoren daar het sluiten. Allicht een goed idee om zelf op zoek te gaan en hier te posten wat je gevonden hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:55
cross heb je nooit nodig
alles straight doen

cross zal waarschijnlijk wel werken door autosensing maar dan is je snelheid max 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:11

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Goedemorgen @Wesselkoning,

Zoals hierboven al wordt gezegd zijn crossover kabels tegenwoordig in de meeste gevallen niet meer nodig doordat vrijwel elke NIC aan MDI/MDI-X doet, e.e.a. is op te zoeken in de datasheet van je apparatuur.

Verder zie ik in dit topic niet heel erg veel meerwaarde en gaat deze dicht.

Gelieve de volgende keer iets meer moeite doen in plaats van zomaar een topic te openen met een zoekvraag. ;)

Alvast bedankt.

www.google.nl

Dit topic is gesloten.