Wordpress website, (te) lage CTA?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:33

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik heb een website (gebaseerd op Wordpress Business), waarop ik een B2B product aanbied. Om bezoekers te trekken draai ik Adwords campagnes. Op zich ben ik niet ontevreden met hoe het loopt, maar één ding kan ik slecht plaatsen.

Ik krijg gemiddeld 2 tot 300 unieke bezoekers per dag op mijn website, maar slechts een handjevol daarvan leidt tot een call-to-actions (contactform of orderform).

Voorbeeld: gisteren had ik 305 bezoekers, waarvan ongeveer 250 via Adwords en 50 via overige zoektermen. Verreweg de meeste bezoekers kwamen niet verder dan de landingpage. Het getal van 250 klopt overigens met het overzicht van Adwords (die claimen gisteren 250 clicks aan mij verkocht te hebben).

Wat me overigens ook opvalt is het hoge aantal bezoekers uit midden- en Zuid-Amerika, terwijl mijn product juist goed verkoopt in Europa, Noord-Amerika en Australië.

Wat is de juiste conclusie, en hoe kan ik hierin optimaliseren? Eigenlijk wil ik weten wat mensen van tevoren dachten aan te treffen en waarom ze na de frontpage al afhaakten. Zou ik zo'n plugin moeten installeren die als mensen de website snel verlaten, vraagt of ze feedback willen achterlaten?

Edit: dat blijkt "exit intent" te heten :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
(net even als test Midden en Zuid Amerika gefilterd in Adwords, dan betaal ik in elk geval niet voor clicks van mensen die toch nooit wat gaan kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ben nu nog een stap verder gegaan, ik target in Google Adwords nu expliciet alleen Europa, Noord Amerika, Canada en Australie/Nieuw Zeeland. Het aantal hits op mijn website is meer dan gehalveerd, maar het zijn wel kwalitatief hoogwaardige hits. En de paar mensen die nu nog uit het midden oosten op mijn website komen betaal ik iig niet voor via Adwords.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieftalig
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-06 10:50

Lieftalig

Beperking van de mens is tijd.

Google Ads is proberen, meten en aanpassen om zo steeds dichterbij een optimale conversie te komen.
  • Gebruik specifiekere zoektermen
  • Specificeer je doelgroep en target gericht
  • Optimaliseer de landingspagina, want hier moet een bezoeker uiteindelijk iets kopen.
  • Versnel website (mobiel en desktop)

Werkzaam bij: Next Stairs Traprenovatie, Timmerman in Almere en Treinkaartjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-07 08:57
Wat is je quality score van je ads? Dat zegt ook heel veel over hoe goed je ads aansluiten op je landing pages en keywords (en visa versa).
Hoge quality score resulteert daarnaast ook in minder betalen voor betere posities.

Heb je daarnaast ook voldoende negatives ingesteld zodat je niet te breed aan het adverteren bent (en dus ook boven komt op niet relevante termen). Bijvoorbeeld als je product "software voor windows" is zouden negatives "mac", "linux", "software voor linux", "software ontwikkelen" kunnen zijn. Zodat je niet naar boven komt bij mensen die zoeken op "software voor mac". Dit zijn vaak enorme lijsten.

Verder dan nog de landingpages zelf, wat zegt Google Analytics: wat is de bounce / time on page, waar stappen mensen in de funnel uit, etc etc. Eventueel zou je Hotjar (begin met de gratis versie) nog kunnen installeren, kan je een beetje mee kijken naar hoe ze je site bekijken (recordings / heatmaps).