Ga ik er qua prestaties merkbaar op vooruit als ik van mij Athlon 1,2 Ghz, A7A2666 en 256 MB SDRAM overstap op een Athlon 1,4 Ghz A7V266 en 256 MB DDR RAM?? Geld doet niet zoveel ter zake. Ik kan het goedkoop krijgen en het oude spul vast nog verkopen.
Dood en dood zonde, hoe goedkoop het ook is. Ik denk dat je er hoogstens 20 a 25 procent op vooruit gaat, en dat is bij normaal gebruik nauwelijks merkbaar. Ik upgrade zelf niet voordat ik iets kan kopen dat minimaal 2 keer zo snel is
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
ja en tegenwoordig moet je echt flink veel mhz vooruit gaan om iets te merken. Voorbeeld. Vroeger was er toch wel een verschil merkmaar tussen een p 75 en p 133 mhz maar tegenwoordig moet je echt minstens 200 a 300 mhz meer hebben om echt verschil te merken! en bij jouw is er maar 200 mhz verschil en dat zou ik dus echt NOOIT doen.. tegenwoordig koop ik geen nieuwe pc meer als de mhz minstens het dubbele is dan wat ik heb!
alleen upgraden als het nuttig is,
als je nou veel dingen zou doen die processor vretend zijn ofzo (zoals DPC;)) dan kan het interessant zijn ,ligt geheel aan je gebruikt
als je nou veel dingen zou doen die processor vretend zijn ofzo (zoals DPC;)) dan kan het interessant zijn ,ligt geheel aan je gebruikt
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Verwijderd
Op dinsdag 07 augustus 2001 23:19 schreef bouncin-j het volgende:
256 MB SDRAM
quote uit de signature van bouncin-j
256MB DDR
Je schiet er niet zoveel mee op. Misschien is de videokaart aanpakken effectiever.
van 1,2 naar 1,4 is wel degerlijk merkbaar.
van SDR naar DDR is wel degerlijk merkbaar.
Dus als je van 1,2 met SDR geheugen naar 1,4 met DDR geheugen gaat, ga je er merkbaar op vooruit.
Maar of het verstandig is qua geld is een ander verhaal.
van SDR naar DDR is wel degerlijk merkbaar.
Dus als je van 1,2 met SDR geheugen naar 1,4 met DDR geheugen gaat, ga je er merkbaar op vooruit.
Maar of het verstandig is qua geld is een ander verhaal.
The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590
Ik heb hier een PII 233 mhz staan.
Voor mij valt er niet zo gek veel te upgraden. Noujah, men noemt het wel upgraden, maar ik noem het een nieuwe pc.
Nieuwe moederbord, nieuwe processor, nieuwe koeling, nieuwe kast .. etc.
Dan loont het bijna niet meer om te upgraden .. of
Voor mij valt er niet zo gek veel te upgraden. Noujah, men noemt het wel upgraden, maar ik noem het een nieuwe pc.
Nieuwe moederbord, nieuwe processor, nieuwe koeling, nieuwe kast .. etc.
Dan loont het bijna niet meer om te upgraden .. of
Wessie ... member of the Noizy Cows !!!
Pagina: 1