Maxtor HD geluidsproductie?

Pagina: 1
Acties:

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Ik wou zo 2X IBM schijven aan gaan schaffen voor een RAID configuratie. Door de huidige problemen met de IBM wil ik misschien toch wat anders, maar ik wil wel dat de HD's stil zijn dus geen hoge pieptonen of naar gezoem.

Weet iemand of de Maxtor diamondmax+ net zo stil zijn als de IBM schijven?

GhosT

Verwijderd

Heb er van beide hier 1. 1x 40GB Maxtor en 1x 40GB IBM. De IBM is aanzienlijk sneller en stiller dan de Maxtor. Maxtor hoor je veel meer dan IBM.

• Ghost|IA
En dat is een diamondmax 40+ ? He bah nu weet ik het niet meer, of een stille IBM die snel kaduuk gaat of een herrie doos die heelblijft

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 19:27

cruncher

wanna crunch someone?

Tja, ik zou voor Maxtor gaan.
Wil je een betrouwbaardere IBM dan moet je er een goede hd-cooler opzetten en die maken ook herrie....

Kheb zelf een ibm 60gxp 40gig, dingen worden echt veelste warm. Kwou dat ik dat had geweten maarja nu zit ik ermee..... :(

can you read my mind?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-04 08:04
als ik m'n maxtor in silent mode zet, komt ie niet boven m'n cooling uit.

Verwijderd

Op dinsdag 07 augustus 2001 23:57 schreef weareborg het volgende:
als ik m'n maxtor in silent mode zet, komt ie niet boven m'n cooling uit.
hoe zet je dat ding in silent mode, en wat voor proggies zijn ervoor?

Verwijderd

Maxtor, ik heb zelf het idee dat ibm met grote bestanden sneller is maxtor met de kleine. Maxtor is ook veel betrouwbaarder.

Verwijderd

En mijn maxtor is juist heel stil DiamondMax 30 udma 66

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 19:27

cruncher

wanna crunch someone?

Voor Maxtor zijn er proggies volgens mij. Bij Ibm moet je een plugje veranderen op HD (dan gebruiktie 1 leeskop minder)

can you read my mind?

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Op woensdag 08 augustus 2001 00:00 schreef tva_goku het volgende:

[..]

hoe zet je dat ding in silent mode, en wat voor proggies zijn ervoor?
ff op maxtor.com kijken, daar vind je het filetje setacm.exe, waarmee je het acoustic management van je schijf kunt instellen. De prestaties lopen wel iets terug als je 'm stiller maakt.

Systeem

Verwijderd

Bij IBM heb je ook een tooltje om dat te doen. Werkt alleen met de nieuwere disks.

Vond het zelf niet handig trouwens, zat de hele tijd naar m'n HD-ledjes te kijken of ie nog wel wat deed... toch maar weer op lawaaiig gezet...

Tooltje voor IBM:
Download de "IBM Feature Tool" hiervandaan.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:49
Je heb dat hele Acoustic geblaat niet nodig. Ik heb een Maxtor 5400rpm 30GB schijffie gekocht laatst. Hij is snel, en stil. Je hoort hem echt niet (heel zachtjes hoor je hem spinnen), lezen en schrijven al helemaal niet. Deze zit dan ook nog eens in een hele stille bigtower kast met een P3-450 proc waar maar 2 fans (proc en voeding) in zitten die amper geluid produceren.

Mijn IBM GXP75 daarentegen maakt een pokkeherrie, die zit in een kast met 2 outtake fans, een coolermaster op m'n AMD en een voedingfan natuurlijk. Dat maakt samen een hoop herrie en nog hoor je die IBM er boven uit.

• Dualdude
  • Laatst online: 06-04 11:35
Ik heb 4x Maxtor 5400 RPM Drives. Ben zeer tevreden over de hoeveelheid draaigeluid dat ze maken. Ze blijven behoorlijk koel, en zijn mij snel zat. 'k heb een 10GB (531DX - Single Platter) een 13GB DiamondMAX 36 Ultra, een 20GB DiamondMAX 36 Ultra en nog een 20GB DiamondMAX-VL. En tot nu toe geen problemen, ben zeer tevreden... Heb ook nog twee Maxtors van een jaar of 6 oud.. 270MB (7270AV)en 540MB (7540AV), zijn ook nogsteeds 100% intact.

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 08:55
ik heb een diamondmax plus 60 die je gewoon niet hoort. Er is wel een tweak die de schijf een stukje sneller maakt met iets meer geluidsproductie, maar ook nog heel stil vind ik.

Verwijderd

ik hoor mijn maxtor 20 gig alleen bij lees en schrijfwerk.
Verder geen last van overmatig geluid.

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
mijn 7200 rpm 20 gb maxtor hoor je juist helemaal niet bij het lezen en 't schrijven, je hoort 'm alleen maar (heel zachtjes) draaien

echt ideaal, maar inderdaad kijk ik nu wel regelmatig naar m'n HD-led...

