Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

MIDI via mini-B-USB van electr piano naar laptop werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Glast
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 09-05 10:11
Mijn vraag
Ik heb een Yamaha piano met een silent piano systeem van Feurich. Fantastische combinatie van een echte piano met de features van een elecrtische piano, maar de sample bank van de Feurich klinkt slecht, blikkerig. Er zit een USB Mini B uitgang op waarmee het MIDI-signaal kan worden uitgestuurd. Vreemde is, het werkt niet naar verwachting: alleen bij een super korte kabel komt het signaal over. Mijn vraag is: wat is de reden dat een korte kabel wel werkt en lange niet? Kan het signaal te zwak zijn? Zijn er speciale kabels die ik kan proberen om het signaal naar de laptop te krijgen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik dus de Feurich Silent Piano fysieke module die aan een klassieke piano is gekoppeld.
GarageBand en een MacBook Pro uit 2016 voor het ontvangen van het signaal

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb drie kabels geprobeerd: bij 1 wordt door GarageBand op de MacBook niet herkend dat er een kabel is gekoppeld. Bij 2 wordt die wel herkend, maar komt er geen signaal binnen. En bij 3 werkt het wel, maar dat is een kabel van 5 centimeter lang, dus onwerkbaar.

Mocht dit topic toch beter in Harde Waren / Overige Hardware passen, dan hoor ik dat natuurlijk graag!

[Voor 0% gewijzigd door Glast op 28-06-2020 13:21. Reden: typo]

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fordrwd4ever
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15:03

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Waarschijnlijk is de usb kabel te lang, dat geeft problemen.

Wat je wel kunt doen is een langere midi kabel gebruiken.
Die werkt met een stroomlus,dus is niet zo gevoelig voor extra lengte.

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• Glast
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 09-05 10:11
Hi, dank voor je reactie! Ik gebruik nu een USB mini B (uit de electrische piano) naar USB (in de laptop). Er zit geen echte MIDI-aansluiting op. Werkt die stroomlus ook als ik het doe als volgt: USB mini B -> Midi -> USB type A?

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True