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 00:42 schreef Wannapuf het volgende:
Je heb dat hele Acoustic geblaat niet nodig. Ik heb een Maxtor 5400rpm 30GB schijffie gekocht laatst. Hij is snel, en stil. Je hoort hem echt niet (heel zachtjes hoor je hem spinnen), lezen en schrijven al helemaal niet.
:D

Je weet toch hopelijk wel dat bij Maxtor accoustic management default aan staat in tegenstelling tot IBM's? Daardoor is hij ook zo stil... die IBM (heb ik zelf ook) kan net zo onhoorbaar worden als je accoustic management ook aanzet (heb ik trouwes ook aan). Oftewel: dat 'geblaat' maakt jouw maxtor schijfje juist zo stil ;)
Op woensdag 08 augustus 2001 01:01 schreef TheJackal het volgende:
ik heb een diamondmax plus 60 die je gewoon niet hoort. Er is wel een tweak die de schijf een stukje sneller maakt met iets meer geluidsproductie, maar ook nog heel stil vind ik.
Dat is dus de accoustic management uitzetten :)

• Ghost|IA
Hey bedankt voor de reacties, ik ben overtuigd en neem nu een Maxtor.
Zoveel meer herrie is het niet en ik wil wel dat ze het blijven doen.

Wel jammer van IBM, ik was er altijd tevreden over.

GhosT

• tiguan
Op woensdag 08 augustus 2001 09:53 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

:D

Je weet toch hopelijk wel dat bij Maxtor accoustic management default aan staat in tegenstelling tot IBM's?
Nee dat wist ik niet, maar ik was ook niet van plan om het te gaan gebruiken, vandaar mijn point, dat je het niet nodig heb.
Daardoor is hij ook zo stil... die IBM (heb ik zelf ook) kan net zo onhoorbaar worden als je accoustic management ook aanzet (heb ik trouwes ook aan). Oftewel: dat 'geblaat' maakt jouw maxtor schijfje juist zo stil ;)
[..]
Dan heb je mijn IBM schijf zeker nog niet gehoord. Of ik dat proggel wel of niet gebruik, hij maakt net zoveel teringherrie.
Lezen en schrijven is het probleem niet, en dat is nou juist het enige wat dat proggel regelt voor je, het spinnen van de schijven blijft exact hetzelfde en dat maakt bij mij juist zo'n pleurisherrie.
Dat is dus de accoustic management uitzetten :)
Nah, van mij mag het aan blijven staan, bij Maxtor dan, bij IBM maakt het geen fuck uit. Tsjees, ik ben echt uitgekeken op IBM.

• Polle
  • Laatst online: 12-04-2021
Op woensdag 08 augustus 2001 09:26 schreef Flat© het volgende:
mijn 7200 rpm 20 gb maxtor hoor je juist helemaal niet
Ik hoor mijn Maxtor van 40.9 GB 7200 rpm ook helemaal niet, echt niets ! Nou heb ik ook een zeer luidruchtige LiteOn Cdromspeler |:( maar ik hoor hem dus echt niet.

Hij is nog maar 8 maanden oud, dus ik kan nog niets zeggen over de betrouwbaarheid. Als hij het 3 jaar volhoudt ben ik al tevreden :).

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:04

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op dinsdag 07 augustus 2001 23:26 schreef Ghost het volgende:
Ik wou zo 2X IBM schijven aan gaan schaffen voor een RAID configuratie. Door de huidige problemen met de IBM wil ik misschien toch wat anders, maar ik wil wel dat de HD's stil zijn dus geen hoge pieptonen of naar gezoem.

Weet iemand of de Maxtor diamondmax+ net zo stil zijn als de IBM schijven?

GhosT
Olieën! Schroef hem eventueel open en gooi er was in (niet op de schijven!!!). Je zult merken dat hij stiller is.

Soms helpt dit niet en dan ligt het aan het model. Je kan er dan voor kiezen op je HD in 'rubber' te hangen. Dus je pak twee grote post-elastiken en je maakt het met wat paperclips vast. Soms werkt dit averechts...

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 11:40 schreef Wannapuf het volgende:

[..]

Nee dat wist ik niet, maar ik was ook niet van plan om het te gaan gebruiken, vandaar mijn point, dat je het niet nodig heb.
Maar je gebruikt het dus toch al?
Dan heb je mijn IBM schijf zeker nog niet gehoord. Of ik dat proggel wel of niet gebruik, hij maakt net zoveel teringherrie.
Lezen en schrijven is het probleem niet, en dat is nou juist het enige wat dat proggel regelt voor je, het spinnen van de schijven blijft exact hetzelfde en dat maakt bij mij juist zo'n pleurisherrie.
hmmm, het spinnen van de schijven hoor je bij mij echt niet op mijn dtla-307045, en nu ik sinds een paar maanden accoustic management aan heb staan hoor ik 'm ook echt niet meer ratelen. En ik heb ook een superstille kast (alles passief gekoeld en alleen een Papst8412NG fan op 7 volt in de PSU waar het roostertje van uit is gesloopt). Alleen als ik echt m'n kast opendoe en m'n oor op 10cm afstand hou hoor ik 'm zachtjes pruttelen. En ook met accoustic management uit is hij al veel stiller dan m'n oude Seagate 6,5 gig.
Nah, van mij mag het aan blijven staan, bij Maxtor dan, bij IBM maakt het geen fuck uit. Tsjees, ik ben echt uitgekeken op IBM.
Hmmm, maakt bij mij dus wel degelijk een heleboel uit!
Maar ik moet toegeven dat ik ook niet al te happy meer ben met m'n IBM... ik was van plan om net een 60GXP te bestellen, maar nu ik dat artikel op de frontpage lees ga ik denk ik toch maar voor een maxtor kiezen, want ik word er scheitziek van om telkens bang te zijn m'n data te verliezen.

• Ghost|IA
De HD olieën? Dat meen je toch niet?

• tiguan
Op woensdag 08 augustus 2001 19:11 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Maar je gebruikt het dus toch al?
[..]
Nee, juist niet. Jij zei dat in de Maxtors het Acoustic Management al is toegepast. Dus dan heb je het niet meer nodig, tenzij je de schijf sneller/luider wil maken.

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 19:21 schreef Ghost het volgende:
De HD olieën? Dat meen je toch niet?
welnee joh, die mafkees zit gewoon een geintje te maken :)
Of z'n 150 techposts bij elkaar te sprokkelen...
Op woensdag 08 augustus 2001 19:41 schreef Wannapuf het volgende:

[..]

Nee, juist niet. Jij zei dat in de Maxtors het Acoustic Management al is toegepast. Dus dan heb je het niet meer nodig, tenzij je de schijf sneller/luider wil maken.
Het word toegepast, dus je hebt het niet meer nodig :? Juist wel: als het er niet is, kun je het moeilijk toepassen... Nouja, hoe je het ook wilt noemen, het is wel duidelijk :)

• Dualdude
  • Laatst online: 06-04 11:35
Op woensdag 08 augustus 2001 15:38 schreef laupro het volgende:

[..]

Olieën! Schroef hem eventueel open en gooi er was in (niet op de schijven!!!). Je zult merken dat hij stiller is.

Soms helpt dit niet en dan ligt het aan het model. Je kan er dan voor kiezen op je HD in 'rubber' te hangen. Dus je pak twee grote post-elastiken en je maakt het met wat paperclips vast. Soms werkt dit averechts...
U R Nuts!! Dat kost je ook je warranty...

Verwijderd

Mijn Maxtor Diamondmax 5400 rpm 20,4 GB maakt normaal geen geluid, maar soms gaat tie opeens kraken en piepen (Lijkt net of er een spijker door hardeschijf is geschroeft). Me PC gaat dan niets meer doen en er komt een scherm met: Fout bij schrijven naar C (D) (E) Schijf. Gegevens kunnen verloren zijn gegaan. KAN IEMAND MIJ HELPEN??? HOE KAN DIT???

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 21:59 schreef WNK het volgende:
Mijn Maxtor Diamondmax 5400 rpm 20,4 GB maakt normaal geen geluid, maar soms gaat tie opeens kraken en piepen (Lijkt net of er een spijker door hardeschijf is geschroeft). Me PC gaat dan niets meer doen en er komt een scherm met: Fout bij schrijven naar C (D) (E) Schijf. Gegevens kunnen verloren zijn gegaan. KAN IEMAND MIJ HELPEN??? HOE KAN DIT???
Klinkt als oververhitting... heeft een vriend van mij ook gehad met 1 van de eerste 7200 toeren van Maxtor (7,5gig was dat). Kijk anders eens hoe warm je hd word me het proggie HDD temperature

Verwijderd

Goed, me Maxtor ondersteund geen temperatuur meting.......

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 22:59 schreef WNK het volgende:
Goed, me Maxtor ondersteund geen temperatuur meting.......
In de bios S.M.A.R.T. ook op enabled staan?
Het lijkt me namelijk vrij stug dat een 20GB schijfje dat nog niet aan boord heeft...
En anders gewoon de oude methode gebruiken: voelen :P

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 07:43 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

In de bios S.M.A.R.T. ook op enabled staan?
Het lijkt me namelijk vrij stug dat een 20GB schijfje dat nog niet aan boord heeft...
En anders gewoon de oude methode gebruiken: voelen :P
S.M.A.R.T ????

gewoon een bagger hd

Verwijderd

:?

Verwijderd

Maxtor beste...... Jij bagger HD Prikkeldraad!

• Ghost|IA
Misschien willen jullie het nog weten:

Ik heb maar 2X maxtor diamondmax+ 60 gehaald.
Ze zijn erg stil (phew) stiller dan mijn IBM uit de DJNA serie.
Oh en ook wel snel naar mijn idee :)
Pagina: 1